Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.9dci 2004 nic nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podchodzę do samochodu na parkingu, przyciskiem karty rozbrajam centralny zamek, otwieram drzwi kierowcy, wchodzę i widzę ciemność.... Nie działa żaden odbiornik, lampka, przycisk oprócz tego, że po naciśnięciu przycisku zasilanie na radiu zapalił się wyświetlacz od radia (właściwie od zestawu głośnomówiącego) bo radio też nie działa.

Napięcie na aku 12.6V, odpięcie akumulatora i ponowne podpięcie nie przynosi nic. Podpinam aku od innego auta (kablami, przy odpiętym moim aku) - też nic. Bezpieczniki w kabinie OK, te które mogłem wyjąć obok aku też.

Może to jest ważne - nie odblokował się zamek bagażnika.

Odbezpieczylem automatyczny ręczny, wezwałem lawetę i auto zawieźliśmy do serwisu Renault. Po zjeździe auta z lawety i otwarciu drzwi, elektronika zwariowała - zaczęły pstrykać przekazniki pod deską rozdzielczą. Zostawiłem auto pod opieką stróża serwisu. Rano serwis podobno zaczął inspekcję, naciągnęli mnie na akumulator. Przyjeżdżam po niby sprawny samochód, zapłaciłem i otwieram auto. Po otwarciu nie widzę napisów na desce, tylko słyszę stukot przekaźników, po 10 sekundach pojawił się normalny napis - włóż kartę, ale oprócz niego info na piktogramie o otwartych wszystkich drzwiach. Auto nie reaguje na kartę i przyciski. Zostawiłem go w serwisie.

Sprawdziłem zamek bagażnika - nie był odblokowany.

Co to może być?

Proszę o pomoc bo wydaje mi się, że serwis błądzi...

Dwa dni później:

Rozebrane jest pół auta, bezpiecznik CAL2 podobno sprawny, nie działa sieć multipleksowa. Ciągle szukają co jest przyczyną.

 

Przyczyna odnaleziona

Koledzy podpowiadający awarię bezpiecznika i modułu UCH mieli rację. Nie działał komputer UCH

W moim przypadku skorodował przewód zasilający komputer UCH. Przewód biegnie od klemy dodatniej przez gródz do modułu w kabinie.

Po 15cm od klemy pojawiła się korozja pod izolacją (izolację wybuliło), korozja całkowicie zżarła miedź przewodu. Powodem były prawdopodobnie opary wydobywające się z akumulatora.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Edytowane przez darekb7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!