Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 Tdi kopci i nie reaguje na czujniki


Megidti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z megane 1.9 dti (pompa lucas), a mianowicie:

-auto kopci na czarno w całym zakresie obrotów, na ciepłym i zimnym silniku

-silnik nie reaguje na odpięcie czujnika położenia wału

-nie reaguje na odpięcie wtrysku sterującego

 

W aucie przestawiałem kąt wtrysku - przestał głośno klekotać, ale za to ciężko odpala. Wymieniony czujnik położenia wału (nawet 2 razy), podmieniony wtrysk sterujący. Proszę o sugestię co może być przyczyną takiego zachowania silnika. Czy renault ma jakiś tryb awaryjny? Niestety wszystko kiruje mnie ku stwierdzeniu że uszkodzona jest pompa wtrsykowa ;(

pzdr.

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z megane 1.9 dti (pompa lucas), a mianowicie

Pompa Lucasa występuje w zwykłym 1,9 dT, w 1,9 dTi jest pompa Boscha.

Jeżeli masz 1,9 dT zainteresuj się urządzeniem o nazwie booster i sprawdź, czy masz szczelny dolot.

Jeżeli masz 1,9 dTi to na początek zdiagnozuj go za pomocą CLIPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle opisałem swój problem. Głównie chodzi mi o to że silnik nie reaguje na odpięcie wtrysku sterującego - sprawdzałem w innym takim samym i reakcja była (po podpięciu silnik się uspokajał). Do tego wypięcie czujnika położenia wału też nic nie zmienia - pompa przez to nie steruje sama kątem wtrysku? Jest to możliwe? Do tego dochodzi ciężkie odpalanie - gaz w podłogę i kręcić trzeba około poł minuty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co na kompa to jest prymitywny silnik

Za pomiar kąta wtrysku odpowiada czujnik położenia wału i wtrysk sterujący zaś za regulacje tego kąta elektrozawór na pompie którego zabija polskie paliwo(zawór ten jest rozbieralny i naprawialny jakby komuś wpadł do głowy wydatek 300zł).

CO do kopcenia na czarno to za mało powietrza za dużo paliwa:leją wtryski przewody dolotowe są nieszczelne,egr otwarty i daje spalniny do kolktora.

 

Silnik po odpieciu czujników nadal będzie chodził bo pompa jest starego typu z dodatkiem do korekcji kąta wtrysku.

Po podpięciu pod komputer wykaże ci błędy tych czujników co odpiąłeś, dlatego najlepiej pomierz je miernikiem .

Czy kąt wtrysku ustawiłeś na wartość co wybita jet na plastiku na dźwigni gazu ??

 

przestawiacz.jpg

czujnikwzniosuiglicywtr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelsonx bardzo dziękuję Ci za obszerną odpowiedź. Jutro wszystko sprawdzę i dam znać co i jak. Dzisiaj kupiłem taką 2 megankę na części, ponieważ podejrzewam że uszkodzona jest pompa wtryskowa.

Swoją drogą jakby ktoś coś potrzebował to zapraszam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!