Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem Scenica II i mam problem z klimą - nie działa :-D

 

Od poprzedniego właściciela wiem że przed wakacjami w tamtym roku wymieniał rurkę do sprężarki i uzupełnił czynnik chłodzący.

Wcisnąłem wentylek i praktycznie nie było słychać że jest jakiekolwiek ciśnienie w układzie.

 

Co jest najczęściej się rozszczelnia i jakie to mogą byc koszty ?

 

Dzięki za wskazówki :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest najczęściej się rozszczelnia i jakie to mogą byc koszty ?

Nie ma czegoś takiego. Cały układ jest newralgiczny. Może puszczać na połączeniach, może być nieszczelność na skraplaczu. Wiele jest miejsc i trudno jednoznacznie wskazać, które jest dominujące.

Koszty w związku z powyższym też mogą być różne.

Nadmienię, że układ szczelny też przepuszcza przez choćby drobne pory w rurkach i z czasem następuje spadek ciśnienia. Z tego też powodu przegląd jest zalecany co 2 lata, gdyż tyle się przewiduje, że powinno wytrzymać ciśnienie wystarczające do pracy. Bywa oczywiście, że trzyma i dłużej.

Poczytaj na forum co już napisano o klimie a w szczególności dlaczego należy ją włączać także i w zimie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie? Może masz podobną historię do mojej - u mnie dodatkowo sfajdał się czujnik ciśnienia klimatyzacji. Objaw miałem taki, że zapaliła mi się kontrolka silnika + service. Nie działała klima. Na CLIPIe w ASO wyszło, że to czujnik, później, że ukł nieszczelny. Były jeszcze inne perturbacja ale szkoda mi klawiatury na pisanie co się działo.

W każdym bądź razie pojechałem do "Wielkiego Klimatyzatora" i powiedział, że była gdzieś nieszczelność na tyle duża, że przy nabijaniu klimy było słychać syk. Koło skraplacza, na jakimś kolanku czy jakoś tak. Podejrzewa, że wszystko uciekło w czasie krótszym niż tydzień. Więc rok u Ciebie to dobry wynik ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh... przecież do sprawdzenia układu klimatyzacji stosuje się specjalny znacznik. jeśli pada podejrzenie, że układ nieszczelny, to się wpuszcza powietrze z tym znacznikiem. następnie lampa UV i widać jak na dłoni, skąd ucieka.

ciekawe, który klimatyzator pozwala sobie na wstrzyknięcie czynnika do sprawdzenia szczelności...

koszty napraw z pozoru wydają się małe, ale mało kto chce spawać rurki z klimy, bo są bardzo cienkie. u mnie w zakładzie (spawamy tylko aluminium) spawacz "stoi" z daleka od tych elementów, bo łatwo je przetopić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniał rurkę do sprężarki i uzupełnił czynnik chłodzący.

Jedź do speca od klimy i do razu mów, co było robione. Jest nadzieja, że przy uzupełnieniu czynnika dodali markera. Wtedy będzie widać gdzie jest nieszczelność. Obstawiam, że będzie na połączeniach tej wymienionej rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pada podejrzenie, że układ nieszczelny, to się wpuszcza powietrze z tym znacznikiem. następnie lampa UV i widać jak na dłoni, skąd ucieka.

ciekawe, który klimatyzator pozwala sobie na wstrzyknięcie czynnika do sprawdzenia szczelności...

 

Prawdopodobnie było jak piszesz, jestem lajkonikiem w dziedzinie klimatyzacji - działała to nie zagłębiałem się co i jak. Samochód stoi u mechanika od poniedziałku wieczorem, więc miał czas na spokojnie przyjrzeć się.

Jak interesują Ciebie konkrety, gdzie była nieszczelność to mam dostać zdjęcia naprawianego elementu. Chciał, żebym przyjechał zobaczyć co i gdzie się rozsypało i chciał powiedzieć jak to naprawi. Nie miałem czasu, więc powiedziałem, żeby zdjęcie zrobił :-D

U mnie wykrycie nieszczelności, naprawa tego, nabicie klimy i wymiana czujnika ciśnienia mam nadzieję, że zamknie się w ok 700zł :-/

 

Czekają mnie jeszcze tarcze + klocki z przodu i drążki stabilizatora - też pewnie z 700zł. No to sobie poczekają :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobrą sprawą jest, jak mechanik przy kliencie wpuszcza czynnik i razem oglądają, gdzie są wycieki. jak na dłoni widać wtedy, stan chłodnicy (skraplacza), rurek etc. można mieć wtedy wyobrażenie, ile jeszcze klima pożyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklejam mój manual z innego forum

 

wbrew pozorom operacja na 5 minut i szkoda, że wcześnij nikt nie zamieścił takiego prostego manuala.

rzeczy potrzebne:

- nasadka TORX T20

- nasadka TORX T40

- nasadka 7

- coś cienkiego (scyzoryk) do wyjęcia kołków

 

operację rozpoczynamy od wyjęcia 4 kołków plastikowych zaznaczonych zielonymi strzałkami. kołki podważamy do góry, uważając, by nie uszkodzić lakieru. następnie nasadą T20 odkręcamy 3 wkręty zaznaczone czerwonymi strzałkami. ostatnią czynnością jest odkręcnie T40 jednego wkręta oznaczonego niebieską strzałką

84623083.jpg

 

w następnej kolejności odkręcamy przy pomocy nasady 7 po lewej i prawej stronie pojazdu wkręty umieszczone we wnękach nadkoli. na czerwono zaznaczyłem miejsca wkrętów

13507709.jpg

 

po odkręceniu wkrętów z wnęk podważamy rękami 2 warstwy plastiku, oddzielając je od trzeciej warstwy i ciągniemy do góry, aż usłyszymy, że wyskoczyły z zabezpieczeń. następnie ciągniemy całość delikatnie do siebie. zderzak wraz z atrapą powinien się "poddać" i bez problemu odsunąć

55036917.jpg

 

następnie po bokach pojazdu delikatnie odginamy na zewnątrz pojazdu fragmenty błotników rozpoczynając w miejscu oznaczonym cyfrą 1, a następnie odginamy tam, gdzie cyfra 2. czynność wykonujemy po obu stronach pojazdu

13507709.jpg

 

gdy mamy zderzak lekko odsunięty trzeba po lewej WEWNĘTRZNEJ stronie zderzaka rozpiąć wtyczkę od świateł przeciwmgłowych przednich. jest ona w tym miejscu

88051673.jpg

 

możemy delikatnie zderzak odchylić i zabezpieczyć, by nie wyrwał nam dolnych mocowań. miejsca jest dostatecznie dużo, by można było wymienić presostat, żarówkę w przeciwmgłowych etc.

 

podczas zakładania w odwrotnej kolejności nie zapomnijmy o wyciągnięciu uchwytu do otwierania maski, bo lubi się za atrapę schować i można niechcący mieć problem z szybkim otwarciem maski

87919186.jpg

 

trzeba przyznać, że rozwiązanie proste i skuteczne. generalnie nie ma co zepsuć

AMEN.

 

p.s. zapomniałem o czymś?? ktoś coś doda?? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!