Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
langus

Megane II phI megane II 1,9 DCI wymiana filtra paliwa (mechanik z usterki?)

Recommended Posts

langus    0

witam,

mam pytanie odnośnie wymiany filtru paliwa w megi ponieważ miałem niezłą jazdę u mechanika!!!

 

po wymianie filtra okazało się że zapowietrzył układ (nie wiedział jak go odpowietrzyć) i zaczęła się jazda ponieważ auto nie odpalało,

 

chcąc odpowietrzyć układ odkręcał śruby każdą po kolei paliwo lało się na silnik z węży a on kręcił silnik i pryskał plakiem pod maską w jedno miejsce niby jakiś start chciał wymusić wszystko byłoby ok żeby nie fakt że myślałem że rozleci się silnik tak coś trzaskało (chyba zawory ponieważ chodziły na sucho)

 

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

 

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy w ogóle dopuszczalna jest taka forma odpowietrzania???

 

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
DaakK    1

Witam,

 

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach akstramalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

po wymianie filtra paliwa należy go zalać używając gruszki (pompki) znajdującej się w okolicach lewego (patrząc z przodu) amortyzatora

 

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy wogóle dopuszcalna jest taka forma odpowietrzania???

w Focusie takie "odpowietrzanie" skończyło się wymianą pompy wysokiego ciśnienia

 

DaakK

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak się da za dużo plaku to czasami silnik potrafi "kichnąć" i to nie jest zdrowe, ale jak odpalił i jeździ to wszystko jest ok. Odpalałem już nie raz na plaki, samostarty i powiem szczerze, że plak w odpowiednich ilościach jest lepszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
makuli    1

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
rademeness    0

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

Na Twoim miejscu unikałbym tego warsztatu. Koleś widać się na tym nie zna skoro nie widział, że filtr trzeba napełnić.

 

1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola. Dostęp jest dosyć dobry.

Edited by rademeness

Share this post


Link to post
Share on other sites
makuli    1

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola.

Masz rację, ale robiłem to pierwszy raz i wolałem mieć dobry przegląd sytuacji. Wszystko robiłem metodą prób i błędów. To, że filtr jest zsuwany z uchwytu i ma zdejmowany wąż odkryłem przypadkiem. No i poprzednik tak mocno dokręcił pokrywę, że musiałem mieć super dostęp dla dodatkowych narzędzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yetiq    5

Mam pytanie. W kompletnym zestawie filtra paliwa do 1.9 dci są dwie uszczelki: jedna duża, uszczelniająca obudowę filtra i druga, taka mała, gumowa tulejka. I tu właśnie pytanie, gdzie idzie ta mała tulejka, bo nigdzie takiej nie widzę jak rozbiorę obudowę filtra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
koszalin11    0

cytowanie

 

Nakłada się ją na śrubę torx by ją uszczelnić.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yetiq    5

Dzięki, na to nie wpadłem, bo nigdy nie wyciągałem całkiem śruby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiII    0

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :applause: .

 

 

a przewody czym zatykałeś?? żeby paliwo nie leciało

Share this post


Link to post
Share on other sites
makuli    1

Niczym nie zatykałem, jeśli nie pracuje pompka paliwowa to paliwo nie leci. Spuściłem tylko paliwo z filtra w obciętą butelkę PET.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kowaldo    1

Dziękuję kolegom za rady, dzisiaj bez problemu wymieniłem filtr paliwa w Megi ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
SlawkoW    1

A co ile zmieniacie wkład filtra paliwa? Renault podaje co 60 kkm, Ja dotychczas wymieniałem co 15 kkm ale nie wiem czy to nie za często?

Share this post


Link to post
Share on other sites
konwil    7

Witaj Slawko,

Wg mojej wiedzy nie ma sensu wymieniać go częściej, skoro producent zaleca te interwały 60 kkm. Ja wymieniłem pierwszy raz w 5-letnim samochodzie tylko ze względu na przebieg, nic się przez ten czas nie działo. Zwłaszcza, że to niezły koszt: ja mam z czujnikiem wody, a to - w zależności - >200 PLN (Bosh u "Bosha"), aż do ok. 320 PLN (oryginał w ASO) + wymiana (60-100 PLN). Nie planuję wymiany wcześniej niż zalecana.

Pzdr.,

konwil

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
SlawkoW    1

Dzięki konwil za odpowiedź. Ja nie mam czujnika wody i wkład do mnie kosztuje ok. 25 zł, więc koszt raczej niewielki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×