Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganka mi się sypie, ucieka olej, głośno pra


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem zdesperowaną posiadaczką samochodu Renault Megane 1.4 rocznik 1999. Opisując swój problem z góry przepraszam za pomyłki w nazewnictwie części itp., na mechanice znam się tyle co mi powie mechanik.

Od ponad roku borykam się z ciągłymi awariami mojego samochodu. A jeszcze rok temu wszystko było ładnie i pięknie... A więc od początku. W wakacje pojawiły się problemy ze sprzęgłem. Ponieważ nie miałam akurat wystarczającej kwoty na wymianę kompletnego sprzęgła, mechanik za moją namową wymienił dwie części (tarcze, łożysko?) bez docisku. Niestety okazało się że wymiana docisku będzie konieczna gdyż nie wchodził wsteczny. Sprzęgło zostało naprawione, niestety po kosztach bo musiałam zapłacić 2x za wyjęcie silnika. Ok moja wina, bo chciałam jak najtaniej. Po całej "operacji sprzęgło" w niedługim czasie zaczęły mi się świecić kontrolki, że niby brak oleju, chociaż dwa miesiące wcześniej miałam wymieniany, włącznie z wszystkimi filtrami. Na bagnecie widoczny brak oleju. Ponad to mechanik stwierdził, że w misce jest nagar. Powiedział, że to "uszczelniacze". Ja wypłukana z kasy po sprzęgle udałam się po zakup oleju, na razie nie naprawiając tej usterki. Jednak po przejechaniu 300 km 4L oleju zniknęły. W tym też czasie poszedł pasek klinowy, więc znajomy odholował mnie do swojego znajomego mechanika, który miał się zająć paskiem oraz olejem. Okazało się, że miska olejowa, wszystkie paski nie tylko klinowy są wymazane olejem. Gdy odebrałam od niego auto, zgarnął ode mnie sporą sumkę, a poza tym, że samochód jeździ to ciągle jest problem z olejem. Nadmienię, że od ciągłęgo dolewania oleju i sprawdzania jego poziomu w duże mrozy pękł mi bagnet i utkwił w tej misce od oleju. Mechanik usunął go no i przy okazji wyrzucił. Teraz mam problem z kupnem bo gdzie nie pytam to pytają jaka długość itp. Mało tego, samochód po tych wszystkich warsztatowych wizytach głośno pracuje (chałas idzie od maski). Pozaglądałam pod maskę i brakuje mi jednej rury (widoczna na zdjęciu, zdjęcie zapożyczone). 151621032322.jpg

Nie wiem do czego ta rura służy, jak się nazywa no i co najważniejsze dlaczego u mnie jej nie ma. Niestety moja niewiedza na temat mechaniki jest wykorzystywana przez mechaników, a ja nie umiem walczyć o swoje. Żeby było mało wczoraj tłumik mi spadł, ale do tego już się przyzwyczaiłam że raz na rok jeżdżę na spawanie... Najchętniej pozbyłabym się swojego samochodu, ale żeby go sprzedać to trzeba mieć za co wziąść pieniądze, a w obecnej sytuacji to nie wiem czy za darmo ktoś by chciał taki złom <ok> Proszę niech ktoś mi doradzi, czy warto to jeszcze naprawiać. Przeglądam aukcje allegro i widzę, że sprawne meganki chodzą w granichach 6000 - 7000 zł. W ciągu roku wydałam na naprawy i hektolitry oleju ponad 2000 zł.

Czy ewentualnie ktoś zna godny zaufania warsztat w okolicach Radzymin, Wołomin ?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż mam megane z podobnym silnikiem i powiem szczerze mam naciągnięte 300tyś i ani razu mnie nie zawiódł (prócz zatartego wtryskiwacza) piękne bez awaryjne auto ale trzeba troszczyć się jak o swoje dziecko a może jeszcze lepiej bo są dość delikatne...

 

Piszesz, że miałaś zachlapany pasek osprzętu i ucieka ci olej domniemam, że leci ci uszczelniaczem na wale bo jeśli nie pokazuje się nagar na świecach to coś z tym olejem musi się dziać poza tym dymiłby Ci...

 

Rurę którą zaznaczyłaś doprowadza powietrze do filtra powinna zaczynać się od takiego plastikowej rurki i a następnie przejść w materiałową i dochodzić do otworu w obudowie filtra powietrza...

http://allegro.pl/renault-megane-96-99-obu...1484706630.html

 

Co do miarki olejowej podleć na szrot poszukaj megana z podobnym silnikiem (1.4 eco/energy) i wyciągnij i włóż go do swojego....

 

Co do głośnej pracy klepią ci zawory po prostu są wypracowane i zwiększyły się na ich luzy co za tym idzie pracuje jak pracuje mechanik z odpowiednim przyrządem poradzi sobie z tym raz dwa...

 

Co do mechaiora proponuje zagadać z meganecoupe02 jest z twoich okolic więc doradzi ci co i jak <ok>

 

P.S

2tyś w ciągu roku hmmm mało ja w zeszłym tygodniu wyłożyłem 500zł na przednie zawieszenie i świece jeszcze czeka mnie tył :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Radzyminie nie spotkałem jeszcze mechanika godnego polecenia :evil: . W Wołominie polecam tego http://dobrymechanik.net/mechanicy/wolomin...-pojazdowa.html .W Zielonce : http://dobrymechanik.net/mechanicy/zielonk...slaw-koc-2.html .Warsztaty specjalizują się w naprawie francuskich aut,niestety czasami termin oczekiwania jest jak w naszej służbie zdrowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi <ok>

 

Czy wyciągał silnik to nie widziałam, tak w każdym bądź razie mówił, zresztą w dniu kiedy go odbierałam po tym drugim wyjmowaniu/wkładaniu miał problem z zamocowaniem go, jakaś śruba mu poszła czy coś i odbiór się strasznie opóźniał, a ja tam stałam i czekałam więc chyba naprawdę to robił chociaż ten drugi mechanik od paska klinowego stwierdził, że on by to zrobił od spodu, bez ,wyjmowania silnika...

 

Wczoraj samochód był w Kobyłce z tłumikiem, wymienili wogle na nowy bo stary to była porażka jakaś podobno. Samochód chodzi cicho aż czuję się nieswojo :( Facet powiedział, że ta rura na chwilę obecną nic mi nie da bo nie ma filtra chyba właśnie powietrza jak wspomniał Merkaba (dzięki za link do allegro) - gdzie podział się filtr to kolejna zagadka, na litość boską przecież ja się nie grzebię tam, to jest jakieś nieporozumienie z tymi mechanikami, u których do tej pory byłam. Nikt mi nie wmówi, że wypdało mi to w trakcie jazdy :(

 

2000 zł to były tylko te nieoczekiwane naprawy, do tego wymiana oleju + filtry, klocki, tarcze, amortyzatory - tego nie liczyłam :-/ Staram się jak mogę żeby auto było sprawne ale narazie nic z tych starań nie wynika. Zawitam na dniach do tego warsztatu w Wołominie na Armii Krajowej i umówię się na jakiś termin.

 

W szrocie jednym byłam w Warszawie vis a vis mc donalda przy Młodzieńczej w Warszawie, oni tam mają właście z francuzów części, ale bagnetu nie mieli niestety. Będę szukać dalej.

 

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem, zawalczę jescze o swoją Reni, po głupiej wymianie tłumika na nowo ją polubiłam, kiedy przestaną migać kontrolki znowu ją pokocham :(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, nie zazdroszczę przygód z autem, tak jak koledzy radzą

- zmień mechanika <ok>

- poszukaj wśród znajomych osoby która ma pojęcie o samochodach, najlepiej żeby z Tobą pojechała do mechanika

Istnieją pewne zasady w myśl których:

- zawsze się wymienia kompletne sprzęgło właśnie po to aby zaoszczędzić na podwójnej robocie.

Co do tego oleju to prawdopodobnie mechanik nie wymienił uszczelniacza na wale od strony skrzyni co też się wykonuje przy zdjęciu skrzyni ...

Kto wie czy specjalnie go nie uszkodził abyś znowu przyjechała do niego? niestety są też tacy ludzie ....

Podsumowując , czasem oszczędnością jest wydanie większej sumy.

Brak oleju a co za tym idzie jazda bez oleju może skutkować o wiele większym wydatkiem niż naprawa sprzęgła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do brakującej rury to ona służy do dostarczania powietrza z zewnątrz samochodu. Przy częstym grzebaniu przy samochodzie może ulec uszkodzeniu i wtedy lepiej ja wyrzucić i założyć nowa jak się ma (ja też mam brak i od kilku tygodni szukam). Brak tej rury może spowodować gorsze osiągi jak silnik jest ciepły i zaciągane jest ciepłe powietrze z komory silnika.

 

1 Do sprawdzenia wszystkie uszczelniacze na wale od strony rozrządu i skrzyni oraz na wałku rozrządu.

2 luzy zaworowe też do sprawdzenia ale jak silnik równo pracuje to bym sobie darował

3 jak nie zostawiasz za sobą chmury dymu niebieskiego jak syrena to uszczelniacze zaworowe są ok.

4. Jak zachlapany jest pasek rozrządu olejem to do wymiany (niektóra guma reaguje źle z olejem)

 

Sprzęgło wymienia się bez wyjmowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 ok zapamiętam

2 pracuje równo

3 nie dymi wogle

4 był wymieniany razem z klinowym ale z pewnością jest znowu w oleju więc masz rację

 

Czy moglibyście tak orientacyjnie mi napisać jaki może być koszt naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od mechanika przeważnie ci lepsi wezmą trochę więcej (ale kolosalnej różnicy nie powinno być) bądź nawet mniej dużo zależy od tego czy podlecisz ze znajomym który jest choć trochę obcykany w mechanice i będzie mógł sprawdzić to co mechanik ewentualnie naprawił....

 

Nic szerokości koleżanko życzę <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu to się tu dopisze:

Mam 1,9dTi i zauważyłem ostatnio delikatne kropki (wyciek) pod autem, a i na kontrolkach pojawia mi się 1 "oczko" mniej, co może być przyczyną i gdzie znajdować się może ten wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!