Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
papa22

Scenic III phI Wymiana filtra kabinowego Scenic III 1,5 dCi

Recommended Posts

papa22    0

Mam wielką prośbę. Czy ktoś z użytkowników forum może mi powiedzieć (najlepiej dołączyć jakieś fotki) gdzie jest usytuowany filtr kabinowy w Scenicu III i jak można go wymienić? Zaczynają mi parować szyby, a w ASO za wymianę z filtrem wołają 250 zł. To stanowczo dla mnie za drogo. Liczę na waszą pomoc. Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites
athlon64x4    6

było na forum - plik w załączniu ... ostatnio była promocja w ASO - za wymiane filtra i pełny serwis klimatyzacji łącznie z ozonowaniem płaciłem 199pln i jeszcze dostałem płyn do czysczenia felg <piwko>

Scenic_III.pdf

Edited by athlon64x4

Share this post


Link to post
Share on other sites
papa22    0

Wielkie dzięki za podpowiedź. Jak wymienię to dam znać jak mi poszło. pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Profit    0

Może trochę po czasie ale dodam tylko, że byłem też na akcji czyszczenia klimy w Renault i jedno co mnie zdziwiło to zero śladów po demontażu deski , schowka i listew tak jak pokazuje instrukcja. Pomyślałem sobie , że chyba to nie możliwe żeby nawet odcisku palna albo śladu po śrubokręcie nie zostawili no i posądziłem ich o to ,że chyba filtra mi nie wymienili bo zapomnieli albo tną koszty.

Więc uzbroiłem się w sprzęt no i wziołem sprawy w swoje ręce.

jednak okazało się to trochę trudne. Po odczepieniu tej ozdobnej listewki drewnopodobnej dalej już nic nie chciało odejść. Bałem się ,że połamię oryginalne zatrzaski i mocowania i zacząłem się zastanawiać jak ONI to robią w serwisie. Dodam tylko , że uważnie się przyglądnąłem śrubką i nie zauważyłem , że nie ma na nich najmniejszego śladu po odkręcaniu. Doszedłem do wniosku , że jest jakaś droga na skróty.

No i jest. Aby wymienić filtr kabinowy wystarcz odczepić maskownicę na tunelu środkowym ( przy stopach pasażera) ( pociądamy ją lekko i wysuwamy w kierunku przodu auta- łatwizna) potem trzeba odczepić kilka kabelków od elektryki z zaczepów i następnie odkręcić dwie śrubki od dekla za którym kryje się już filtr. W sumie trzeba się położyć i poświecić latarką a następnie trochę na pamięć wzrokowo zapamiętać położenie filtra bo wyciągając go lub wkładając to nie sposób jednocześnie się przyglądać tej czynności. Dobrze jest włożyć filtr kawałek a potem zerknąć czy dobrze wchodzi. Przeszkadza trochę taka plastykowa rurka którą można trochę odgiąć ale delikatnie. Filtr trzeba też przed włożeniem trochę w harmonijkę zgiąć a po włożeniu wykonać parę razy taki ruch lekko jakby się chciało go znowu wyciągnąć i wsunąć ( aby się wyprostował trochę i dopasował do kształtu wnęki). Potem już tylko poskręcać wszystko i po sprawie. Ja jeszcze dodatkowo zdezynfekowałem wnętrze takim preparatem co wytwarza taką mgiełkę i nie pozostawia żadnych śladów , zato przyjemnie świerzo pachnie. Na koniec pojechałem do znajomego co ma serwis i posiada ozonator i zrobiłem dodatkową kurację Scenicowi przez 30 min. Potem już tylko mogłem delektować się nieskazitelnym zapachem sterylnej atmosfery panującej w aucie :applause:

Reasumujac jestem pewien , że serwis wybiera tą właśnie drogę wymiany filtra i nie bawi się w rozkręcanie kokpitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×