Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
tacim

Scenic II phI Wymiana Filtrów powietrza, kabinowy i paliwa

Recommended Posts

tacim    2

Witam serdecznie użytkowników Renault chciałem dwa słowa o wymianie filtra powietrza i kabinowego (klimy) w Scenic II. Bo miałem troszkę problemów a po co się męczyć na przyszłość.

1) zabieramy się do wyciągania filtrów bo w sklepie jak zwykle dali mi nie takie jak trzeba. Powietrza do DCI są 2 rodzaje a kabinowych 3 -ponoć hehe

a) aby wybebeszyć filtr powietrza :

- ściągamy plastikową osłonę za wycieraczką od strony kierowcy 3 nakrętki

- poniżej odkręcamy taką metalową część która jest widoczna po ściągnięciu plastiku 2

śruby ( na niej trzyma się uszczelka) i już widać jak na dłoni obudowę filtra powietrza

- odkręcamy delikatnie osłonę akumulatora i przechylamy na bok lub całkiem ściągamy

- mamy dojście do obudowy filtra 2 śrubki po bokach i cały wychodzi do góry ma kształt

lekko kopniętego trapezu (przynajmniej u mnie)

Składamy w odwrotnej kolejności. Cena filtra 33 zł.

 

2) Filtr kabinowy (szlak mnie trafił bo na stronie Filtrona się zalogowałem zobaczyłem że

jest gdzieś pod schowkiem- można szukać 2 lata i nie znajdziesz) tu dzięki koledze z

forum (NOWAK z góry dzięki) dowiedziałem się że jest za silnikiem. Hm myślę, chyba

głowa chłopa boli gdzie ten filtr nic tam nie ma, no ale jak rozebranie połowy auta nie

pomogło wracam do silnika. Biorę lampkę święcę i cóż za zdziwienie widać centralnie za

silnikiem klapkę i dwa zaczepy. Przesuwam i jest filterek. Tylko wcześniej należy

ściągnąć osłonę plastikową silnika. Wymiana po znalezieniu banalnie prosta. Oczywiście

w sklepie nie mieli takiego fajnego jak miałem oryginał Renault Veleo dostałem jakiś

obleśny zamiennik za 45 zł. Ale wszedł ładnie i git.

 

Zrobię zdjęcia wymienionych części to wrzucę dla potomnych. Myślę, że komuś się to przyda.

post-3036-1188033190_thumb.jpg

post-1-1188033190_thumb.jpg

post-1-1188033191_thumb.jpg

post-1-1188033192_thumb.jpg

post-1-1188033193_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
asax1    0

Ciekawe czy 1,5dci bedzie miał tak samo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tacim    2

Myślę, że tak.

Sprawdź to dopiszemy do głównego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
asax1    0

Sprawdzone. 1,5 dci ma tak samo umieszczony filtr kabinowy a powietrza podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tacim    2

super dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
osiur    0

Baardo dobry opis. :D

Przyda mi się. Nebawem i mnie czeka wymiana wszystkich filtrów a do końca (pomimo wielu opisów i zdjęć) nie byłem pewienm jak to zrobić.

PS.

W necie zakupiłem komplet filtrów KNECHT (powietrza, kabinowy, oleju, paliwa) za 174zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tacim    2

Fajnie dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartek2    0

No z takim opisem to ci ktorzy pokusza sie to wymieniac sami niebeda juz mieli klopotow!

Ale mam pytanko,licznik ktory odlicza wstecz kilometry do serwisu nieublagalnie zbliza sie do zera i pewnie cos za niedlugo zacznie swiecic i co wtedy?A ze niedawno wszystko powymienialem sam ,niemam wielkiej ochoty na spotkanie z serwisem.Gdzies tam kiedys czytalem na forum ze w MegII mozna to bylo zresetowac za pomoca przycisku wielofunkcyjnego od sterowania komputerkiem.Czy jest tez taki trik w Scenicu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tacim    2

Wystarczy że przy ustawieniu komputera dasz na pozycję gdzie wskazuje ci kilometry do serwisu i przytrzymasz reset i po chwili idzie od nowa na szczęście nie trzeba nigdzie jechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
osiur    0

Właśnie jestem po wymianie filtrów. Rzeczywiście nic trudnego.

Jedynym problemem może być odkrecenie dwóch wkrętów gwiazdkowych bezpośrednio skrecających obudowę filtra powietrza (przynajmniej w 1.9dci, 2004). Są nieco pochylone w dół i w ich odkręceniu przeszkadza komputer znajdujący się pomiędzy filterm a akumulatorem Ale odp. śrubokręt i odrobina cierpliwości wystarczą.

Włożyłem filtry Knechta:

- powietrza LX 957/3

- kabinowy LA 227

Share this post


Link to post
Share on other sites
psota    0

witam, a czy ktos mi pomoze znalezc te filtry przy silniku 1,4 ? bardzo dziekuje/ pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
psota    0

ehh sorki, 1,4 16V megane II z 2003 dla jasnosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×