Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
darekb7

Scenic II phII Scenic 1.9dci 2004 nic nie działa

Recommended Posts

darekb7    0

Witam,

podchodzę do samochodu na parkingu, przyciskiem karty rozbrajam centralny zamek, otwieram drzwi kierowcy, wchodzę i widzę ciemność.... Nie działa żaden odbiornik, lampka, przycisk oprócz tego, że po naciśnięciu przycisku zasilanie na radiu zapalił się wyświetlacz od radia (właściwie od zestawu głośnomówiącego) bo radio też nie działa.

Napięcie na aku 12.6V, odpięcie akumulatora i ponowne podpięcie nie przynosi nic. Podpinam aku od innego auta (kablami, przy odpiętym moim aku) - też nic. Bezpieczniki w kabinie OK, te które mogłem wyjąć obok aku też.

Może to jest ważne - nie odblokował się zamek bagażnika.

Odbezpieczylem automatyczny ręczny, wezwałem lawetę i auto zawieźliśmy do serwisu Renault. Po zjeździe auta z lawety i otwarciu drzwi, elektronika zwariowała - zaczęły pstrykać przekazniki pod deską rozdzielczą. Zostawiłem auto pod opieką stróża serwisu. Rano serwis podobno zaczął inspekcję, naciągnęli mnie na akumulator. Przyjeżdżam po niby sprawny samochód, zapłaciłem i otwieram auto. Po otwarciu nie widzę napisów na desce, tylko słyszę stukot przekaźników, po 10 sekundach pojawił się normalny napis - włóż kartę, ale oprócz niego info na piktogramie o otwartych wszystkich drzwiach. Auto nie reaguje na kartę i przyciski. Zostawiłem go w serwisie.

Sprawdziłem zamek bagażnika - nie był odblokowany.

Co to może być?

Proszę o pomoc bo wydaje mi się, że serwis błądzi...

Dwa dni później:

Rozebrane jest pół auta, bezpiecznik CAL2 podobno sprawny, nie działa sieć multipleksowa. Ciągle szukają co jest przyczyną.

 

Przyczyna odnaleziona

Koledzy podpowiadający awarię bezpiecznika i modułu UCH mieli rację. Nie działał komputer UCH

W moim przypadku skorodował przewód zasilający komputer UCH. Przewód biegnie od klemy dodatniej przez gródz do modułu w kabinie.

Po 15cm od klemy pojawiła się korozja pod izolacją (izolację wybuliło), korozja całkowicie zżarła miedź przewodu. Powodem były prawdopodobnie opary wydobywające się z akumulatora.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Edited by darekb7

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Bezpiecznik C2 na + klemie akumulatora.

Było nawet niedawno o tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pit-men    8

Takie same objawy miałem jak padł UCH .Wymiana w serwisie to koszt ok 1800 pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×