Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC II Turbina


Dar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po wymianie uszkodzonej turbiny pojawił się dołek (w właściwie "kanion") w pracy turbiny. Generalnie poprzednia też nie pracowała rewelacyjnie (mam porównanie bo w Rodzinie jest w sumie 3 szt SCENIC-a z tym samym silnikiem ;-D), ale przynajmniej działała. Miałem podejrzenie, nie do końca prawidłowo zachowywał się układ podciśnienia - ze zbiornika podciśnienia, przy wyłączeniu silnika, wydobywają się dziwne "popierdywania" ;-). W załączniku do obejrzenia jest kilka parametrów jakie udało się pomierzyć w SCENICU oraz porównanie z innym Scenice-m, który pracuje OK. Pomiary były robione na podobnym odcinku drogi , kierowca również miał równie 'ciężką ' nogę w obydwóch przypadkach. ;-D

Turbina załącza się z 2-3 sek. opóźnieniem i samochód generalnie jest "mułem".

Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tego typu przypadkami to proszę o pomoc.

 

W omówionym poprzednio przypadku jest jeszcze jeden problem - zawór ERG. Mam wrażenie, że się przywiesza co jakiś czas. Został wymieniony na inny używany ale efekt był mizerny - okazało się, że używka jest jeszcze gorsza ... ;-P.

110527122335.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Witam, co za program udostepnia w tak czytelny sposób dane podczas obciążenia ?

Z wykresu widać że turbo słabo pompuje, nie trzyma cisnienia. Albo egr pcha spaliny w dolot, przez co turbo nie jest w stanie utrzymac zadanych wartości, albo masz gdzies dziure przez co turbo pompuje w kosmos.

Pomin elektrozawór ktory steruje turbo, laczac 2 przewody podcisnieniowe bezposrednio ze sobą ( wtyczka w elektrozawor ma byc wpieta). Nie krec silnika ponad 3k obr/min poniewaz zadaniem elektrozaworu jest m. in. upuszczenie cisnienia gdy jest zbyt duze.

pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką turbinę posiadasz ?

Czy po awarii zostały wyczyszczone doloty i sprawdzony katalizator?

Co do podcisnienia to steruje on WG na turbinie i jak pamiętam w tej konstrukcji WG zmienia położenie przy wyłączonym silniku jak i przy zapalaniu (jeszcze tam dochodzi temperatura) po to żeby łopatki kierujące spaliny lub klapa przekierowująca się nie zapiekła.

Poniżej jak się sprawdza WG przy turbinie ze stałą geometrią

mieszekturbinaxps1.jpg

 

Co do zmiennej gdzieś miałem ale nie mogę żnależć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co za program udostepnia w tak czytelny sposób dane podczas obciążenia ?

Dane zostały zarejestrowane przy pomocy podpiętego do samochodu modułu Clip.

 

 

Co do zaworu ERG to został on wymieniony na nowy, ale efekt jest nawet jakby gorszy. Samochód jest dramatycznie słaby. Z tym przywieszającym się zaworem silnik jest mocniejszy. Hmmm dziwy .. ;-)

 

Czy po awarii zostały wyczyszczone doloty i sprawdzony katalizator?

 

Po awarii katalizator zawalony był olejem. Mało tego w całym wydechu był olej. Po przejechaniu około 5-10 km z "białym ogonem" olej wypalił się z katalizatora i kolor spalin wrócił do normy.

 

Jeszcze jedno spostrzeżenie: Turbina, która uległa uszkodzeniu była używana, ale była w naprawdę dobrym stanie, sprawdzona, bez luzów. Po uszkodzeniu w momencie oględzin miała zapieczoną zmienną geometrię. Wyglądało to tak jakby przez dłuższy czas była zapieczona ...

 

Mam nadzieję, że nowa turbinę nie spotka podobny los ...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!