Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
BartoszzG

[Megane I ph II] lokalizacja czujnika położenia wału

Recommended Posts

BartoszzG    0

Witam.

 

Trzy dni temu pojawił się problem z odpaleniem Megane 1.4 16v na rozgrzanym silniku. Po wizycie u mechanika i przeczytaniu z 15 tematów na forum mogę mieć pewność, że objawy jakimi charakteryzuję się obecnie moja megi są typowe dla brudnego/niesprawnego czujnika położenia wału. I tu pojawia się moja prośba:

 

Czy jest ktoś w stanie napisać krótki manual jak się dostać do w/w czujnika oraz czym najlepiej go wyczyścić?

 

Naprawdę starałem się znaleźć to na forum, ale jakoś nie mogę. Bardzo liczę na Waszą pomoc, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Czujnik znajduje się na składaniu silnika ze skrzynią biegów, zamontowany jest na samej górze. Wyjmij rurę dolotu powietrza i tłumik szumów. Pod spodem, na prawo od termostatu, masz dwie śrubki na klucz 10, wyjmujesz wtyczkę z czujnika odkręcasz śrubki i masz. Omomierzem mierzysz rezystancje powinna wynosić ok. 240Ω. Bierzesz szmatkę wycierasz czujnik, kocówkę możesz przeczyścić jakąś miękką szczoteczką. Dla pewności na szmatkę, czystą psikasz WD i jeszcze raz wycierasz czujnik. Składasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.

Opis czujników 1,4 i 1,6 / 16 V

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszzG    0

zdemontowałem pudło od powietrza, odkręciłem czujnik, wyczyściłem szczoteczką, później szczoteczką z WD, później szmatką, złożyłem wszystko do kupy. auto odpaliło, więc popsuć nie popsułem. po południu pojadę w trasę. zobaczymy czy problem ustąpił. mam nadzieje, że nie za wcześnie, ale dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Zapomniałem, wtyczkę też trzeba było wyczyścić, podoginać wtyki i dla pewności spryskać płynem kontaktowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszzG    0

jak mi nie będzie jeździł po tej operacji, to może się spotkamy, bo mam nie daleko do ośw? przy okazji jakie piwo postawię za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Ne ma sprawy. :)

Nawet mam taki, nówka nieśmigana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszzG    0

niestety po wyczyszczeniu czujnika problem nie ustąpił, styków nie czyściłem i nie doginałem bo przeczytałem o tym dopiero po poskładaniu wszystkiego w całość. może trzeba podpiąć komputer i skasować błąd? bo na komputerze wczoraj po skasowaniu i przejechaniu kilkudziesięciu km znowu się pojawił.

 

czujnik wymieniony na nowy. niby wszystko śmiga.

Edited by BartoszzG

Share this post


Link to post
Share on other sites
popers    0

 

czujnik wymieniony na nowy. niby wszystko śmiga.

 

I jak operacja się udała? Pacjentka żyje?

Daj znać kolego czy wymiana czujnika pomogła.

 

Moja Renia też choruje gaśnie cholerka podczas jazdy i po czasie dopiero zagada irytujące szczególnie w korku <piwko>

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lysy77    0

Mam pytanko.

Czy do wymiany czujnika położenia wału trzeba odpiąć akumulator?

Jeśli tak to czy nie rozkoduje mi się IMO?

 

Pozdrawiam.

 

I po robocie wyczyściłem czujnik nie odpinając aku.

Czujnik był dość mocno "zaopiłkowany". Po wyczyszczeniu (na razie i oby jak najdłużej) nie mam problemów z odpaleniem ciepłego silnika.

Edited by Lysy77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×