Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klocki i tarcze Megane I Hatchback 1.4 z 1996


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czas na wymianę klocków i tarcz hamulcowych.

Klocki postanowiłem kupić takie, te droższe, natomiast tarcze takie (też te najdroższe).

Czy to dobry wybór?

Klocki raczej na pewno te wezmę, tylko czy warto dopłacać do tych droższych tarcz? czy wystarczą te najtańsze z TRW? pod te klocki oczywiście.

Auto jest używane spokojnie, do jeżdżenia, nie do rajdów, wyścigów itp <ok>.

Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki postanowiłem kupić takie, te droższe, natomiast tarcze takie (też te najdroższe).
Lepiej napisz konkretnie jakie wybrałeś. Linki podałeś do całej listy dostępnych elementów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Przepraszam, myślałem, że tylko te wybrane się wyświetlą.

Tak więc:

Klocki TRW GDB1332 - 93zł

Natomiast tarcze: także TRW, ale są 3 rodzaje:

1. DF1013 - 76zł.

2. DF1016 - 108zł.

3. DF2586 - 146zł.

Które tarcze wybrać? Jaka jest różnica między nimi? bo w cenie spora ;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Znalazłem dane odnośnie wielkości i rodzaju części w książce serwisowej z tutejszego forum, którą ściągnąłem już jakiś czas temu <ok>. Brakuje tylko długości klocka. W tym sklepie dostępne są klocki o długości 99,9mm i 99,6mm. Czy to jest znacząca różnica? Jeśli tak to któe powinienem wziąć?

1. 99,9mm tutaj - te są przygotowane dla wskaźnika zużycia ale szczerze mówiąc nigdy go nie podłączałem, mimo iż mam taką możliwość.

2. 99,6mm tutaj

 

Czy różnica w cenie jest spowodowana tym czujnikiem zużycia? czy jeszcze czymś? i czy te parę mm robi różnicę?

Jutro będę zamawiał sporo części w tym sklepie, i nei wiem które wybrać.

Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki GDB400 były montowane w autach wyprodukowanych mniej więcej do 1999 roku, a później montowano GDB1332.

Sklep do którego podajesz linki ma bardzo kiepski opis części.

Intercars ma znacznie lepszy katalog.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Póki co, zamówione.

Powiedzcie mi jeszcze, czy łożysko koła tył dam radę sam wymienić? bez żadnego "ściągalnika" do łożysk?

Chcę sam powymieniać, co się da.

W serwisie mi wystrzelili z ceną za wszystko 1600zł za części z robocizną, a ja za części jak na razie, to w 800zł się zmieszczę.

Tylko że z pewnością wszystkiego sam nie zrobię :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze, czy łożysko koła tył dam radę sam wymienić? bez żadnego "ściągalnika" do łożysk?

 

Bez żadnego ściągacza nie dasz rady. No chyba, że młotkiem <ok> ale na nowym łożysku bym tego nie praktykował. Ja zrobiłem sobie ściągacz ze śruby na klucz 30 i grubych podkładek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej27r ostatnio wklejał zdjęcia z wymiany tylnego łożyska. Nie ma tragedii, stare łożysko można wybić młotkiem i dużą nasadką, a nowe wcisnąć na prasie (koszt kilka zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy taki ściągacz da radę tym łożyskom?

tutaj

60 zł to niedużo - a szybko się zwróci <ok>, czy jednak bez tej "prasy" się tego nie da zrobić?

 

OK. Już doczytałęm, że jednak lepiej samemu tego nie robić ;].

Dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Aby nie tworzyć nowego tematu wstawię tu efekt prac z dzisiejszej wymiany klocków i tarcz hamulcowych w Megane I phI:

 

Przed przystąpieniem do wymiany tarcz hamulcowych dobrze jest się upewnić jaki rozmiar mają nasze tarcze i klocki ,bo zależnie od rocznika ,czy pojemności silnika,nadowozia itp mogły być różne rodzaje .Mi się udało zakupić cały komplet Bosch od Renault 21 ,od kolegi z PIKUR'a 8-)

Skład kompletu :

Tarcze hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 478 276 BD221

wielkość 238x20,1x17,7 mm, oraz Klocki hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 467 720 BP713 .Komplet zawierał oczywiście śruby do przykręcenia tarczy hamulcowej do piasty,oraz nowe śruby powleczone locktite do zamocowania zacisku w jarzmie .

zdjcie0051s.jpg

zdjcie0050b.jpg

zdjcie0049yv.jpg

1. Najpierw należy poluzować nakrętki koła,następnie podnieść auto i ściągnąć koło

2. Torxem należy odkręcić 2 śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty .

zdjcie0035m.jpg

3. Kluczem 13 mm należy odkręcić 2 śruby mocujące zacisk hamulcowy do prowadnicy jarzma,kluczem 17 mm należy zablokować prowadnik by móc odkręcić wspomnianą śrubę

zdjcie0037s.jpg

zdjcie0039a.jpg

zdjcie0040kr.jpg

4.Odłożyć zacisk hamulcowy obok,by sobie nie zwisał .

5. Wyjąć stare klocki hamulcowe

zdjcie0041n.jpg

zdjcie0042t.jpg

zdjcie0043wv.jpg

6.Odkręcić jarzmo i wyczyścić z zabrudzeń .

zdjcie0038u.jpg

zdjcie0044z.jpg

zdjcie0046a.jpg

zdjcie0047ns.jpg

zdjcie0052o.jpg

7.Zdjąć starą tarczę hamulcową (jeśli dawno nie była ściągana ,nie obejdzie się bez zbicia jej młotkiem z piasty )

zdjcie0048q.jpg

8.Nową tarczę hamulcową odtłuścić z zabrudzeń i smarów,następnie założyć na wyczyszczoną piastę i dokręcić nowymi śrubami torxem .

zdjcie0053j.jpg

9.Wyczyszczone jarzmo można przykręcić do piasty ,2 śruby przykręcić kluczem 19 mm

zdjcie0057y.jpg

zdjcie0054n.jpg

10.Zamontować nowe klocki hamulcowe

zdjcie0060p.jpg

zdjcie0059vn.jpg

zdjcie0055buxe.jpg

11.Wsunąć tłok zacisku hamulcowego jak najgłebiej-w sumie do końca,można to zrobić zaciskiem stolarskim,albo -łyżką do opon 8-)

zdjcie0056g.jpg

12.Zamontować wyczyszczony zacisk hamulcowy i przykręcić go do prowadnika 2 śrubami na klucz 13 mm

13 Sprawdzić czy tarcza swobodnie się obraca i podokręcać wszystkie śruby

14. Założyć koło,i wykonać test hamulców,krótki odcinek i nie zamocno hamować ,tarcze muszą się dotrzeć z klockami .

15.Odstawić auto i spijać browar :)

Uwagi i sugestie mile widziane,niedługo zrobię pdf'a .

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym się założyć, że u mnie jarzmo jest przykręcone śrubą 18, a tu zonk. Może przez kilka lat śruba się zmieniła. Pisze tylko, że warto się w ten klucz zaopatrzyć, bo w zawieszeniu jest kilka śrub na klucz 18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 u mnie też jest 17-tka :)

A kolega andrzej27r zapomniał wyczyścić piastę przed założeniem nowej tarczy, albo nie napisał o tym.

Nieustająco proszę o wykonanie pdf i wrzucenie na pliki. ;)

Miało być 19, a nie 17.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!