Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] Wymiana klocków hamulcowych MEGANE


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jako że jest to mój pierwszy post na forum to chciałbym wszystkich przywitać :)

Posiadam Meganke IIphI z układem hamulcowym ATE. Przy okazji wymiany halogenu przez nadkole miałem zdjęte koło i przyjrzałem się hamulcom.

Problem jest taki, że klocki dotykają tarczy i w celu jej przekręcenia trzeba użyć dość dużej siły (po założeniu koła i mocnym zakręceniu ma problem zrobić 1 obrót).

Chciałem zdjąć zacisk i wepchnąć tłok, ale powstały na tarczy rant uniemożliwia zsunięcie zacisku (klocki prawdopodobnie się zapiekły).

Chciałbym poznać wasze zdanie na temat rozwiązania problemu.

Opcja 1. Wybić zacisk na siłę, wepchnąć tłok i po ponownym założeniu mieć nadzieję, że odległość od tarczy będzie w porządku.

Opcja 2. Zeszlifować rant tarczy, zsunąć zacisk i reszta jak wyżej.

Opcja 3. Zeszlifować rant, zdemontować cały zacisk, rozebrać go i zrobić pełen serwis (rozumiem, że tłok jest demontowalny).

Chyba, że macie jakiś inny pomysł?

 

P.S. Uprzedzając pytania klocki i tarcza są dobre, na pewno nie kwalifikują się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzedzając pytania klocki i tarcza są dobre, na pewno nie kwalifikują się do wymiany.

Jak masz rant na tarczach to chyba nie są one takie dobre :)

Tak na poważnie, odkręć górną śrubę mocowania zacisku, nie zacisku, dolną tylko popuść. Potem młotek i dawaj.

Zawsze też możesz spróbować wsadzić jakiś mocniejszy śrubokręt pomiędzy klocek a tłoczek.

Poza tym zacisk powinien ruszać się prostopadle do powierzchni tarcz, z tego co piszesz nie do końca tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa tarcza ma 24mm, a moja ma 23,1mm (przy min. 21,8mm). Rant + trochę rdzy i nalotu skutecznie blokuje klocki.

Masz rację, że powinien poruszać się prostopadle do powierzchni tarczy, ale klocki przylegają do tarczy, co powoduje że nie ma szczeliny i zacisk się nie porusza.

"Nic na siłę, wszystko młotkiem"

Rozumiem, że klocki w płaszczyźnie równoległej nie są w żaden sposób trzymane przez zacisk i używając młotka powinienem być w stanie wybić zacisk tak, żeby klocki zostały na tarczy? Bo brak szczeliny uniemożliwia nawet siłowe przebicie zestawu zacisk/klocki przez rant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Meganke IIphI z układem hamulcowym ATE. Przy okazji wymiany halogenu przez nadkole miałem zdjęte koło i przyjrzałem się hamulcom.

Problem jest taki, że klocki dotykają tarczy i w celu jej przekręcenia trzeba użyć dość dużej siły (po założeniu koła i mocnym zakręceniu ma problem zrobić 1 obrót).

Kolego ale do tego jeszcze dochodzą opory skrzyni biegów, więc jak zrobisz jeden obrót to jest OK. Jeżeli koło się nie grzeje, to jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich kluczy użyć aby odkręcić w tyle zaciski klocków? tzn dzisiaj z tyłu to udało mi się odkręcić tylko jedną śrubę dolną, górna jest tez na zwykłą standardową główkę jednak tak mocno trzyma ze nie idzie, natomiast dwie pozostałe są chyba takie z ząbkami czy coś w tym stylu tak mi się wydaję, i nie mogłem odkręcić tego pryskałem nawet W40

Co polecacie aby odkręcić 3 pozostałe śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wiele czytałem o tylnych zaciskach i sprężynkach powrotnych linek hamulca w nich.Są one tylko w zaciskach z elktr.ham.postojowym.W moim scen bez tych sprężynek szybko wyjątkowo skończyły się klocki/36tys.km/.Uważam,że to wyjątkowo za szybko.zastanawiam się nad założeniem takowych sprężynek.powinny pomagać odsuwać klocki od tarczy.Oczywiście także trzeba tu co pewien czas zajrzeć przeczyścić osad ,rdzę posmarować ,aby płynnie się popruszały-nie zapiekały.Czy Wy dawaliście też takie i z czego można dopasować?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pewnie jest 12-kątna i dlatego nie możesz odkręcić, kup odpowiednią nasadkę + młotek i powinna puścić, byle byś nie walił bez opamiętania. :)

Mi się wydaje pięciokątny jak tak patrze, ciekawe czy taką nasadkę dostanę na stacji benzynowej?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi bardziej wygląda(zdjęcie źle zrobione) na śrubę typu TORX, o ile dobrze pamiętam to E14 lub E12.

Niczym innym nie próbuj odkręcać jak zapieczona to zerwiesz główkę śruby i będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To zdjęcie z poradnika [cięcie]

Mam odkręcone tylko jedną srube, np ta co jest tu na zdjeciu chodzi o te srubę od smaru bardziej mokra tej nie mam odkecone i nie wiem w sumie co za klucz mam 6 kątną trzynastkę, ale nie idzie za chiny, odkręciłem tylko jedną z tych tam gdzie widać gumę, a na drugiej mam zjechany łepek :)

Jakieś kolejne patenty na odkręcanie śruby ze zjechanym łepkiem? Już pryskam wd40

 

Proszę zamieścić właściwy link do zdjęcia. Był wyraźnie zaznaczony na czerwono. damiar

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!