Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Włączanie przeciwmgielnych razem z drogowymi


Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś pomysł jak wykonać taki "myk" aby przy włączaniu świateł długich włączały się one razem z przeciw mgielnymi? No i rzecz jasna po wyłączeniu gasły jedne i drugie, poza tym musi być możliwość włączenia świateł przeciw mgielnych osobno.

mam pomysł że można by było pod kable od długich podpiąć p. mgielne, ale jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85, moim zdaniem, i chyba najprościej, przez przekaźnik załączany równolegle z drogowymi podać ponownie zasilanie na gasnące w tym momencie mijania. Nie ingerujesz wówczas w resztę instalacji. Efekt uzyskujesz taki jak zaplanowałeś, włączasz drogowe i mijania świecą nadal. Zmieniasz na mijania, to także świecą bo są zasilane tak jak fabrycznie, gasną jedynie drogowe i puszcza przekaźnik mostkujący. Ewentualnie można zaporowo zabezpieczyć obecne przewody plusowe do mijania, odpowiednimi diodami, by wstecznie nie podawać napięcia do instalacji. Musi to jednak być dioda o odpowiednim prądzie znamionowym około 8- 10A, przyjmując 65W żarówki i wyższym napięciu (14- 14,5V) Tyle musi przez siebie przepuścić gdy świecą mijania tak jak przewidziała fabryka. Przekaźnik taki gdzie cewka jest niezależnie zasilana od tego co podajemy na styki robocze. Czyli bez wspólnego styku, by nie obciążać nadmiernie dodatkowymi 2 żarówkami bezpieczników od drogowych. Plus na styki robocze do zasilenia żarówek bierzesz np. z aku. ale powinieneś to zabezpieczyć takim bezpiecznikiem jak obecnie masz na mijania. Można to zrobić na 1 przekaźniku, zazwyczaj mają 32A styki robocze. Powinno zadziałać w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85, no faktycznie, moje przeoczenie, jednakże taki układ jakiego wymagasz jest niezgodny z przepisami, niemniej jednak opis pozostawiam. :P W czasie czytania zamień "mijania" na "przeciwmgłowe" Twój cyrk- Twoje małpy, jak również finansowa odpowiedzialność za złamanie przepisów. :P

Edytowałem poprzedni post i dodałem trochę do opisu.

I jeszcze jedno: na zasilaniu cewki przekaźnika warto zabudować wyłącznik, nawet gdzieś pod maską, potrzebny gdy pojedziesz na przegląd, by wszystko wróciło do fabrycznych zależności. Lub po prostu na ten czas wydłubać przekaźniki z ich cokołów. Nadal oczywiście piszę o równoczesnym świeceniu mijania i drogowych. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!