Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czarny olej po 500km - ściema mechanika?


paoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przy ostatniej wizycie u mechaniora (zerwany rozrząd, kupa kasy poszła;)) stwierdził iż mój olej jest zaskakująco czarny (od wymiany przejechane zaledwie 500 km), zalecił ponowną wymianę na jakiś tańszy a po nastepnych 500 km kolejną na taki jaki stosuje... czy aby nie próbuje zrobić mnie w wała na podwójną wymianę oleju???

 

przy wymianie rozrządu stwierdził iz było dużo nagaru...

 

nie wiem jaki olej był do tej pory zalany, ja postanowiłem wlać Castrola pół-syntetyka... czy to możliwe aby wypłukał syf z silnika i odrazu tak poczarniał???

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem coś ściemnia. Olej praktycznie po chwili pracy w silniku sie robi czarny, czy może inaczej - czarnieje. Trudno, żeby po pracy w silniku był dalej taki jak z opakowania. Słyszałem o takich "płukankach" mechaniorów. Powiem tak - jak chcesz przepłukać silnik to kup w ASO taki środek do płukania. Powinni wiedzieć o co kaman. Mam znajomego w ASO, mowił że tego używają, jak mają samochód w komisie przy ASO i silnik kilkanaście tys. km mniej ( w sensie tak sie zachowuje). Ja namówiony przez niego zakupiłem uw środek. Kosztował coś koło 41 zł. Zalałem przed wymianą oleju ( tak trzeba. Tuż przed wymianą). Sam środek usuwa właśnie nagary i tego typu rzeczy. Z moich obserwacji - autko chodzi ciszej, silnik ma jakby większą kulturę pracy. Ciężko mówić o rezultatach spalania, bo ja raczej z tych co mają "ciężką" nogę, a do tego sporo po mieście i w korkach...

Ale po 1 wyjdzie Ci taniej niż olej, po drugie środek specjalnie do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej praktycznie po chwili pracy w silniku sie robi czarny

W dieslu tak, ale nie w benzynie. Też zmieniałem olej jakieś 1k km temu i nadal jest jasny i klarowny jak prosto z bańki (prawie, jest lekko ciemniejszy).

przy wymianie rozrządu stwierdził iz było dużo nagaru

Silnik pewnie pracował na oleju mineralnym. Jak przechodzisz z takiego oleju na pół-syntetyk lub syntetyk, dobrym pomysłem jest przepłukać (wyczyścić nagary) przy pomocy tego środka do płukania.

Pytanie, dlaczego tam był mineralny ?. Jeżeli powód został wyeliminowany przy naprawie rozrządu, to dobrze. Ale jeżeli nie, auto może (ale nie musi) w niedalekiej przyszłości brać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechnik twierdzi że albo ktoś ostro dawał mu po garach, albo olej nie był wymieniany od bardzo dawna... wciąż mi doradza płukanie (ale nie jakimś środkiem tylko tanim olejem) i sam nie wiem co o tym myśleć...

 

jednak jest opcja że olej nie był od dawna wymieniany... niedawno strzelił mi rozrząd, pogięło zawory itp. naprawa 1,8 tys., samochód z niemiec, trzech właścieli, ostatnia przez 6 lat jeździła jakaś kobieta... prawdopodobnie jeździła i jeździła nie dbając o silnik, nie wymieniając oleju, rozrządu, itp...

 

(do moderatora, sory ale nie wiem jak zmienić tytuł tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczna czy nie jutro jestem umówiony na pierwszą z dwóch wymian oleju... narazie tani olej bez wymiany filtra a w przyszłym tygodniu już normalny olej...

 

nie wiem co jej tym razem zalać? castrola czy może jednak elfa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik naopowiadał tobie Paoss zwykłych bzdur. Tani olej niespełniający normy producenta auta może spowodować więcej szkody niż pożytku. Jeszcze chce wymieniać olej bez wymiany filtra. To już zakrawa na kpinę. Jak wymienisz olej to od razu wypłucze osady z filtra i będzie się działo w silniku (opiłki mogą zrobić swoje). Kiedyś za PRL-u jak się odbierało nowy samochód z Polmozbytu to się dostawało instrukcję aby pierwszą wymianę zrobić po 3tyś km. (po dotarciu silnika). I po remoncie i szlifowaniu wału silnika też coś takiego jest zalecane. Proponuję zmienić na olej docelowy i po tych 3 tyś km wymienić ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tani olej niespełniający normy producenta auta może spowodować więcej szkody niż pożytku

Sugerujesz że tylko drogie oleje spełniają normy producenta?

 

Jak wymienisz olej to od razu wypłucze osady z filtra i będzie się działo w silniku (opiłki mogą zrobić swoje)

Nie bardzo zrozumiałem jak sie nie zmieni filtra to spowoduje to załączenie odwrotnego obiegu oleju i go oczyszczenie Czy przy nowym oleju filtr ulegnie zniszczeniu?

Kiedyś za PRL-u jak się odbierało nowy samochód z Polmozbytu to się dostawało instrukcję aby pierwszą wymianę zrobić po 3tyś km

teraz nie ma PRL-u czy technologie pozostały te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy nowym oleju filtr ulegnie zniszczeniu?

Zniszczeniu nie ale, nagar i śmieci z silnika mogą go zablokować.

teraz nie ma PRL-u czy technologie pozostały te same

Nie do końca, w końcu przeszło 20 lat nie ma PRL-u a to jest dość długi okres czasu i w technologii nastąpiły dość istotne zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!