Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

problem związany z brakiem wskazań komputera pokładowego (brak chwilowego, średniego spalania oraz ilości kilometrów do przejechania) został chwilowo rozwiązany. Przyczyną jest przerwa gdzieś na linii komputer - licznik. Specjalnie napisałem chwilowo, bo teraz działa, ale jest to zrobione akademickim, prowizorycznym sposobem ;-) Jak znajdę chwilę wolnego to sprawdzę gdzie jest usterka i wszystko dokładnie opiszę.

 

Chciałem w tym miejscu podziękować kol. Nel, bo dzięki niemu udało się rozwiązać problem.

 

Rozwiązanie dotyczy silnika 1,9 dCi 102 KM montowanego w Scenicach i Megankach I phII.

1. Wchodzimy w tryb testowy, sprawdzamy błędy, jeżeli pokazuje błąd "d' tzn że możemy przejść dalej :mrgreen:

2. Odpinamy od komputera pod maską trzy kostki (jeżeli wcześniej tego nie robiłeś/aś być może będzie trzeba przeciąć opaski zaciskowe). W najmniejszej (pierwszej od góry) kostce szukamy pinu E3 (u mnie różowy kabelek).

3. Zdejmujemy "parapet" nad licznikami (opis jak to zrobić pomijam), odkręcamy licznik, odpinamy czerwoną, 15 pinową kostkę , szukamy pin numer 7 ( u mnie różowy kabelek) i sprawdzamy czy jest przejście na kablu licznik - komputer. Jeżeli nie ma to musimy szukać przerwy.

//Ja chwilowo nie mam możliwości żeby jej szukać (pogoda, brak narzędzi i ciekawscy przechodnie zaglądający pod maskę), więc połączyłem komputer bezpośrednio z licznikiem, reset kompa i wszystko działa. //

4. Kabel od komputera do licznika idzie przez skrzynkę bezpieczników pod maską. Zdejmujemy obudowę (wyjęcie akumulatora bardzo ułatwi sprawę) podnosimy panel z bezpiecznikami i szukamy kostki oznaczonej na niebiesko na załączonym zdjęciu.

W tej kostce zaznaczonej na niebiesko powinny być 4 mniejsze

kostki, z których daje się wyciągnąć przewód którego szukamy powinien być w

brązowej kostce 12 pinowej na pozycji 7. Trzeba się dobrze przyjrzeć są tam

numerki. Kolory kostek nie zawsze się zgadzają więc szukaj w kostkach 12

pinowych na pozycji 7.

Sprawdzamy tam ciągłość w stronę do komputera i do licznika. Jeżeli brakuje przejścia w którymś kablu to szukamy dalej. Warto przy okazji psiuknąć te kostki Kontakt sprayem, bo u mnie widać było zaśniedziałe styki i ogólnie dużo brudu tam było (a nie powinno).

 

To na razie tyle, gdy tylko będę miał możliwość dopracowania tematu na cacy, wstawię fotki i podam gdzie była przerwa na kablu.

 

Pozdrawiam.

post-9001-1241979374_thumb.jpg

post-1-1241979374_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

gratuluje i dziękuje świetny opis kolego meganecoupe02

dzięki Twojemu opisowi naprawiłem wskazania u siebie.

U mnie w kostce przy akumulatorze kostka szara pozycja C4, kabelek również różowy.

W moim przypadku przerwa była pomiędzy komputerem pinem E3 a w/w kostką przy akumulatorze więc dałem na tym odcinku nowy kabelek według mnie nie ma co pruć całej instalacji żeby szukać tej przerwy.

Nawiasem mówiąc u mnie instalacja widać jest troszkę inna nie posiadam aparatu więc fotek nie będzie

ale złącze ma 4 kostki różnego koloru (niebieski, biały, szary, brązowy) a każda z nich ma 9 pinów

teraz wszystko hula jeszcze raz wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przerwa była pomiędzy komputerem pinem E3 a w/w kostką przy akumulatorze więc dałem na tym odcinku nowy kabelek według mnie nie ma co pruć całej instalacji żeby szukać tej przerwy.

U mnie też jest przerwa na tym odcinku i szukałem jej ostatnio (chciałem poprawić opis powyżej i napisać gdzie dokładnie był uszkodzony kabel) ale niestety nie udało mi się tego znaleźć, brak widocznych mechanicznych uszkodzeń. Położyłem węc nowy kabel, prosto ze sklepu i wskazań nie było, zgłupiałem i zacząłem szukać od nowa, po dwóch godzinach okazało się że przerwa była na nowym kabelku, 5 cm przed wpięciem do kostki :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawości, którędy puściłeś ten kabelek tymczasowy

bo ja nie miałem dostępu do kanału więc wybrałem inną drogę niż cała instalacja

a mianowicie puściłem kabelek na podszybiu pod plastikami.

Zabezpieczyłem go mam nadzieje solidnie w dwóch niezależnych rurkach.

Mam tylko wątpliwość czy na moje zabezpieczenie wystarczy a kabelek puściłem dość blisko rurki od klimatyzacji będe musiał obserwować na bieżąco jesli będzie dostęp do kanału poszukam innej drogi.

 

 

P.S.

a swoją drogą to już pech kabel nówka sztuka a tu zonk przerwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelek od komputera puściłem oryginalna wiązką, wcisnąłem go pod tą plastikową opaskę która otacza wiązkę. Kabel wchodzi tak jak w oryginale do skrzynki bezpieczników, tam przechodzi przez kostkę elektryczną jak w oryginale, a później ze skrzynki bezpieczników idzie po pancerzu linki od otwierania maski i razem z pancerzem przechodzi przez ścianę grodziową. Nie widać go wcale bo udało się go dość dobrze ukryć.

Wcześniej leżał sobie w komorze silnika, podłączony bezpośrednio z komputera do licznika między drzwiami a przednim słupkiem i pod parapet :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam jestem na forum poraz pierwszy, posiadam Renault Megan 1,6 16v 2001r.

Mam problem z komputerem pokładowym mam liczniki Jaeger 770/427/904 C,

wyświetla mi tylko wskażnik oleju,OL Ok i przebieg całkowity. Po wcikaniu manetką nic

się nie zmienia, nie pokazuje nawet testu opisanego wyżej. Oglądając pod kątem

wyświetlacz udało się zobaczyć ikonki to sugeruje że posiada komputer pokładowy.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zewrzyj pin z kostki do masy,może włącznik uszkodzony.Rozpiskę kostek znadziesz na forum

kostka czerwona pin 6 połączyć kabelkiem i stykać do masy,zobaczysz czy się coś zmienia.Zanim kupilem manetkęmiałem osobny przycisk ,z jednej strony zwarty kabel z masą z drugiej połączony z tym pinem z czerwonej kostki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki dla Andrzeja 27. Jednak jest uszkodzony wlącznik. Przeprowadziłem test

i zapaliły się wszyskie ikonki, teraz nie wiem jak długo to testuje, bo mi wskażniki i kontrolki kręcili się i paliły dlugo i wyłączałem stacyjką. Jeszcze raz dziękuję bo już myślałem że kupiłem auto z wymienionymi licznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!