Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Parę niedogodności Fluence, a może to tylko


bobpiech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy ktoś z was

miał, albo słyszał o takich problemach z Fluencem?

1. Źle działający nawiew gdy na dworze zimno. Climatronic ustawiony na auto

, temperatura na wyświetlaczu 21 stopni, temperatura na kratce bocznej 20 stopni, temperatura nawiewu na nogi 40 stopni. Nawiew na tył z konsoli środkowej - brak.

2. Auto jest nowe i ma 1500km więc może się to ułoży, ale słychać hałas przekładniowy skrzyni biegów, najbardziej od 70 km/h - 90 km/h. To nie opony ani silnik, ani inne łożysko.

3. Auto myszkuje na drodze. Nawierzchnia jak stół, sucha, betonowa, trasa A4, pogoda bezwietrzna. Opony zimowe nowe, Firehawk 2 EVO od Firestona. Zabawa polega na tym, że jak się ustawi jazdę na wprost i nie zareaguje kierownicą przez 5 sekund przy 120 km/h, to rów pewny.

 

Takie przypadłości skutecznie mogą obrzydzić przyjaźń z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto myszkuje na drodze. Nawierzchnia jak stół, sucha, betonowa, trasa A4, pogoda bezwietrzna. Opony zimowe nowe, Firehawk 2 EVO od Firestona. Zabawa polega na tym, że jak się ustawi jazdę na wprost i nie zareaguje kierownicą przez 5 sekund przy 120 km/h, to rów pewny.

 

A pokaż mi auto które przy takiej prędkości i po puszczeniu kierownicy jedzie jak po szynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie Fluence, ale...

Jeżdżę Meganen 3, przebieg 2600 i również słyszę jak to określiłeś hałas przekładniowy. Czekam, że się "ułoży", ale poczytałem trochę o problemach z huczącymi skrzyniami biegów w Lagunie 3 i sam nie wiem...

Co do myszkowania, to moje auto dobrze trzyma kierunek, ale poprzednio miałem Hondę Civic sedan i naprawdę latała od krawędzi do krawędzi jezdni. Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się, ale zadowolony z prowadzenia nie byłem. Podobno z zawieszeniem było wszystko w normie, ale każ w serwisie sprawdzić tzw, kąt wyprzedzenia zwrotnicy lub sworznia zwrotnicy.

Test w Hondzie był taki, że mechanik przy 80km/h puszczał kierownicę i auto miało przez 5 sek. utrzymywać kierunek na wprost.

Pamiętaj też, że czasem tylko wydaje się, że warunki są bezwietrzne.

Jak kolega poprawia błędy to do końca. ;-)

 

Bykom mówimy stop!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten hałas ze skrzyni mam od nowości, nie jest to co prawda bardzo uciążliwe, ale jednak.

Pocieszam się tylko, że w służbowym Fiacie Bravo z 2009 r. z silnikiem diesla jest podobnie. Na wiosnę planuję wizytę w serwisie ( jakieś drobne ustrojstwo z lewej strony silnika dziwnie "cyka" z częstotliwością 2 na jedną sekundę ), więc spytam, o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76

Już ci pokazuję takie auto, szanowny przedmówco.

Otóż takim autem jest VOLVO V40 z 2003 w dieslu, którym poprzednio jeździłem przez 6 lat.

[ Dodano: 2011-02-23, 20:48 ]

Proszę doczytać w regulaminie forum o zasadach cytowania :!:

Nie, no przestań.

Przecież to oczywiste.

8-)

 

[ Dodano: 2011-02-23, 20:56 ]

Ten hałas ze skrzyni mam od nowości, nie jest to co prawda bardzo uciążliwe, ale jednak.

Pocieszam się tylko, że w służbowym Fiacie Bravo z 2009 r. z silnikiem diesla jest podobnie. Na wiosnę planuję wizytę w serwisie ( jakieś drobne ustrojstwo z lewej strony silnika dziwnie "cyka" z częstotliwością 2 na jedną sekundę ), więc spytam, o co chodzi.

 

Mam taką propozyję.

Jeśli ktoś z was, powalczył z ASO o swoje prawa i była to walka bezskuteczna, to proponuję

po przygotowaniach typu oględziny u niezawisłego rzeczoznawcy, wystąpić z pozwem zbiorowym do Renault Polska.

Ja poczekam co powie moje ASO i jeśli będą ściemniać, czy zwlekać rozpoczynam walkę o swoje.

Do diabła kupiłem nowy samochód, a nie używany. Choć nawet w przypadku używanego jest rękojmia.

 

[ Dodano: 2011-02-24, 10:27 ]

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Renault.

Dowiedziałem się, że Renault zna problem szumiących skrzyń biegów w wielu modelach,

gdzie zastosowano skrzynię 6 biegową. Problem wyciszenia tych skrzyń rozwiązują

poprzez wymianę cięgien z innego materiału, który nie będzie w takim stopniu przenosił hałasu do kabiny.

Akcji serwisowej Renault w sprawie szumiących skrzyń biegów Renault nie będzie robiło.

Aby Renault dokonało naprawy należy zdecydowanie zgłaszać problem w swoim ASO i upierać się przy swoim.

W każdym razie coś w tej sprawie się dzieje ale Renault robi to po cichu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Na wiosnę planuję wizytę w serwisie ( jakieś drobne ustrojstwo z lewej strony silnika dziwnie "cyka" z częstotliwością 2 na jedną sekundę ), więc spytam, o co chodzi.

 

Co do tego "cykania" to też to u siebie zauważyłem (słychać przy wolnej jeździe i po wyłączeniu silnika przez ok. 2 min). Po podniesieniu maski dźwięk dochodzi z lewej strony silniki. Pytałem się w serwisie i podobno to elektrozawór oparów (nie wiem czy nie przekręciłem, ale coś z oparami paliwa). Według nich głośność jest ok i tak ma być. Daj znać co Tobie uda się wskórać <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeszedłem w ASO moje problemy i oto wyniki.

1. Działanie klimy- normalne w ekstremalnych warunkach wg. ASO. Zewnątrz -8, ustawienie auto +21, kratki góra + 20, kratki dół +40. Nogi gotuje. PS. Może jest to kwestia oprpgramowania klimy? Czy u was jest podobnie ?

2. Myszkowanie - przestawienie tylnej belki i ustawienie geometrii. Problem usunięty.

3. Wycie skrzyni biegów - normalne hałasy współpracujących kół zębatych (opinia ASO). Problem zgłoszony do producenta. Ciekawe kiedy odpowie i co napisze. Wycie de facto wkurza.

I to wszystko w nowym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wkleję część swojej wypowiedzi z innego tematu odnośnie wad Fluence:

-U mnie np. prawy błotnik przedni jest źle spasowany ma szczeliny tak nie równe ze z doświadczenia które posiadam bym stwierdził ze był bity i składany na kolanie :]

-Jedna z z tych osłon słupka drzwi co w niższych wersjach jest czarna matowa ( ta pomiędzy przednia a tylna boczna szyba) jest skoszona i w miejscu kontaktu z uszczelka jest szpara na całej długości.

-Strzela mi coś w układzie kierowniczym jak parkuje , czyli skręcam kierownica w miejscu.

-Klocki mam luźne bo jak serwis stwierdził taki maja luz fabryczny i nic nie poradzą i jak hamuje pierwszy raz do tylu lub potem do przodu to strzela.Poza tym piszczą jak głupie , raz pojechałem je dotrzeć ale to wina po prostu braku smaru pod klockiem i/lub braku gumowych oklein na klockach.

-Osłona termiczna pod autem wpada w rezonans przy specyficznym przedziale obrotów, głównie jak ruszam z miejsca i silnik jest pod obciążeniem. Raz już mi to robili .

-Ostatnio brat zapomniał się że drzwi w tym aucie "zamykają się same" i nie złapał ich , tak trzasnęły ,że zaczęło coś brzęczeć przy basowych utworach. Z tego powodu rozbieram cale drzwi i wygłuszam i wymieniam głośniki.

-Na dodatek przy odbiorze auta ojciec zauważył ,że prawy błotnik ma wybrzuszenie i światło się załamuje na nim . Mieli załatwić speca co to wyciągnie bez ingerencji w lakier i tak czekam od nowości. Fakt ,że to już problem z salonem , jak znajdę czas to zrobię lekką aferę bo takiego lecenie z Klimtem w wała nie widziałem dawno . 3 razy byłem u nich i przepraszali mnie ,to wyjechał na urlop i przekazał komuś, to paluszek bolał i to już się więcej nie powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

-Klocki mam luźne bo jak serwis stwierdził taki maja luz fabryczny i nic nie poradzą i jak hamuje pierwszy raz do tylu lub potem do przodu to strzela.

Coś już było o tym na forum. Niektórzy twierdzą, że to wina "odklejania się" klocków od tarcz. Ale to chyba faktycznie ma cos wspólnego z luzem klocków. Pewnie wielu w ogóle tego nie zauważyło. Ale to samo jest w meganach III. U mnie nie jest to aż tak uciążliwe, nie jest to aż strzelanie, ale coś jakby pykanie. Niestety mam wrażliwe uszy i podgłośnienie radia nie wystarcza ;) Nasila się to zwłaszcza przy jeździe po nierównościach (np. po ukośnej kostce do garażu podziemnego)w dół na hamulcu. Wtedy przy odpuszczaniu hamulca wyraźne jest to pykanie. Tak chyba ma być. Być może zmiana na inne klocki coś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak ,ale na klocki aftermarket np. Ferodo ,ATE itd. A salon Ci na to nie pozwoli. Ciekawe kto tłucze te felerne klocki dla Renault.

Co do dźwięku to może faktycznie powinienem napisać "stuka" ,ale dość wyraźnie i głośno.

Edytowane przez szwedu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dołożę: słabe wygłuszenie kabiny + brak szóstego biegu = głośno wewnątrz przy prędkościach powyżej 120 km. W Meganie II przy 150 km/h mam ciszej. Teoretycznie można założyć matę wygłuszającą pod maskę, ale mam wrażenie, że to bardziej chodzi o brak dobrego wygłuszenia na wysokości nóg. Dokładam jeszcze spasowanie zderzaka - do poprawki w serwisie w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!