FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: megane II 1,9 DCI wymiana filtra paliwa (mechanik z usterki?) - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
megane II 1,9 DCI wymiana filtra paliwa (mechanik z usterki?)

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   langus 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 08
  • Skąd:POZNAŃ
  • Silnik:1.9 DCI, 120 KM
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 17 maj 2011 - 21:22

witam,
mam pytanie odnośnie wymiany filtru paliwa w megi ponieważ miałem niezłą jazdę u mechanika!!!

po wymianie filtra okazało się że zapowietrzył układ (nie wiedział jak go odpowietrzyć) i zaczęła się jazda ponieważ auto nie odpalało,

chcąc odpowietrzyć układ odkręcał śruby każdą po kolei paliwo lało się na silnik z węży a on kręcił silnik i pryskał plakiem pod maską w jedno miejsce niby jakiś start chciał wymusić wszystko byłoby ok żeby nie fakt że myślałem że rozleci się silnik tak coś trzaskało (chyba zawory ponieważ chodziły na sucho)

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy w ogóle dopuszczalna jest taka forma odpowietrzania???

pozdrawiam
Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   DaakK 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-listopad 09
  • Skąd:KK
  • Auto:RSCIIPHI
  • Silnik:1.9dCi
  • Przebieg (tys.km):118

Napisano 17 maj 2011 - 22:18

Witam,

Wyświetl postUżytkownik langus dnia 17 maj 2011 - 21:22 napisał

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach akstramalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

po wymianie filtra paliwa należy go zalać używając gruszki (pompki) znajdującej się w okolicach lewego (patrząc z przodu) amortyzatora

Wyświetl postUżytkownik langus dnia 17 maj 2011 - 21:22 napisał

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy wogóle dopuszcalna jest taka forma odpowietrzania???

w Focusie takie "odpowietrzanie" skończyło się wymianą pompy wysokiego ciśnienia

DaakK
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 19 maj 2011 - 15:20

jak się da za dużo plaku to czasami silnik potrafi "kichnąć" i to nie jest zdrowe, ale jak odpalił i jeździ to wszystko jest ok. Odpalałem już nie raz na plaki, samostarty i powiem szczerze, że plak w odpowiednich ilościach jest lepszy.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   makuli 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-październik 10
  • Skąd:Płock
  • Auto:Megane II phI 05 Grandtour, Citroen C3 2013
  • Silnik:1,9 dci , 1,2 VTI
  • Przebieg (tys.km):160 i 010

Napisano 19 maj 2011 - 21:54

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :) .
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   rademeness 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-kwiecień 09
  • Skąd:GL
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:1.9 dci F9Q800
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 05 czerwiec 2011 - 11:41

Wyświetl postUżytkownik langus dnia 17 maj 2011 - 21:22 napisał

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

Na Twoim miejscu unikałbym tego warsztatu. Koleś widać się na tym nie zna skoro nie widział, że filtr trzeba napełnić.

Wyświetl postUżytkownik makuli dnia 19 maj 2011 - 21:54 napisał

1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola. Dostęp jest dosyć dobry.

Użytkownik rademeness edytował ten post 05 czerwiec 2011 - 11:48

0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   makuli 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-październik 10
  • Skąd:Płock
  • Auto:Megane II phI 05 Grandtour, Citroen C3 2013
  • Silnik:1,9 dci , 1,2 VTI
  • Przebieg (tys.km):160 i 010

Napisano 05 czerwiec 2011 - 12:08

Wyświetl postUżytkownik rademeness dnia 05 czerwiec 2011 - 11:41 napisał

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola.
Masz rację, ale robiłem to pierwszy raz i wolałem mieć dobry przegląd sytuacji. Wszystko robiłem metodą prób i błędów. To, że filtr jest zsuwany z uchwytu i ma zdejmowany wąż odkryłem przypadkiem. No i poprzednik tak mocno dokręcił pokrywę, że musiałem mieć super dostęp dla dodatkowych narzędzi.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Yetiq 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 07
  • Skąd:Jasło
  • Auto:Scenic II ph II Dynamique 2007
  • Silnik:1.9 dCi bez FAP
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 03 lipiec 2011 - 14:17

Mam pytanie. W kompletnym zestawie filtra paliwa do 1.9 dci są dwie uszczelki: jedna duża, uszczelniająca obudowę filtra i druga, taka mała, gumowa tulejka. I tu właśnie pytanie, gdzie idzie ta mała tulejka, bo nigdzie takiej nie widzę jak rozbiorę obudowę filtra?
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   koszalin11 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-marzec 11
  • Skąd:Koszalin
  • Auto:Scenc II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):163

Napisano 06 lipiec 2011 - 18:13

Wyświetl postUżytkownik Yetiq dnia 03 lipiec 2011 - 14:17 napisał

cytowanie


Nakłada się ją na śrubę torx by ją uszczelnić.

Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie
P_r_z_e_m_o
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Yetiq 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 07
  • Skąd:Jasło
  • Auto:Scenic II ph II Dynamique 2007
  • Silnik:1.9 dCi bez FAP
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 06 lipiec 2011 - 18:51

Dzięki, na to nie wpadłem, bo nigdy nie wyciągałem całkiem śruby.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   tomiII 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-październik 10
  • Skąd:Kościan
  • Auto:MEGANE II
  • Silnik:1,9 TDi
  • Przebieg (tys.km):145

Napisano 20 lipiec 2011 - 11:14

Wyświetl postUżytkownik makuli dnia 19 maj 2011 - 21:54 napisał

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :applause: .



a przewody czym zatykałeś?? żeby paliwo nie leciało
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   makuli 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-październik 10
  • Skąd:Płock
  • Auto:Megane II phI 05 Grandtour, Citroen C3 2013
  • Silnik:1,9 dci , 1,2 VTI
  • Przebieg (tys.km):160 i 010

Napisano 20 lipiec 2011 - 14:50

Niczym nie zatykałem, jeśli nie pracuje pompka paliwowa to paliwo nie leci. Spuściłem tylko paliwo z filtra w obciętą butelkę PET.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   kowaldo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-październik 10
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Renault Megane II ph I
  • Silnik:1,9 dCi 120KM
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 18 sierpień 2011 - 15:07

Dziękuję kolegom za rady, dzisiaj bez problemu wymieniłem filtr paliwa w Megi ^^
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   SlawkoW 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 07
  • Skąd:Kraków/Pińczów
  • Auto:Megane Grandtour II ph I
  • Silnik:1,9 dCi F9Q 800
  • Przebieg (tys.km):227068

Napisano 22 kwiecień 2014 - 14:23

A co ile zmieniacie wkład filtra paliwa? Renault podaje co 60 kkm, Ja dotychczas wymieniałem co 15 kkm ale nie wiem czy to nie za często?
Nie ma jak diselek :-)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   konwil 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-październik 12
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane II phII Grandtour Dynamique (2008) / Opel Agila (2003)
  • Silnik:1.5 dCi K9K 732 (106 KM) / 1.2 16V Z12XE (75 KM)
  • Przebieg (tys.km):76 / 103

Napisano 24 kwiecień 2014 - 10:45

Witaj Slawko,
Wg mojej wiedzy nie ma sensu wymieniać go częściej, skoro producent zaleca te interwały 60 kkm. Ja wymieniłem pierwszy raz w 5-letnim samochodzie tylko ze względu na przebieg, nic się przez ten czas nie działo. Zwłaszcza, że to niezły koszt: ja mam z czujnikiem wody, a to - w zależności - >200 PLN (Bosh u "Bosha"), aż do ok. 320 PLN (oryginał w ASO) + wymiana (60-100 PLN). Nie planuję wymiany wcześniej niż zalecana.
Pzdr.,
konwil

Użytkownik aston76 edytował ten post 24 kwiecień 2014 - 20:01

0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   SlawkoW 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 07
  • Skąd:Kraków/Pińczów
  • Auto:Megane Grandtour II ph I
  • Silnik:1,9 dCi F9Q 800
  • Przebieg (tys.km):227068

Napisano 24 kwiecień 2014 - 11:16

Dzięki konwil za odpowiedź. Ja nie mam czujnika wody i wkład do mnie kosztuje ok. 25 zł, więc koszt raczej niewielki.
Nie ma jak diselek :-)
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 820 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 22786 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 11301 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka