Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane II 1,9 DCI wymiana filtra paliwa (mechanik z usterki?)


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam pytanie odnośnie wymiany filtru paliwa w megi ponieważ miałem niezłą jazdę u mechanika!!!

 

po wymianie filtra okazało się że zapowietrzył układ (nie wiedział jak go odpowietrzyć) i zaczęła się jazda ponieważ auto nie odpalało,

 

chcąc odpowietrzyć układ odkręcał śruby każdą po kolei paliwo lało się na silnik z węży a on kręcił silnik i pryskał plakiem pod maską w jedno miejsce niby jakiś start chciał wymusić wszystko byłoby ok żeby nie fakt że myślałem że rozleci się silnik tak coś trzaskało (chyba zawory ponieważ chodziły na sucho)

 

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

 

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy w ogóle dopuszczalna jest taka forma odpowietrzania???

 

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach akstramalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

po wymianie filtra paliwa należy go zalać używając gruszki (pompki) znajdującej się w okolicach lewego (patrząc z przodu) amortyzatora

 

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy wogóle dopuszcalna jest taka forma odpowietrzania???

w Focusie takie "odpowietrzanie" skończyło się wymianą pompy wysokiego ciśnienia

 

DaakK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się da za dużo plaku to czasami silnik potrafi "kichnąć" i to nie jest zdrowe, ale jak odpalił i jeździ to wszystko jest ok. Odpalałem już nie raz na plaki, samostarty i powiem szczerze, że plak w odpowiednich ilościach jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

Na Twoim miejscu unikałbym tego warsztatu. Koleś widać się na tym nie zna skoro nie widział, że filtr trzeba napełnić.

 

1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola. Dostęp jest dosyć dobry.

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola.

Masz rację, ale robiłem to pierwszy raz i wolałem mieć dobry przegląd sytuacji. Wszystko robiłem metodą prób i błędów. To, że filtr jest zsuwany z uchwytu i ma zdejmowany wąż odkryłem przypadkiem. No i poprzednik tak mocno dokręcił pokrywę, że musiałem mieć super dostęp dla dodatkowych narzędzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie. W kompletnym zestawie filtra paliwa do 1.9 dci są dwie uszczelki: jedna duża, uszczelniająca obudowę filtra i druga, taka mała, gumowa tulejka. I tu właśnie pytanie, gdzie idzie ta mała tulejka, bo nigdzie takiej nie widzę jak rozbiorę obudowę filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :applause: .

 

 

a przewody czym zatykałeś?? żeby paliwo nie leciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 lata później...

Witaj Slawko,

Wg mojej wiedzy nie ma sensu wymieniać go częściej, skoro producent zaleca te interwały 60 kkm. Ja wymieniłem pierwszy raz w 5-letnim samochodzie tylko ze względu na przebieg, nic się przez ten czas nie działo. Zwłaszcza, że to niezły koszt: ja mam z czujnikiem wody, a to - w zależności - >200 PLN (Bosh u "Bosha"), aż do ok. 320 PLN (oryginał w ASO) + wymiana (60-100 PLN). Nie planuję wymiany wcześniej niż zalecana.

Pzdr.,

konwil

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!