Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej megance 1,9 dci zapala się w czasie jazdy kontrolka żółta od układu elektrycznego (gdy w tym momencie wyrzucę na luz to gaśnie). Po podłaczeniu komputer pokazał że to zawór EGR. Mechanik stwierdził że może pomóc moczenie zaworu w nafcie w celu oczyszczenia ale to nie pomogło. Może ktoś mi coś doradzi na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja, pewnie dalej bym jeździł , ale w momencie świecenia sie syganizacji świec, silnik traci moc ( a raczej odwrotnie lekka utrata mocy i wtedy świecenie sygnalizacji ) , jest to przykre i niebezpieczne przy wyprzedzaniu, dlatego trzeba coś z tym zrobić. mechanik przeczyścił zawór egr który okazał sie podobno bardzo zanieczyszczony , pomogło to na jeden dzień, i problem wrócił. Inny mechanik stwierdził że trzeba wymienić zawór egr, za uzywany 300 zł ( ? ) ale czy to rzeczywiście jest przyczyna ?

 

[ Dodano: 2007-01-11, 18:31 ]

no to po dzisiejszej sesji u mechanika już podobno wiadomo że to jednak zawór egr, okazało się że używanego na razie nie ma , wsklepie z częściami do francuzów 840 zł ( nie ma podobno zamiennika ) ale to cena stara, a nowa ma być o 10 % większa. Niestety używany to spore ryzyko że "niepełosprawny" jak mój. Na razie jeżdzę wobec tego na starym.

 

[ Dodano: 2007-01-16, 18:58 ]

ciąg dalszy serialu .... okazało sie że to jednak nie zawór egr , po założeniu używanego problem się pojawił znowu ( chyba dobrze że nie kupiłem nowego stary wyjęty był z kompletnego sprawnego silnika) jestem w kropce , mechanicy twierdzą że nie wiadomo co jest przyczyną i trzeba wszystko spawdzić włącznie z turbiną, podobno niepokojący jest ślad oleju pojawiający sie na zaworze egr ( ma być suchy? ). Inny mechanik stwierdził że to nie problem ( ten olej) i co tu robić ?

Niektórzy twierdzą - zmienić auto. Może ktoś jednak ma podobne doświadczenie i wie co jest przyczyną tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Przyczyną może być niewielka nieszczelność w małych wężach gumowych dochodzących do czujników powietrza dolotowego to jest taki płaski czujnik o ile się nie mylę mocowany po środku objawy to po zapaleniu kontrolki świec żarowych utrata mocy z reguły przy prędkościach 110-130 km/h dochodziło do tej usterki, węże z reguły uszkadzają się w miejscu mocowania, pomaga obcięcie uszkodzonego końca i założenie go z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzieki za poradę, może to to, ale odpukać od 2 tygodni problem zniknął sam (niektórzy twierdzą że samo się nic nie naprawi ) ani nie świeci kontrolka ani też nie ma spadku mocy , ciekawe ? ( trzy miesiace kłopotu i parę stówek na mechaników którzy do niczego nie doszli ) może to wyższa temperatura otoczenia bo jak były mrozy to problem sie nasilił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesiek, ja myśle że kupiłeś EGRa z dobrego silnika ale jednak stał on troche i sie zastał. Działa on na zasadzie membramki. Dobre efekty daje czyszczenie w nafcie. W Twoim przypadku dostał pare razy "po głowie" i zaczął pracować. Nie mniej myśle że nie ominie Cie czyszczenia obecnego wcześniej czy później. W grupie VW te zawory sie po prostu zaślepia mając gdzieś krzyki ekologów, tu niestety sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Spotkał mnie podobny problem (megane, 2002, 1,9 dCi, 131000km) jechałem na piątym biegu około 120 km/h i miałem około 2500 obr/min, kiedy spadła moc silnika tak bardzo, że nawiększą prędkością było 60 km/h na trzecim biegu. równocześnie zapaliła sie żółta lampka świec/układu elektrycznego. Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika, odczekałem chwilę i uruchomiłem silnik. Chciałem sprawdzić auto i na każdym biegu robiłem dociskałem gazu.

 

Wszystko było w porządku do czasu, aż na piątym biegu osiągnąłem 120 km/h i problem sie powtórzył i znowu wyłaczenie silnika i ponowne uruchomienie sprawiło, że lampka zgasła, a auto odzyskało moc.

 

Dodam tylko, że zawór EGR był czyszczony jakiś miesiąc temu.

 

Co dalej robić jescze nie wiem, może warto sprawdzic te przewody, o których pisał Krzywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem tą samą historie ale w fiacie Doblo,u mnie był poprostu syf,po jeździe w mieście nazbierało się sadzy.Czyściłem i na jakiś czas pomogło.Ale potem miałem przygode na Słowacji,okazało sie ze spadl przewód do turbiny i stracił cisnienie.Na warsztacie po założeniu go spowrotem pogazowali a to co wyleciało z tłumiko to było niemożliwe.Auto stojące obok (jasny kolor) było całe w sadzy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie pozwolcie, ze sie podłacze z moim watkiem, tzn. wczoraj ostrzej ruszyłem na krzyzowce i nagle pojawił sie komunikat "injection defallante - uszkodzenie układu wtrysku" + kontrolka STOP, ogromny spadek mocy. Zjechałem na pobocze, zgasiłem auto, chwile odczekałem, odpaliłem i jak do tej pory wszystko ok - zero komunikatów i moc w porzadku. Co mogło byc przyczyna takiej sytuacji, dodam tylko ze gdy motor ma juz optymalna temperature to odrobine gorzej (dłuzej zakreci) odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!