Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd, śruba do koła pasowego wału korbowe


arturtg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pierwszy post na forum.

Mam nową śrubę z oryginalnego kompletu. Mechanik ma pewne "opory" do wymiany rozrządu z powodu tej śruby. Używaną podobno się klei. A nową wkręca się "na sucho"? Żadnych klejów, silikonów itp?

Zmieniam pasek klinowy. Czy także trzeba rolki, napinacz?

Ile cieczy chłodzącej może wchodzić do układu chłodzącego w mojej megi? Płyn z salonu warty polecenia? Jakie może mieć parametry, do minus ilu wytrzyma?.

Ksiązka, którą mam dla modeli Megane I 1999-2002 zawiera błędy. Wolałbym się upewnić. Dzięki za ewentualne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW to śruby się nie klei, ani nie smaruje, a wręcz jest to niewskazane, ze względu na kółko paska rozrządu ,które po prostu jest włożone na wał i przyciśnięte kołem paska "klinowego" i rzeczoną śrubą. Posmarowanie tego elementu może skutkować tym, że kółko rozrządu zacznie sie ślizgać i wtedy wiadomo co będzie.

Co do do napinaczy paska klinowego; to jak rolka prowadząca i napinacz jest ok to się nic nie robi (sorry ale szklanej kuli nie mam)

Wszystko o co pytasz dalej znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarowanie tego elementu może skutkować tym, że kółko rozrządu zacznie sie ślizgać i wtedy wiadomo co będzie.

 

W tej książce jest napisane, że używaną śrubę należy wpierw przesmarować olejem maszynowym :shock: Albo tłumaczenie z francuskiego jest kiepskie, albo autorzy nie należą do biegłych w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej maszynowy to nie klej o którym pisałeś w swoim poście.

O tym oleju piszą tylko w książce, mój mechanik słyszał o kleju lub silikonie. Zaznaczam, że ta praktyka dot. śruby używanej, natomiast nowa jest wkręcana podobno bez niczego, i to wzbudziło zaniepokojenie mechanika, ze względu na przeciążenia, jakie panują w tym miejscu i groźbę poluzowania tej śruby.

 

Radzę przeczytać regulamin forum bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji, a następnie poprawić post. - Prezes Już dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śrobe wkrecasz bez rzadnych olejow, klejow, silikonow i innych magicznych rzeczy, w tych silnikach kolo rozrzadu nie jest zakladane na klin, tylko na storzek i ta sroba jest dokrecona takim momentem, ze musi uniemozliwic ewentualny obrut kola rozrzadu oraz odkrecenie jej podczas pracy silnika, dlatego tez zalecane jest, aby przy kazdej wymianie rozrzdu ja tez wymieniac, poniewaz moze nie wytrzymac sily z jaka ja odkrecamy a potem drugi raz przykrecamy.

 

A tak BTW jesli ten twoj mechanik nie zna sie zbytno na megankach to zalecalbym zmiane mechanika, uszkodzic silnik mozna bardzo latwo a koszty sa pozniej ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW jesli ten twoj mechanik nie zna sie zbytno na megankach to zalecalbym zmiane mechanika, uszkodzic silnik mozna bardzo latwo a koszty sa pozniej ogromne.

On już raz robił rozrząd w takiej megance, tylko nie dostał nowej śruby od właściciela i musiał kombinowac ze starą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opis wymiany rozrządu. W instrukcji jest podane, że mierzy się długość tej śruby. Jak nie przekracza 49,1mm to zakłada się starą, zawsze na sucho. Instrukcja dotyczy modeli RENAULT 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 16V po 98r. (silniki K4J/K4M i F4P/F4R)

RENAULT 1.5 dCi K9K (Nisan Micra, Opel Corsa F4R).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w micrach montuje się silnik 1,5 dci podobnie jak w almerze, qashqai i tidzie bo wynika to ze współpracy Nissan-Renault, ale w oplu nie było nigdy sinika 1,5 dci

 

1.9dci jest w primierze, 2.2dci w x-trailu, a 2.5dci w navarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R to 2.0 16v, moze taki silnik byl wkladany do jakiejs corsy GSI/OPC - raczej opc, bo z tego co sie orientuje to corsa b gsi nie miala silnika 2.0.

 

Poszukalem na allegro i znalazlem ze rozrzad z 2.0 16v pasuje tez do 2.0 16v turbo - czy czasem corsa C OPC nie miala wlasnie takiego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!