FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: wymiana wahacza i sworznia - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
wymiana wahacza i sworznia

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   breko1989 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-marzec 09
  • Skąd:Wschowa
  • Auto:megane 2
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):165

Napisano 07 sierpień 2011 - 13:20

W mojej megane miałem wybite sworznie, postanowiłem je wymienić.
Zanim zabrałem się za wymianę próbowałem znaleźć jakieś przydatne informacje,
niestety te co znalazłem były nie wystarczające. Na szczęście jakoś sobie poradziłem.
Chciał bym założyć ten temat aby, następni użytkownicy megane mieli
duże ułatwienie przy wymianie sworzni tuleje i całych wahaczy.

1. podnieść przód auta
2. zdjąć przednie koła
3.Załączony plik  IMG_0808.JPG (191,17 KB)
Ilość pobrań: 672
4. zdjąć plastikowe wykończenie pod maską.
na czerwono zaznaczone miejsca plastikowych uchwytów
Załączony plik  IMG_0809.JPG (163,5 KB)
Ilość pobrań: 741
5. zdjąć przednią cześć plastikowego nadkola
na czerwono śrubki do których będzie nam potrzeby klucz torx t25
na zielono plastiki które trzeba wyciągnąć ozywając siły
Załączony plik  IMG_0807.JPG (147,63 KB)
Ilość pobrań: 682
6.widok z boku potrzebne klucze to torx t40 oraz klucz 13 do 4 śrub
widocznej na zdjęciu, nakrętke widoczną za zwrotnicą używamy klucza 13
Załączony plik  IMG_0810.JPG (166,28 KB)
Ilość pobrań: 1179
Załączony plik  IMG_0814.JPG (124,07 KB)
Ilość pobrań: 1116
7.Zostaje jeszcze tylko odkręcić 2 śruby pod chłodnicą.
Dobrze jest zabezpieczyć ją przed obsunięciem się w dół.
Ja do tego celu użyłem pasa.
Załączony plik  IMG_0812.JPG (171,03 KB)
Ilość pobrań: 1009
do śrub pod chłodnicą używamy klucza 18
Załączony plik  IMG_0813.JPG (115,66 KB)
Ilość pobrań: 1078
8.po odkręceniu wszystkich śrub opada podpora chłodnicy,
teraz mamy pełen dostęp do śrub od wahacza,
klucze jakie będą nam potrzebne to płaski/oczkowy 18 co najmniej 2 szt,
oraz torx nasadowy E18
Załączony plik  IMG_0815.JPG (213,48 KB)
Ilość pobrań: 1166
Załączony plik  IMG_0816.JPG (113,72 KB)
Ilość pobrań: 983
Załączony plik  IMG_0818.JPG (137,81 KB)
Ilość pobrań: 819
9.ostatnia śruba jaka jest do odkręcenia to przy zwrotnicy trzymająca sworzeń
najlepiej użyć nasadowej 16 na przedłużce oraz płaski/oczkowy klucz 16
Załączony plik  IMG_0819.JPG (186,53 KB)
Ilość pobrań: 986
10.teraz kiedy mamy już wszystkie śruby wykręcone
u używając młotka wybijamy sworzeń z piasty, kiedy już to zrobimy
wyciągamy wahacz z sanek.
11. Jeśli chodzi o wymianę sworznia i tuleji ja oddałem cały wahacz do znajomego
posiadającego prasę hydrauliczną którą wcisną nowe części.
12. składamy odwrotnie do demontażu


Mam nadzieje że komuś pomogę, jeśli macie jakieś pytania proszę pisać zawsze służę radą.
7

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):180 / 190

Napisano 07 sierpień 2011 - 13:55

Proszę przygotować pdf-a i wrzucić na pliki.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
1

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mireczek01 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-sierpień 07
  • Skąd:Złotów
  • Auto:megane II luxe privilage i scenic II luxe privilage
  • Silnik:1,6 16V megane i 2.0T Scenic
  • Przebieg (tys.km):96000

Napisano 07 sierpień 2011 - 14:57

Rozumiem, że zdemontowałeś przedni zderzak (nie było napisane). W serwisówce megane II było napisane w wymianie wahacza - cytat "Zamocować chłodnicę za pomocą osłony chłodnicy." Czy ktoś może się orientuje jak zamocować chłodnicę bez zdejmowania zderzaka?
Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   breko1989 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-marzec 09
  • Skąd:Wschowa
  • Auto:megane 2
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):165

Napisano 07 sierpień 2011 - 15:32

Zderzak zdjąłem w temacie o tym nie napisałem, małe niedopatrzenie. Co do podwieszenia chłodni bez ściągania zderzaka wydaje mi się raczej nie możliwe a już na pewno bardzo kłopotliwe. Jeśli ktoś by miał jakiekolwiek uwagi do tematu to proszę o wypowiedz. Mam zamiar stworzyć pdf-a i umieścić w folderze pliki.
1

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   raf1234 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-kwiecień 09
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Megane II ph I Sedan
  • Silnik:1.9dCi
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 08 sierpień 2011 - 12:07

Też ostatnio to przechodziłem, wymieniałem sworznie po obu stronach.
Co do wyciągania ramy podtrzymującej chłodnicę, to nie odkręcałem zderzaka. Zrobiłem to troszkę inaczej. Potrzebne są do tego dwie osoby. Najpierw podparłem ją dwoma klockami na końcach w okolicach śrub 18 (drugie zdjęcie w punkcie 7), następnie odkręciłem je. Następnie jedna osoba złapała chłodnicę, a ja wyciągnąłem cała belkę i podparłem chłodnicę klockami. W ten sposób nie trzeba chłodnicy w żaden sposób wiązać i co najważniejsze nie ma potrzeby odkręcania zderzaka.
Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny, w żaden sposób nie chciała wyjść. Na szczęście w miejscu gdzie sworzeń wchodzi w piastę piasta jest przecięta od środka samochodu w poprzek, zablokowałem więc oś od zewnątrz tak aby jej nie wyciągnąć na zewnątrz i od środka wbiłem w to przecięcie klina i momentalnie sworzeń puścił.
Jeszcze jedna sprawa, przy wyciąganiu sworznia z piasty z lewej strony. Należy robić to ostrożnie, ponieważ lekkie pociągnięcie osi na zewnątrz powoduje, że wyskakuje ona ze skrzyni biegów i zaczyna się z niej lać olej przekładniowy, więc dla pewności najlepiej podstawić sobie jakiś pojemnik pod miejsce, gdzie oś wchodzi do skrzyni biegów. Po prawej stronie nie ma tego problemu.
1

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   mireczek01 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-sierpień 07
  • Skąd:Złotów
  • Auto:megane II luxe privilage i scenic II luxe privilage
  • Silnik:1,6 16V megane i 2.0T Scenic
  • Przebieg (tys.km):96000

Napisano 10 sierpień 2011 - 15:53

U mnie jeszcze była osłona pod silnikiem do zdemontowania i podczas montażu wahacza trzeba pamiętać o wstępnym naprężeniu przegubów gumowych. W instrukcji było żeby zmierzyć wysokość po wyjęciu przegubu dolnego:
– pomiędzy powierzchnią dolnego przegubu kulistego i podłożem,
– pomiędzy łbem śruby tylnego mocowania dolnego wahacza i podłożem.
Ustawić dolny wahacz tak, aby różnica wysokości H pomiędzy dwoma punktami wynosiła H = 10 mm.
Dołączona grafika

Cytat

Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny

można też wybić "widelcem" do wybijania przegubów kulowych - jak ktoś ma ^^ - wtedy nie ma mocnych i idzie szybko.

Użytkownik mireczek01 edytował ten post 10 sierpień 2011 - 16:05

Dołączona grafika
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Rolandzikl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-kwiecień 10
  • Skąd:zabrze
  • Auto:megane IIPhI 2005 sedan sport way, clio III 1.2 2012 r.
  • Silnik:1,6;
  • Przebieg (tys.km):103

Napisano 10 sierpień 2011 - 18:47

Breko- ^^ ^^
nie ważny znaczek tylko liczba wizyt w warsztacie
http://megane.com.pl...__1#entry240115
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   breko1989 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-marzec 09
  • Skąd:Wschowa
  • Auto:megane 2
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):165

Napisano 11 sierpień 2011 - 21:51

Dziękuje i nadal proszę o jakieś podpowiedzi pragnę stworzyć rzetelnie wykonany plik który może pomóc jak największemu gronu użytkowników megane II
Postaram się w nim zaznaczyć o możliwych problemach z zapieczonym sworzniem, czy o zdjęciu osłony z pod silnika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   czlowiekmucha 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 10
  • Skąd:GW
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1.5 DCi
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 19 sierpień 2011 - 21:09

Super temat
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   alex7319 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-marzec 09
  • Skąd:wałbrzych
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):21000

Napisano 23 wrzesień 2011 - 18:22

masz duże piwko temat jak najbardziej potrzebny ,opis rewelacyjny:)

Dodano: 23 wrz 2011 - 18:22
dziś skonczyłem wymianę wahacza lewego i prawego ,koncowek drążka wszystko poszło jak po maśle w domowych wrunkach na pieńku na podwórku dwa dni zabawy po 4 godziny
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   mielew75 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-listopad 08
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):42

Napisano 27 październik 2011 - 14:46

Witam wszystkich.
Mam pytanko. Czy sworzeń wachacza powinien być zabezpieczony od górnej strony pierścieniem segera?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):180 / 190

Napisano 27 październik 2011 - 15:01

Nie, a tak w ogóle jak chcesz go tam wsadzić ?
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   mireczek01 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-sierpień 07
  • Skąd:Złotów
  • Auto:megane II luxe privilage i scenic II luxe privilage
  • Silnik:1,6 16V megane i 2.0T Scenic
  • Przebieg (tys.km):96000

Napisano 27 październik 2011 - 21:22

Jeżeli wymieniasz sam sworzeń w wahaczu to kupując sworzeń w zestawie jest pierścień zabezpiecający, ale wykonany z drutu (ja tak miałem u siebie). Po włożeniu sworznia zabezpiecza się go zakładając ten "drucik". Natomiast przy wyciskaniu starego fabrycznego sworznia nie było żadnego zabezpieczenia.

Użytkownik mireczek01 edytował ten post 27 październik 2011 - 21:22

Dołączona grafika
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   darew13 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-listopad 11
  • Skąd:elbląg
  • Auto:renault megane 2
  • Silnik:15 dci
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 06 listopad 2011 - 21:07

Wczoraj wymieniłem sam osobiście sworzeń bez wyciągania wahacza, były to domowe sposoby. Zajęło mi to 2h razem z wymianą oleju i filtra. Najgorzej było z odkręceniem śruby trzymającej sworzeń i nakrętki przy końcówce drążka. Bez tego zajęło by mi to ok 30min. Wystarczy odkręcić końcówkę drążka i śrubę trzymającej sworzeń. Potem wybiłem stary. Nowy włożyłem, podstawiłem metalowe kowadło i delikatnie uderzałem w sworzeń i wchodziło bardzo dobrze.
1

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   hemp53 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-luty 11
  • Skąd:W-wa
  • Auto:Megane CC 05r.
  • Silnik:1.9 DCI 120
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 04 grudzień 2011 - 19:00

podczas wymiany zastanowiła mnie niepodłączona wtyczka, wiecie może od czego ona jest? na czerwono to ta kostka a na niebiesko przewód kończący się "niczym" też nie wiem od czego...

Załączone pliki


Użytkownik hemp53 edytował ten post 04 grudzień 2011 - 19:02

0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 04 grudzień 2011 - 19:42

W czerwonym kółeczku to wtyczka do czujnika poziomowania xeonów w niebieskim to rurka odpowietrzania akumulatora
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
2

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce