FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Sterowanie szybami przy wyłączonym silniku - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Megane II phI
Sterowanie szybami przy wyłączonym silniku Prośba o pomoc

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   miszel73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 28 czerwiec 2011 - 16:18

Witam,
Ponieważ, jak tu czytałem na naszym forum, nie możemy dojść do tego jak sterować szybami przy wyłączonym zapłonie, postanowiłem zrealizować swój pomysł
polegający na zasileniu silników podnoszenia szyb ze źródła, które podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika ale przed wyjęciem karty i otwarciem drzwi.

Pomyślałem, aby dostać się do skrzynki bezpieczników, odciąć kabelek PRZED bezpiecznikiem szyby i w to miejsce dociągnąć zasilanie np. z dmuchawy.
Nie wiem jeszcze ile amper pobiera dmuchawa a ile silniczki, ale w dmuchawie siedzi największy bezpiecznik 20A. Poza tym dmuchawa (tak jak i radio oraz zapalniczka)
nie traci zasilania po wyłączeniu zapłonu.
I teraz moje pytanie: czy taki pomysł jest bezpieczny do zrealizowania? Np. czy nie uszkodzę komputera albo jakiegoś sterownika, no i i czy kabel zasilający dmuchawy
pociągnie obciążenie dmuchawy i silniczków?

Zastawia mnie poza tym, dlaczego renault zdecydował się na takie rozwiązanie a nie inne? Może nie należy tego zmieniać?

Dziękuję za wszelkie porady

Michał
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   kolo 5000 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 11
  • Skąd:Dingolfing
  • Auto:Grand Scenic'07
  • Silnik:2,0 dci 16v
  • Przebieg (tys.km):120000

Napisano 28 czerwiec 2011 - 18:01

No wlasnie pewnie tak ma byc,ja bym sie w elektro-majstra nie bawil znajac elektryke reni tylko po przeczytaniu na forum paru postow.
Nie jest to najwygodniejszy sposob jaki tam zostal zastosowany ale w wiekszosci samochodow tez dopiero po wlaczeniu zaplonu mozna otwierac okna.
Ja bym zostawil jak jest,przynajmniej dziala i wiem ze jakis dymek mi spod deski nie pojdzie (w przypadku zapozyczenia pradu od dmuchawy czy radyjka).
Jak juz chcesz sie zabawic to lepiej prad od akumulatora pociagnij boczkiem by nie obciarzac innych przewodow.
Pozdro.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   kwinto29 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-sierpień 08
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:1,9dCi
  • Przebieg (tys.km):195000

Napisano 28 czerwiec 2011 - 18:30

A z tego co pamiętam to szyby mają zabezpieczenie 25/30A więc jak i po co chcesz je zasilać z dmuchawy? Przecież jak wyjmiesz kartę lub otworzysz drzwi to wszystko się wyłącza łącznie z radiem. U mnie przy hands free jak zostawię kartę w czytniku to szyby działają i tak jak kolega pisał wszelkie kombinacje przy tej instalacji bym po prostu odpuścił niestety <piwko>
była Thalia....jest Scenic
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 28 czerwiec 2011 - 18:43

miszel73 - nie rozumiem po co takie kombinacje <piwko>
Nawet przed chwilą byłem ponownie sprawdzić jak to działa, by głupot nie pisać. (stosuję to już intuicyjnie i nawet nie zastanawiałem się nad zależnościami)
Więc wystarczy, nawet przy otwartych drzwiach, by karta była w środku auta (HF) i tylko nacisnąć krótko na przycisk START/STOP bez dotykania pedałów. W tym momencie szyby mają zasilanie i można nimi dowolnie sterować. Po ustawieniu ich w odpowiedniej żądanej pozycji kolejne naciśniecie START/STOP pozbawia wnętrze auta zasilania.
Często tak robię, gdy auto na podwórku w nasłonecznionym miejscu stoi. Szyby wówczas uchylam by była lepsza wentylacja wnętrza.
Wszystko na ten temat.
Jeden "klik" jest mniej pracochłonny jak przerabianie instalacji, a i ryzyko późniejszych komplikacji zerowe.

Użytkownik gojgien edytował ten post 28 czerwiec 2011 - 18:48

Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Rolandzikl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-kwiecień 10
  • Skąd:zabrze
  • Auto:megane IIPhI 2005 sedan sport way, clio III 1.2 2012 r.
  • Silnik:1,6;
  • Przebieg (tys.km):103

Napisano 28 czerwiec 2011 - 20:28

Byłem przy aucie i stwierdziłem dokładnie to samo co Gojgien. Nie rozumiem celu przeróbki, którą chcesz wykonać, ale mimo wszystko powodzenia. <piwko>
nie ważny znaczek tylko liczba wizyt w warsztacie
http://megane.com.pl...__1#entry240115
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   miszel73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 28 czerwiec 2011 - 20:47

No więc muszę Was rozczarować kochani Gojgien i Rolandzikl. U mnie ten sposób NIE DZIAŁA!
Jeżeli by tak było to nie pisałbym tego posta dziś i tak samo rok temu.
Niestety w mojej wersji po włożeniu karty i naciśnięciu START/STOP bez wciskania pedałów, owszem włącza się radio, wentylatory, zapalniczka ale NIE SILNIKI SZYB.
I właśnie z tym mam problem.
Jeżeli macie inny pomysł na rozwiązanie tej zagadki niż podany przeze mnie, czyli przeróbkę zasilania, to Was ozłocę, ponieważ nikt nie był w stanie mi pomóc.
I nie mam bladego pojęcia czy to wina wersji wyposażenia czy błędu montażu itp...
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 29 czerwiec 2011 - 00:23

Miszel73 nie możesz zrobić tej zamiany przewodów - bo bezpieczniki szyb są zasilane z akumulatora a wentylator z przekaźnika akcesoriów (dawna I pozycja stacyjki) więc wentylator by ci chodził cały czas.Problem jest w UCH (komputer komfortu) ta puszka za bezpiecznikami to ona zasila włączniki szyb.We wszystkich spotkanych do tej pory megankach działa tak jak u kolegów.

Napisz jeszcze czy sterowanie masz impulsowe czy zwykłe?
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   miszel73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 29 czerwiec 2011 - 02:07

Sterowanie szyb mam zwykłe.
Dlaczego sądzisz, że wentylator chodziłby cały czas? On się wyłącza w momencie wyjęcia karty i otwarcia drzwi.
Więc jednocześnie i szyby dostałyby odcięcie prądu.
Do puszki bezpieczników, jak dedukuję, dociągnięte są kable zasilające +12V i na nich założone są bezpieczniki do akcesoriów.
Myślę, iż obciążenie ich dodatkowo (najgrubszego w zasadzie od nawiewów) silnikami szyb nie spowoduje nic groźnego.
Jeszcze przyszło mi na myśl, że z puszki bezpieczników - o ile taki tam jest - namierzyłbym najgrubszy kabel na którym panuje +12V non stop i przez przekaźnik
podpiął do silniczków. Napięciem sterującym/odcinającym było by dowolne +12v z któregoś z akcesoriów, które się wyłącza po wyjściu z auta: np. radio lub zapalniczka.
Wszystkie przełączenia i podłączenia zrealizowałbym w skrzynce bezpieczników.

*************
Aktualizacja:
Rozwiązanie znalazłem przeszukując dział Tips & Tricks: Kolega Malykubek podał następujący trick, który załatwia sprawę:
Auto na 1 biegu (pewnie może być na dowolnym byle nie wciskać sprzęgła), karta w czytniku, nacisnąć hamulec nożny i przycisnąć krótko START. Załącza się cała elektryka i można sterować szybami.
Uff. To ominęło mnie kombinowanie z instalacją. Myślę, że temat można zamknąć.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 29 czerwiec 2011 - 16:54

W ramach wyjaśnienia w samochodzie są 3 rodzaje zasilań +12V
1- bezpośrednio z akumulatora - kolor czerwony czyli na danym przewodzie jest zawsze prąd bez względu na kartę (i takim przewodem zasilone są silniczki szyby)
2 - akcesoria (dawna pierwsza pozycja stacyjki) - kolor żółty prąd na niej jest w Megane II po krótkim naciśnięciu na start (zasila np. radio , wentylator)
3 - po odpaleniu silnika (lub jak opisał Malykubek)- dawniej nazywany "zapłon" kolor żółty.
Jeżeli u ciebie szyby nie są impulsowe to sprawdź czy masz dwa przekażniki nad bezpiecznikami .Jeżeli tak to ten u samej góry jest od zasilania szyb .Powinien do niego dochodzić przewódy: gruby czerwony ,gruby żółty ,czarny i cienki żółty .Przetnij ten cienki żółty i podłącz na chwilę ten przewód od strony przekażnika z przewodem do wentylatora. naciśnij raz na przycisk start nie dotykając pedałów i sprawdz czy działają szyby.

Użytkownik Nel edytował ten post 29 czerwiec 2011 - 17:10

Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   miszel73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 29 czerwiec 2011 - 17:54

Znaczy twierdzisz, że może być uwalony przekaźnik? Ale byłby jeden przekaźnik na dwie szyby? Dobrze rozumuję?
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 29 czerwiec 2011 - 22:53

Ze schematu wynika że przekaźnik szyb (jest jeden na obie) jest załączany z pozycji "zapłon" a ty chcesz mieć szyby z pozycji "akcesoria " tak jak jest w przypadku impulsowych. Dlatego sugerowałem zmianę przewodów. Przekaźnik jest raczej dobry bo działa po "zapłonie".
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   miszel73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 30 czerwiec 2011 - 01:21

W takim razie nie rozumiem projektantów z renault: mogli zostawić zasilanie w tym przypadku z akcesoriów. Przecież to nikomu nie wadzi, a znacznie ułatwia życie...
Spróbuję więc dostać się tam i przeanalizować połączenia. Mam nadzieję, że niczego nie spalę...
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 30 czerwiec 2011 - 02:33

Wyświetl postUżytkownik miszel73 dnia 30 czerwiec 2011 - 01:21 napisał

Mam nadzieję, że niczego nie spalę...

Nie powinno się nic złego przytrafić, gdyż zasilanie do szyb pozostanie takie jak jest obecnie. Zmienisz tylko sposób zasilania plusem cewki przekaźnika.
Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 30 czerwiec 2011 - 08:37

Wyświetl postUżytkownik miszel73 dnia 30 czerwiec 2011 - 01:21 napisał

W takim razie nie rozumiem projektantów z renault: mogli zostawić zasilanie w tym przypadku z akcesoriów.

Zrobili tak dla bezpieczeństwa. Przy sterowaniu impulsowym szyby mają zasilanie z akcesorii. Jednak te szyby mają zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem np. rączki dziecka. Szyba czuje opór i automatycznie cofa się o 5 cm. Ty masz sterowanie zwykłe i dlatego zasilanie jest przy włączonym zapłonie by być pewnym, że kierowca znajduje się w pojeździe i kontroluje otwieranie i zamykanie szyb.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   miszel73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 30 czerwiec 2011 - 21:39

Chyba utknąłem: pozdejmowałem plastiki i nie mogę wyjąć puszki z bezpiecznikami oraz tych przekaźników. Coś tam jeszcze trzyma tylko nie wiem co...
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi NIBY BANALNE ALE PROSZE O POMOC :) Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I Gaja 
  • 9 Odpowiedzi
  • 7066 wyświetleń
Nowe odpowiedzi POMOCY - fotki meganek Forum Ogólne DrNO 
  • 8 Odpowiedzi
  • 5623 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Traktorek w silniku 1.6 benz. Pil 
  • 2 Odpowiedzi
  • 6673 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka