Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako, że temat był już poruszany i nie doczytałem się odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie postanowiłem zadać je Wam fachowcom wprost.

Mianowicie jak w temacie mam problem z kontrolkami AirBag + servis. Zapalają się i gasną, bywa że włączam silnik i już nie gasną.

Często bywało tak, że kiedy się zaświeciły wystarczyło ostrzej przyhamować i gasły - obecnie już tak nie jest.

Doczytałem się, że należy zweryfikować przewody pod fotelami jak również należy wziąć pod uwagę uszkodzenie taśmy w kierownicy.

Na podstawie przeczytanych postów mam 3 pytania:

1. Czy pod siedzeniem (M II 3D) jest jakieś kostka łącząca przewody? Jeśli tak to bardzo proszę o wskazanie gdzie ona może się znajdować. Kiedy jej szukałem nic innego nie odnalazłem poza przewodem łączącym fotel z podłogą (żadnej kostki). Jedynie naklejka na przewodzie (jakaś informacja z logiem Renault).

2. Czy to prawda, że jeśli taśma w kierownicy jest uszkodzona to nie działa tempomat? Sprawdziłem tempomat przy świecących się kontrolkach - działał.

3. Czy jest jakiś bezpiecznik odpowiadający za AirBag? Jeśli tak to gdzie on może być? W kabinie pod kierownicą nic podobnego nie odnalazłem.

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Nie ukrywam, że zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego:)

 

Pzdr,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kostka znajduje się pod siedzeniem kierowcy jak i pasażera jest przykryta wykładziną, która jest rozcięta w taki sposób że można dostać się do tej kostki

2. Jeżeli taśma w kierownicy jest uszkodzona to na 90% nie powinien działać tempomat (chyba że uszkodziła się przynajmniej jedna z 4 żył odpowiedzialnych za poduszkę ale taśma nie zerwała się całkowicie)

3. Nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podejrzewam, że taśma jest ok. Wnioskuję z tego, iż w pewnym momencie kontrolki zgasły więc zacząłem kręcić kierownicą w prawo i lewo - nadal się nie zapalały. Dopiero kiedy najechałem na nierówność się zaświeciły.

Przy odłączonym akumulatorze zacząłem rozłączać przewody, które są ukryte pod wykładziną, napotkałem również dwa przewody podłączone z przodu fotela kierowcy i pasażera. Pierwszy to uziemienie (czarny, przylutowany do blachy), drugi z wtyczką w kształcie litery L (jak dobrze pamiętam zielona oprawa).

Kiedy szukałem kolejnych przewodów pod siedzeniem kierowcy natknąłem się na przewód podłączony do kostki (coś w rodzaju bezpiecznika), który jest przymocowany do prawej szyny fotela (w załączniku foto).

Moje kolejne zapytania to:

1. Co to są za przewody z przodu foteli (wtyczka w kształcie litery L)?;

2. Co to jest i do czego służy to coś przymocowane do szyny fotela?

Ma taki języczek z blaszki. Jaka jest jego funkcja i cy może to mieć wpływ na świecące się kontrolki AirBag'ów?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pzdr,

Daniel

post-11630-0-87381300-1305564585_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no dobra, a do czego jest ten języczek? Co on ma dotykać? Jakie ma być jego położenie? Czy ma być w pozycji jak na zdjęciu wyżej, czy w jakiś sposób zagięty? Z tego co widziałem to jak jeżyk dogniemy to coś tam jakby kliknęło (coś na podobieństwo styku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak powinien być zamocowany, czytałem kiedyś w serwisówce na temat błędu poduszek w mII i tam było wspomniane o czujniku położenia fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu - kolega ma w Megane II strzeloną kurtynę i poduszkę w fotelu.

 

Co należy wymienić oprócz samych poduszek żeby wszystko działało i żeby kontrolka Service i poduszek zgasła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś napinacze? Miernikiem?

Sensor jest jeden od wszystkich - zazwyczaj przykręcony do podłogi na tunelu środkowym (szara, aluminiowa puszka z dużą wiązką kabli.

 

Przypomniało mi się. W megane I od bocznych uderzeń jest też czujnik w progu, ale nie pamiętam jak jest w megane II. Jak będziesz dawał sensor do resetu, to zapytaj gościa czy jest czujnik i czy trzeba go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie - nie są "wciągnięte". Zresztą uderzenie było w bok więc chyba nie powinny wystrzelić. W dodatku było dość lekkie.

 

Sensor sięwymienia czy resetuje w ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie moje napinacze były ładniejsze niż nowe, a jednak były wystrzelone. Jak strzeliły poduszki, tzn że uderzenie nie było wcale takie lekkie :) Miernik z tesco kosztuje dyszkę, wystarczy do sprawdzenia rezystancji.

Sensor można resetować, albo jak trafisz na taki sam, niewystrzelony to też może być. Jak szukasz drugiego, to musi być z takim samym numerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wtyczce, są dwa piny. Jak pokaże ok 2 ohmów to ok. Tylko przed pomiarem niech szwagier się rozmagnesuje (dotknie grzejnika czy piorunochrona) żeby nie zaiskrzył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!