FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: 1.9d ciężko odpala zimny - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

1.9d ciężko odpala zimny

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Dar21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 11
  • Skąd:Iława
  • Auto:Megane 1phi
  • Silnik:f8q
  • Przebieg (tys.km):201

Napisano 19 czerwiec 2011 - 15:46

Witam. Mam problem z megane z 1996r. To znaczy rano ciężko odpal a jest przecież ciepło,m a jak już odpali to za samochodem siwy dym. Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa olej również, więc uszczelkę pod głowicą wykluczam. Auto ma nowe świece, wszystkie końcówki rozpylaczy nowe pompa wtryskowa sprawna,silnik oleju nie bierze. Podejrzewam że może być słaba kompresja ale to by olej brał. Sam nie wiem co mam już robić, wczoraj sprawdzałem luzy zaworowe i wyszło że są za duże w-zawór wydechowy s-ssący Powino być w-0,40 , s-20
w.. s.. w.. s.. s.. w.. s.. w
0,35 0,20 0,30 0,45 0,20 0,75 0,35 0,70
Oczywiście zawory do regulacji w tym tygodniu. Myślicie że moje problemy mogą być spowodowane tymi zaworami.Mam jeszcze jedno pytanie wszędzie gdzie szukałem jest że 1.9d to f8q. A na moim silniku jest wybite f8qt a z tyłu bloku f8t, były takie silniki montowane w megane 1.9d czy ktoś przełożył dół od 1.9td? Dziękuję z góry za wszelką pomoc.

Użytkownik Dar21 edytował ten post 19 czerwiec 2011 - 15:51

0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 19 czerwiec 2011 - 16:51

Luz zaworowy ma znaczenie. Co do oznaczeń silnika znalazłem tylko, że f8qt to oznaczenie silnika od mitsubishi. Tu masz wątek ale mogę się mylić http://www.v40.pl/vi...pic.php?t=21257
http://www.mitsubish...wee9602/11A.pdf

Użytkownik zawisza1980 edytował ten post 19 czerwiec 2011 - 16:54

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Dar21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 11
  • Skąd:Iława
  • Auto:Megane 1phi
  • Silnik:f8q
  • Przebieg (tys.km):201

Napisano 19 czerwiec 2011 - 17:34

Widziałem te stron. Ale może ktoś wie czy silniki o takim oznaczeniu znajdowały się w megankach?
A jeżeli ten silnik pochodzi z jakiegoś td, rożni się stopniem sprężania lub czymkolwiek innym, bo reszta poza dołem silnika pochodzi z 1.9d.

Użytkownik Dar21 edytował ten post 19 czerwiec 2011 - 17:44

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 19 czerwiec 2011 - 20:55

Bloki silników F8Q były takie same, różniły się głowicami i osprzętem.
:)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Dar21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 11
  • Skąd:Iława
  • Auto:Megane 1phi
  • Silnik:f8q
  • Przebieg (tys.km):201

Napisano 19 czerwiec 2011 - 21:16

Jeszcze jedno pytanie chodzi mi pogłowie. Jeżeli okaże się żę silnik ma niską kompresję to czeka mnie zmiana pierścieni, i w tym jest problem że zwykły diesel czyli f8q ma pierścienie o szerokości 2/2/3 a td ma 2.5/2/3. Więc jakie pierścienie będą w moim aucie?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 19 czerwiec 2011 - 21:26

Niestety dowiesz się tego dopiero po wyciągnięciu pierścieni.
Na początek zmierz kompresję, najlepiej będzie też przeprowadzić próbę olejową.
Wtedy będziesz wiedział, czy to wina zaworów, czy też pierścieni.
:)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Dar21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 11
  • Skąd:Iława
  • Auto:Megane 1phi
  • Silnik:f8q
  • Przebieg (tys.km):201

Napisano 19 czerwiec 2011 - 21:31

A możliwe jest to że silnik nie bierze grama oleju a ma niską kompresję, bo miałem kiedyś forda diesla i tam była słaba kompresja i silnik palił dużo oleju kopcił z odmy no i słabo palił a tu oleju nie bierze z odmy dymu niema tylko słabo pali.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 19 czerwiec 2011 - 21:42

Jak nie bierze oleju, to raczej nie powinno być problemów z kompresją.
Poczekaj na efekt regulacji zaworów.
Inne przyczyny ciężkiego odpalania to: przestawiony rozrząd, źle ustawiona pompa wtryskowa, uszkodzone świece, albo ich przekaźnik, cofające się paliwo.

Użytkownik Pawel edytował ten post 19 czerwiec 2011 - 21:43

:)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Dar21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 11
  • Skąd:Iława
  • Auto:Megane 1phi
  • Silnik:f8q
  • Przebieg (tys.km):201

Napisano 21 czerwiec 2011 - 15:41

Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli zablokuję wał trzpieniem o średnicy 8mm który wkłada się w blok na dole obok łączenia silnika ze skrzynią to znak na kole wałka rozrządu powinien znajdować się w tym wycięciu na osłonie rozrządu? I jeżeli właśnie na tym wycięciu i znaku jest przesunięcie o pól ząbka to jest dobrze(normalne wyciągnięcie się paska)?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 21 czerwiec 2011 - 16:14

Jeden obrazek podobno potrafi zastąpić 1000 słów <piwko>
Dołączona grafika

Użytkownik Pawel edytował ten post 21 czerwiec 2011 - 16:14

:)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Dar21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 11
  • Skąd:Iława
  • Auto:Megane 1phi
  • Silnik:f8q
  • Przebieg (tys.km):201

Napisano 21 czerwiec 2011 - 16:34

Dzięki. ten obrazek bardzo dużo wyjaśnia. A jak jest z tym okienkiem na kole walka rozrządu?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 21 czerwiec 2011 - 16:43

Tego nie wiem, więc niestety Ci na to nie odpowiem.
:)
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   DrzinX 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-maj 07
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:1,9D
  • Przebieg (tys.km):185000

Napisano 21 czerwiec 2011 - 21:14

Napisz, czy pomogło ustawienie luzów bo mam podobne objawy
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   misiek32 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:Białystok
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1.9 D F8Q 790
  • Przebieg (tys.km):250000

Napisano 21 czerwiec 2011 - 22:40

Taka różnica w luzach zaworowych przy uruchamianiu nie ma większego znaczenia. O wiele gorzej jest gdy luz jest za mały i popychacz podpiera zawór. Wiekszy luz zaworowy ma większe znaczenie przy wyższych obrotach silnika - słabsze napełnianie cylindra powietrzem. Moim zdaniem trzeba szukać przyczyny ciężkiego uruchamiania gdzie indziej. Może przestawiony kąt wtrysku lub zużyte końcówki wtryskiwaczy. Oczywiście pod warunkiem że kompresja jest i że układ podgrzewania działa właściwie. Pozdrawiam
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   mateq111 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-luty 10
  • Skąd:Trzebinia
  • Auto:A3 8P
  • Silnik:1.9 TDI
  • Przebieg (tys.km):120000

Napisano 29 czerwiec 2011 - 18:20

Ja teraz mam też problem z odpalaniem w 1.5 DCI. Myślałem, że świece, ale wyciąłem je i sprawdziłem, wszystkie grzeją. Okazało się, że przekaźnik świec żarowych nie podaje prądu i prawdopodobnie jest uszkodzony. Rano grzeje świece kablem prosto z pod akumulatora i pali na dotyk. Tak samo miałem siwy dym po odpaleniu, i trochę nie równo pracował przez chwilę. Także proponuje sprawdzić czy świece dostają prąd, albo amperomierzem albo kabelkiem z żarówką w środku.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress