Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

A więc od początku:) Megane II 2003r. 1.5 DCI - Po normalnej jeździe gasze samochód w sobotę około 18;) w niedzielę wsiadam z żoną i dzieckiem do samochodu a tu na wyświetlaczu błąd elektroniki i serwis. Podniosłem maskę chcąc sprawdzić stan akumulatora (wg oczka ok bo zielony), ale dotykając czerwonego grubego kabla na klemie plusowej ułyszałem dzwięk jakby załączenie przekaźnika i wyłączenie. Żona siadła za kółkiem a ja ustawiałem ten kabel żeby było cyknięcie i zniknal blad i nawet autko odpalilo przy czym puszczajac kabel gaslo. Po kilku probach ustawilem kabel i dojechalismy od rodziców do domu, dziś wziałem klucze i mówie dokrece przewody i kleme plusowa, zanim zaczalem cos dokrecac wsiadlem do autka bledu niema autko nie zapala - otwieram maske dotykam kabla cyk cyk:( odkrecilem kleme przeczyscilem dokrecilem probuje odpalic, bledu niema wciskam start zaswiecaja sie rozne ikonki w tym swiec zarowych i slychac krotki stukot zamiast krecenia.

 

Co to może być, od czego zaczac szukanie zanim oddam go fachowcom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie włożyłem akumulator i dalej przy próbie odpalenia słychać jakieś 3-4 szybkie uderzenia gdzieś w okolicy silnika tak samo jak wczoraj ^^ wszystkie styki poprawione i popsikane WD-40. Spróbowałem spiąć na krótko bezpiecznik CEL2 - efekt taki że w momencie ruszania kabelkami a raczej tym czerwonym pudełkiem na klemie plusowej znowu bylo słychać jakby włączał się jakiś przekaźnik w tej czarnej skrzynce koło akumulatora UCH czy coś takiego, ale auto dalej nie odpaliło - założyłem spowrotem bezpiecznik CEL2 i odrazu komunikat francuski Defillante Eleqtronique lub coś podobnego ale w momencie ruszania kablami czy pudełkiem nic nie słychać.

 

Mam kilka pytań, czytałem wiele problemów z tymi bezpiecznikami ale jak sprawdzić czy on jest dobry czy uszkodzony? Jak go wyciągłem to na oko wygląda normalnie. Drugie pytanko typowe dla laika to jak sprawdzić czy jest dobra masa? I trzecie: Czy jest możliwość żeby była to wina jakiegoś bezpiecznika (np któregoś w tej skrzynce UCH)?

 

z góry dziękuję za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na kablu pali na dotyk, a ładowanie nie pomogło to obstawiam uszkodzenie akumulatora.

Pewnie odpada klema od celi wewnątrz skrzynki w akumulatorze i jak nią poruszasz to na chwilę łączy.

Podlącz drugi akumulator i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany:), a dokładnie dwa;) 1. Akumulator miał za słaby prąd rozruchowy i nie był wstanie zakręcić rozrusznikiem, chociaż był naładowany i pokazywał 12,43. 2. Problem to uszkodzony bezpiecznik na klemie plusowej ten 30A po lewej stronie i to on powodował te odgłosy jakby przekaźnik w momencie jak stykał podczas ruszania kablami.

 

Dziękuje wszystkim za pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!