Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9d ciężko odpala zimny


Dar21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z megane z 1996r. To znaczy rano ciężko odpal a jest przecież ciepło,m a jak już odpali to za samochodem siwy dym. Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa olej również, więc uszczelkę pod głowicą wykluczam. Auto ma nowe świece, wszystkie końcówki rozpylaczy nowe pompa wtryskowa sprawna,silnik oleju nie bierze. Podejrzewam że może być słaba kompresja ale to by olej brał. Sam nie wiem co mam już robić, wczoraj sprawdzałem luzy zaworowe i wyszło że są za duże w-zawór wydechowy s-ssący Powino być w-0,40 , s-20

w.. s.. w.. s.. s.. w.. s.. w

0,35 0,20 0,30 0,45 0,20 0,75 0,35 0,70

Oczywiście zawory do regulacji w tym tygodniu. Myślicie że moje problemy mogą być spowodowane tymi zaworami.Mam jeszcze jedno pytanie wszędzie gdzie szukałem jest że 1.9d to f8q. A na moim silniku jest wybite f8qt a z tyłu bloku f8t, były takie silniki montowane w megane 1.9d czy ktoś przełożył dół od 1.9td? Dziękuję z góry za wszelką pomoc.

Edytowane przez Dar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy ma znaczenie. Co do oznaczeń silnika znalazłem tylko, że f8qt to oznaczenie silnika od mitsubishi. Tu masz wątek ale mogę się mylić http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=21257

http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua/Manuals/Engine/pwee9602/11A.pdf

Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te stron. Ale może ktoś wie czy silniki o takim oznaczeniu znajdowały się w megankach?

A jeżeli ten silnik pochodzi z jakiegoś td, rożni się stopniem sprężania lub czymkolwiek innym, bo reszta poza dołem silnika pochodzi z 1.9d.

Edytowane przez Dar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie chodzi mi pogłowie. Jeżeli okaże się żę silnik ma niską kompresję to czeka mnie zmiana pierścieni, i w tym jest problem że zwykły diesel czyli f8q ma pierścienie o szerokości 2/2/3 a td ma 2.5/2/3. Więc jakie pierścienie będą w moim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dowiesz się tego dopiero po wyciągnięciu pierścieni.

Na początek zmierz kompresję, najlepiej będzie też przeprowadzić próbę olejową.

Wtedy będziesz wiedział, czy to wina zaworów, czy też pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możliwe jest to że silnik nie bierze grama oleju a ma niską kompresję, bo miałem kiedyś forda diesla i tam była słaba kompresja i silnik palił dużo oleju kopcił z odmy no i słabo palił a tu oleju nie bierze z odmy dymu niema tylko słabo pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie bierze oleju, to raczej nie powinno być problemów z kompresją.

Poczekaj na efekt regulacji zaworów.

Inne przyczyny ciężkiego odpalania to: przestawiony rozrząd, źle ustawiona pompa wtryskowa, uszkodzone świece, albo ich przekaźnik, cofające się paliwo.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli zablokuję wał trzpieniem o średnicy 8mm który wkłada się w blok na dole obok łączenia silnika ze skrzynią to znak na kole wałka rozrządu powinien znajdować się w tym wycięciu na osłonie rozrządu? I jeżeli właśnie na tym wycięciu i znaku jest przesunięcie o pól ząbka to jest dobrze(normalne wyciągnięcie się paska)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka różnica w luzach zaworowych przy uruchamianiu nie ma większego znaczenia. O wiele gorzej jest gdy luz jest za mały i popychacz podpiera zawór. Wiekszy luz zaworowy ma większe znaczenie przy wyższych obrotach silnika - słabsze napełnianie cylindra powietrzem. Moim zdaniem trzeba szukać przyczyny ciężkiego uruchamiania gdzie indziej. Może przestawiony kąt wtrysku lub zużyte końcówki wtryskiwaczy. Oczywiście pod warunkiem że kompresja jest i że układ podgrzewania działa właściwie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz mam też problem z odpalaniem w 1.5 DCI. Myślałem, że świece, ale wyciąłem je i sprawdziłem, wszystkie grzeją. Okazało się, że przekaźnik świec żarowych nie podaje prądu i prawdopodobnie jest uszkodzony. Rano grzeje świece kablem prosto z pod akumulatora i pali na dotyk. Tak samo miałem siwy dym po odpaleniu, i trochę nie równo pracował przez chwilę. Także proponuje sprawdzić czy świece dostają prąd, albo amperomierzem albo kabelkiem z żarówką w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!