Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam megane classic 1997r i niestety podwozie nie wygląda ciekawie. Korozja jest na zgrzewach, na wszelkiego rodzaju wzmocnieniach podłogi, w różnych zakamarkach, rogach itp, tam gdzie jest kawałek prostej podłogi jest ok. Przed konserwacją na pewno dobrze byłoby usunąć tą rdzę ale bardzo często jest ona w trudno dostępnych miejscach gdzie żadna szczotka druciana itp jej nie sięgnie :cry: .

Postanowiłem walczyć <boks> z tą korozją zanim dziury będą.

Tam gdzie to możliwe usunę rdze i całą podłogę pokryje preparatem antykorozyjnym (kupiłem taki, czerwonej barwy) a na to położę jakiś środek do zabezpieczania przed korozją np bitgum.

Czy to dobry pomysł.??

Czy może cała rdza musi być usunięta i żaden preparat antykorozyjny nie powstrzyma rdzy.??

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam <ok> nie chciałem nowego tematu tworzyć bo konserwacja to jednak problem ogólny nie tylko PH 2 bo mam PH1. :(

I zastanawiam się czy oprócz tego cuda:

http://allegro.pl/4-sztuki-baranek-boll-pi...1539758498.html

I tego cuda:

http://allegro.pl/konserwacja-profili-zamk...1539758841.html

A to jako podkład:

http://allegro.pl/brunox-epoxy-podklad-gru...1537750295.html

Dodam że będę wymieniał 2 progi

Mój samochód poczuje się spełniony? :(

Z góry dzięki za pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako środek antykorozyjny użyje farby corizon a środek do zabezpieczania podwozia użyje bitgum (spray) muszę pomyśleć jeszcze o czymś do profili zamkniętych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Najlepiej rdzę wyczyścić do gołego metalu - piaskowaniem lub papierem ściernym, bo szczotki druciane zabłyszczają powierzchnię i farba nie ma czego się złapać a następnie pomalować to podkładem epoksydowym, na to dopiero można nakładać baranek lub farbę nawierzchniową. Tak przygotowane podwozie powinno wytrzymać następnych kilka lat.

Z piaskowaniem zwykle jest problem, a papierem ściernym nie wszędzie da się dojść więc w takim przypadku polecam użycie brunoxa epoxy (koniecznie pod pędzel - spray jest bardzo rzadki i wolno schnie, a następnie podkład epoksydowy. Na podkład można dać baranek albo farbę poliuretanową, a najlepiej oba, z tym że też baranki w sprayu zwykle są rzadkie i dają słaby efekt, lepiej zroganizować sprężarkę i baranek pod pistolet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo szczotki druciane zabłyszczają powierzchnię i farba nie ma czego się złapać

Zawsze najpierw szczotka druciana, aby usunąć luźną farbę i płaty rdzy, potem przeszlifować do gołej blachy przynajmniej 2-3 grubościami papieru ściernego, zaczynając od 100-150 kończąc na 300-350. Jak są wżery potraktował bym fosolem lub kortaminem, zmył wodą i znowu przejechał szczotką. Chodzi o to żeby pozbyć się ognisk rdzy. Które po jakimś czasie i tak wylezą na wierzch. Nie którzy zamiast powyższych specyfików stosują kwas solny.

Na wyczyszczoną powierzchnie ze 2 warstwy podkładu reaktywnego, a potem co tam chcesz. Pamiętaj jednak, że niektóre specyfiki nie lubią się ze sobą i mogą wchodzić ze sobą w niepożądane reakcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba corizon wchodzi w reakcje z rdzą i powstrzymuje postęp korozji także może na dobrze wyczyszczone podłoże dać od razu corizon (2 warstwy) a na to baranek.

Chyba że może te farby które niby wchodzą w reakcje z rdzą, są nic nie warte.?? miał ktoś jakieś doświadczenia z tymi specyfikami.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka farb o podobnych właściwościach do malowania rdzy, wystarczy tylko usunąć luźne jej fragmenty, ja ostatnio testowałem specjalny grunt akrylowy na skorodowanej części nadkola R19, farba była koloru kremowego, po nałożeniu na rdzę zaszła reakcja i farba zczarniała wiążąc się z produktami korozji. Na taką powierzchnię można nakładać inną farbę. Efekt końcowy jest zadowalający. Piaskowanie podwozia jak ktoś napisał raczej nie wchodzi w grę bo trzeba by zasłonić m.in gumowe elementy żeby ich nie uszkodzić itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Również mam problem z korozją podwozia. Z tym, że u mnie skorodowane są, a raczej przegniłe profile "zamknięte" (teraz już otwarte :) ). Tragedia. Czy Ktoś z was koledzy miał podobny problem i jak sobie z tym można poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!