Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

P_r_z_e_m_o    155

Proszę przygotować pdf-a i wrzucić na pliki.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mireczek01    55

Rozumiem, że zdemontowałeś przedni zderzak (nie było napisane). W serwisówce megane II było napisane w wymianie wahacza - cytat "Zamocować chłodnicę za pomocą osłony chłodnicy." Czy ktoś może się orientuje jak zamocować chłodnicę bez zdejmowania zderzaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
breko1989    11

Zderzak zdjąłem w temacie o tym nie napisałem, małe niedopatrzenie. Co do podwieszenia chłodni bez ściągania zderzaka wydaje mi się raczej nie możliwe a już na pewno bardzo kłopotliwe. Jeśli ktoś by miał jakiekolwiek uwagi do tematu to proszę o wypowiedz. Mam zamiar stworzyć pdf-a i umieścić w folderze pliki.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
raf1234    3

Też ostatnio to przechodziłem, wymieniałem sworznie po obu stronach.

Co do wyciągania ramy podtrzymującej chłodnicę, to nie odkręcałem zderzaka. Zrobiłem to troszkę inaczej. Potrzebne są do tego dwie osoby. Najpierw podparłem ją dwoma klockami na końcach w okolicach śrub 18 (drugie zdjęcie w punkcie 7), następnie odkręciłem je. Następnie jedna osoba złapała chłodnicę, a ja wyciągnąłem cała belkę i podparłem chłodnicę klockami. W ten sposób nie trzeba chłodnicy w żaden sposób wiązać i co najważniejsze nie ma potrzeby odkręcania zderzaka.

Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny, w żaden sposób nie chciała wyjść. Na szczęście w miejscu gdzie sworzeń wchodzi w piastę piasta jest przecięta od środka samochodu w poprzek, zablokowałem więc oś od zewnątrz tak aby jej nie wyciągnąć na zewnątrz i od środka wbiłem w to przecięcie klina i momentalnie sworzeń puścił.

Jeszcze jedna sprawa, przy wyciąganiu sworznia z piasty z lewej strony. Należy robić to ostrożnie, ponieważ lekkie pociągnięcie osi na zewnątrz powoduje, że wyskakuje ona ze skrzyni biegów i zaczyna się z niej lać olej przekładniowy, więc dla pewności najlepiej podstawić sobie jakiś pojemnik pod miejsce, gdzie oś wchodzi do skrzyni biegów. Po prawej stronie nie ma tego problemu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mireczek01    55

U mnie jeszcze była osłona pod silnikiem do zdemontowania i podczas montażu wahacza trzeba pamiętać o wstępnym naprężeniu przegubów gumowych. W instrukcji było żeby zmierzyć wysokość po wyjęciu przegubu dolnego:

– pomiędzy powierzchnią dolnego przegubu kulistego i podłożem,

– pomiędzy łbem śruby tylnego mocowania dolnego wahacza i podłożem.

Ustawić dolny wahacz tak, aby różnica wysokości H pomiędzy dwoma punktami wynosiła H = 10 mm.

jd84whwhi5ahclmw33dn.jpg

Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny

można też wybić "widelcem" do wybijania przegubów kulowych - jak ktoś ma ^^ - wtedy nie ma mocnych i idzie szybko.

Edited by mireczek01

Share this post


Link to post
Share on other sites
breko1989    11

Dziękuje i nadal proszę o jakieś podpowiedzi pragnę stworzyć rzetelnie wykonany plik który może pomóc jak największemu gronu użytkowników megane II

Postaram się w nim zaznaczyć o możliwych problemach z zapieczonym sworzniem, czy o zdjęciu osłony z pod silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex7319    0

masz duże piwko temat jak najbardziej potrzebny ,opis rewelacyjny:)

 

Dodano: 23 wrz 2011 - 18:22

dziś skonczyłem wymianę wahacza lewego i prawego ,koncowek drążka wszystko poszło jak po maśle w domowych wrunkach na pieńku na podwórku dwa dni zabawy po 4 godziny

Share this post


Link to post
Share on other sites
mielew75    0

Witam wszystkich.

Mam pytanko. Czy sworzeń wachacza powinien być zabezpieczony od górnej strony pierścieniem segera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Nie, a tak w ogóle jak chcesz go tam wsadzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mireczek01    55

Jeżeli wymieniasz sam sworzeń w wahaczu to kupując sworzeń w zestawie jest pierścień zabezpiecający, ale wykonany z drutu (ja tak miałem u siebie). Po włożeniu sworznia zabezpiecza się go zakładając ten "drucik". Natomiast przy wyciskaniu starego fabrycznego sworznia nie było żadnego zabezpieczenia.

Edited by mireczek01

Share this post


Link to post
Share on other sites
darew13    1

Wczoraj wymieniłem sam osobiście sworzeń bez wyciągania wahacza, były to domowe sposoby. Zajęło mi to 2h razem z wymianą oleju i filtra. Najgorzej było z odkręceniem śruby trzymającej sworzeń i nakrętki przy końcówce drążka. Bez tego zajęło by mi to ok 30min. Wystarczy odkręcić końcówkę drążka i śrubę trzymającej sworzeń. Potem wybiłem stary. Nowy włożyłem, podstawiłem metalowe kowadło i delikatnie uderzałem w sworzeń i wchodziło bardzo dobrze.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hemp53    0

podczas wymiany zastanowiła mnie niepodłączona wtyczka, wiecie może od czego ona jest? na czerwono to ta kostka a na niebiesko przewód kończący się "niczym" też nie wiem od czego...

post-30925-0-08550100-1323018130_thumb.jpg

Edited by hemp53

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×