Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator nadmuchu - działa kiedy chce


Rekomendowane odpowiedzi

urządzenie ciężkie, niezgrabne, źle zamontowane omsknie się i... trzeba szukać nowej szyby.

ramiona się ściąga naprawdę prosto: odkręcamy nakrętkę i w odległości ok. 10-15 cm od nakrętki naciskamy kilkakrotnie na ramię, które jest na wiloklinie. zawsze ładnie schodzi.

gdzie tu z taką armatą na wróbelka?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa! Czyli chodzi Ci o wielkość ściągacza? :)

Zauważyłem, jest on raczej przeznaczony do konkretnych zadań, mój jest malutki.

Co do Twojej metody, to jak się zastanowić to rzeczywiście może być zdecydowanie wygodniejsza. Będę musiał przy okazji spróbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie trzymam z daleka od szyby wszelki klucze i bezwładne elementy. tym bardziej takiego ustrojstwa bym nie wstawiał w pobliże szyby.

tym sposobem zdjąłem już kilkanadziesiąt ramion, w tym swoje dobrych kilka razy. a zakręcam mocno nakrętkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jestem taki pewien czy dostęp od tej strony spowoduje możliwość nasmarowania silniczka. Od tej strony bowiem łożyska mogą być chronione konstrukcją samego silnika przed łatwym dostępem wody rozbryzganej łopatami wirnika. Autor wątku z fotkami zresztą pisze o czyszczeniu z liści, nic zaś o smarowaniu.

Najpewniej może się o tym wypowiedzieć ktoś kto miał lub ma stary silnik w rękach.

...mam nadzieje tylko że nikomu nie przyszło do głowy zalać całość WD40 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego czy da sie jakoś nasmarować od tej strony to też nie wiem.Jest zdjęcie w miniaturce ukazujące silnik ale czy da to rade jakoś "ugryźć" to też nie wiem.Czy ma ktoś numer ori zespołu silniczka z wentylatorem ?Bo mam możliwość kupna w rozsądnych pieniążkach nowego tylko obawiam sie żeby nie było jakiegoś zonka.Czy raczej jest tylko i wyłącznie jeden rodzaj do 2003> ?

Link gdyby ktoś reflektował

 

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-SCENIC-II-GRAND-HEATER-BLOWER-MOTOR-FAN-AIR-CON-/300494569745?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45f6df4111

 

No i stało sie.Rozebrałem dziś podszybie żeby dostać sie do wentylatora od doopy strony.Po zrobieniu tak jak w linku który wstawiłem pare postów wyżej oczom naszym ukazuje się silniczek wentylatora z koszykiem mielącym powietrze.Jest on umiejscowiony na lewo od silniczka wycieraczek.Dostęp jest bardzo dobry.Za całym tym problemem stały zwykłe,niesamowicie wysuszone listki.Poskręcane niemiłosiernie i tak zaczepione w koszyk wentylatora że powodowały najpierw rytmiczne pykanie,głośniejszą prace wentylatora a na koniec po paru dniach świst który przypominał rozwalone łożysko.Chociaż musze przyznać że powoli już to ustępowało.Swoją drogą strasznie kiepsko to rozwiązali.Reasumując,jeżeli ktoś stwierdzi u siebie;

-głośniejszą prace wentylatora

-buczenie na najwyższym biegu

-rytmiczne stukanie,nasilające sie wraz ze zmianą prędkości wentylatora

-świst i gwizdanie dobiegające gdzieś z wnętrza deski

to niech rozbierze podszybie i wyciągnie "ciała obce" z koszyka wentylatora.Czas to ok 45 minut na wszystko.Robiłem to pierwszy raz i nie ma w tym nic trudnego.

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pominąć koszty wysyłki to dobra cena. Po naliczeniu kosztów wysyłki masz około 70zł taniej niż lokalnie.

Co do dojścia do podszybia do już kilka razy się tam dostawałem. Jedynie nie odkręcałem ostatniej metalowej osłony. Dostęp jest naprawdę paskudny (przeszkadza umocowany na środku (a widoczny na fotkach) silniczek wycieraczek. To dostęp raczej tylko do udrażniania odpływów i usuwania liści.

Piszę to ze smutkiem bowiem najdalej na wiosnę czeka mnie rozbiórka deski, na pewno zrobię dokumentację dla potomnych.

Edytowane przez kipi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp jest naprawdę paskudny (przeszkadza umocowany na środku (a widoczny na fotkach) silniczek wycieraczek.
dostęp z zewnątrz jest paskudny?? :)

jeśli o tym piszesz, to się odkręca toto w 5 minut, a upartą blachę najlepiej odkręcić kluczem oczkowym odgiętym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli o tym piszesz, to się odkręca toto w 5 minut

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli pisząc "to". Jeśli blache to to tak jak pisałem. Można ją odkręcić ale i tak przeszkadzął będzie silnik wycieraczek, a tego prawdę mówiąc nie zastanawiałem się jak wykręcić. Przeszkadza on jedynie w dostępie do łopatek wentylatora żeby liście wygarnąć nic innego tam nie zrobimy. Tak nawiasem mówiąc Renault było wielkim optymistą nie zabezpieczając tego otworu nijak przed liśćmi.

Edytowane przez kipi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni sprzedany.Pokazała sie nowa aukcja z tymi wentylatorami ale gość już liczy sobie 8 funtów za wysyłke.No cóż,widząc w jakim czasie zeszło mu tamte siedem sztuk to wcale sie nie dziwie.W sobote jak pozwoli pogoda zabiore sie za nasmarowanie silniczka od strony komory silnika,jeżeli to coś da to dam znać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli całkowite odkręcenie podszybia :)

jak się to robi już ze 2-3 razy to czas jest bardzo krótki.

 

Hmm... a może masz gdzieś spisane co i jak? Przynajmniej od momentu demontażu części kokpitu żeby się dostać do rezystora dmuchawy.

Aha i kiedyś jak próbowałem zdjąć obicie z przednich słupków to miałem z tym problem (spinki). Nie bardzo chciało się toto zdjąć. Pewnie nieumiejętnie ciągłem je, ale w konsekwencji odpuściłem żeby nie połamać zaczepów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podszybie się odkręca szybciutko, bez tego nie można u mnie wymienić filtra powietrza. Przy okazji obejrzałem sobie wirnik wentylatora, trochę go nasmarowałem i zauważyłem pewną ciekawostkę.

Wentylator wydaje piszczące odgłosy na biegu 3 i TYLKO wtedy kiedy zasysa powietrze z zewnątrz. Kiedy ma właczoną recyrkulację dźwięk ten ustaje. Wynika z tego, że to piszczenie pochodzi z kanałów powietrznych, a nie z powodu uszkodzenia łożysk silnika.

 

Przy okazji, teraz rozumiem wszystkie problemy z uszkodzeniem oporników nawiewu, Wentylator nie jest niczym osłonięty, jakiekolwiek śmieci wpadające do podszybia mogą go zaklinować i w rezultacie spalić silnik lub oporniki. Dlatego bardzo ważne jest reularne czyszczenie podszybia.

 

Potwierdzam, do ściagnięcia wycieraczek nie potrzeba żadnego ściągacza. Wycieraczki mają na tyle długie ramiona pomiędzy osią a przegubem, że do ich ściągnięcia wystarczy lekko poruszać ramieniem przy przegubie.

 

Dodano: 14 lut 2012 - 10:52

Można ją odkręcić ale i tak przeszkadzął będzie silnik wycieraczek, a tego prawdę mówiąc nie zastanawiałem się jak wykręcić

 

Aby wyjąć silnik od wycieraczek należy odkręcić trzy śrubu mocujące mechanizm do podszybia. Wychodzi cały mechanizm wycieraczek wraz z silnikiem. Przewody są na tyle długie, że można ich nie odłączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I u mnie nie działa wentylator w kabinie - wogóle, bez względu na włączenie klimy oraz siły nawiewu.

Bezpiecznik jest ok, napięcie w skrzynce jest.

Zatem pozostaje uszkodzenie jednego (albo obu) elementów: wentylator albo sławny rezystor. Zastanawiam się jak zdiagnozować wpierw usterkę i stąd pytania:

- czy po wyjęciu ramki wogół "zegarów" będzie dostęp do wtyczki wentylatora aby sprawdzić, czy dociera tam napięcie?

- czy jeśli napięcie nie dociera oznacza to uszkodzenie rezystora?

- jaki jest wogóle cel tego rezystora?

 

Mam klimę automatyczną, tzw. climatronic.

 

Dodano: 06 cze 2012 - 11:06

Ok, posiedziałem wczoraj wieczorem przy aucie i ustaliłem:

- bezpiecznik 40A jest ok, napięcie pod nim też jest w porządku.

- po wyjęciu ramki zegarów jest jako taki dostęp do wtyczki wentylatora, jeśli ktoś ma dobre przeguby i bardziej kobiecą rączkę ;)

- w tej wtyczce napięcie mam, przy odpalonym motorze wacha się ono od 12,2 V do 13,05 V w zależności od ustawionej prędkości obrotowej wentylatora na panelu klimy, przy czym wraz ze zwiększaniem siły nadmuchu napięcie spada. To świadczy moim zdaniem o tym, że sławetny "rezystor" jest raczej sprawny, a sterowanie prędkością obrotową wentylatora odbywa się poprzez zmianę natężenia prądu, nie napięcia. No i po to zastosowali indywidualny, mocny bezpiecznik. Niestety natężenia na wiązce do wentyla nie sprawdzałem.

- zonk! - nie mam filtra kabinowego! A na dodatek po rozebraniu podszybia okazało się, że sporo miałem listowia i innego syfu, mimo iż rok temu podczas wymiany szyby przedniej zostało tam wysprzątane. Wentylator luźno się obraca w obie strony, więc nie mam zatartych łożysk.

 

To wszystko pozwala mi sądzić, że po ciągłych ostatnio weekendowych deszczach zebrało się trochę zawilgoconej "masy" pod szybą, wentyl musiał to zassać, bo parę listków widziałem na łopatkach i zwarcie gotowe.

 

Teraz muszę znaleźć ochotnika, któremu będzie się chciało wymienić w moim sceniku ten wentyl, bo robota raczej czasochłonna i nie mam możliwości wykonania jej samodzielnie na parkingu pod blokiem.

Aby mieć 100% pewność pozostaje już chyba tylko podłączyć sprawny wentyle pod wtyczkę, nim zacznie się operacja rozbiórki auta.

No i ten filtr jednak dobrze by było sobie zamontować. Muszę popaptrzeć, jak on jest mocowany, czyli czy u mnie pójdzie, bo nie mam nawet ramki, lub źle patrzę.

Edytowane przez doneinstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!