Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej w płynie chłodniczym?


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję bardzo za pomocne odpowiedzi. Ostatnio nie zaglądałem na forum dlatego tak późno odpisuje. W weekend wybrałem olej z płynu i oprócz niego wyłowiłem parę kawałków czerwonego uszczelniacza oraz tak jakby kawałki starej niebieskiej farby.

IMG_0028.JPG

O które połączenie chodzi? O to zaznaczone na zdjęciu?

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zaznaczył gdzie znajdują się odpowietrzniki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie które należy sprawdzić pod kątem przedostawania sie oleju do płynu o którym pisałem wcześniej to miejsce styku obudowy termostatu(z obudowy tej wychodzi wężyk z odpowietrznikiem) z głowicą silnika.

TO co zaznaczone strzłkami to poktywa termostatu.

Interesujące nas połączenie jest ok 15 cm dalej w stronę głowicy!!!

Na załączonym przez ciebie zdjęciu widać uszczelnienie tego styku jakimś czerwonym silikonem!

Obudowa ta przyktęcona jest do głowicy 3 śrubami.

Należy odkręcić oczyścić powierzchnie styku(nie porysować!),odtłuścić i pokryć pastą uszczelniającą i delikatnie przykręcić z powrotem.

Po przykręceniu pasta uszczelniająca wyciśnie się trochę na zewnątrz,co świadczy o właściwym uszczelnieniu.

Oczywiście pokrywamy pastą nie tylko dookoła ale i środek, tak aby oseparować kanał wodny od olejowego.

Po odkręceniu obudwy będziesz widział o co chodzi:)

 

Pojawiający się kawałki starego silikonu w zbiorniczku mogą świadczyć właśnie o puszczeniu w/w uszczelnienia.

Na fotce zanaczyłem połączenie które trzeba sprawdzić.

 

Dodano: 31 sie 2011 - 21:34

Sorki!

fotka nie dołączyła się.

wysyłam jeszcze raz!

post-32373-0-74569800-1314819268_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że moje zdjęcie robi w tym poście "furorę" :), to może i ja dołączę swoje 3 grosze.

Czerwona pasta, to silikon wysokotemperaturowy.

Miałem ten sam problem, co kolega wariat1478. Od czasu do czasu, silnik puszczał olejowe "bąki" do układu chłodzenia. Myślałem, że pada uszczelka. Jednak okazało się, że silikon zaczął przepuszczać. Rozkręciłem obudowę termostatu, oczyściłem drobnym papierem ściernym głowicę i obudowę. Wyczyściłem węże i zbiorniczek wyrównawczy z oleju.

Doszło do uszczelnienia. Zrobiłem małą rzeźbę:

Wziąłem kartkę z bloku technicznego, wyciąłem z niej 2 uszczelki (ponieważ wydało mi się za cienko, jak na uszczelkę), spryskałem bitex-em i założyłem obudowę termostatu.

Do dziś silnik nie puszcza "bąków", połączenie jest całkowicie szczelne.

 

Jeżeli ktoś chce również zrobić taką rzeźbę, małe wskazówki:

Bierzemy w rękę oczyszczoną obudowę termostatu, malujemy markerem (lub jakimś mazakiem) powierzchnię styku z głowicą i odciskamy na kartce. Czynność powtarzamy dla drugiej uszczelki lub obrysowujemy długopisem/ołówkiem wyciętą uszczelkę na kartce. Do wycięcia najlepiej użyć nożyk z wyłamywanymi ostrzami lub skalpela. Następnie sprawdzamy, czy uszczelka pasuje (również przez śruby montażowe), spryskujemy bitex-em (wystarczy środek, łączenie uszczelek) i łączymy je razem. Uszczelka jest gotowa.

Tutaj mała dygresja.

Tektura falista (np. karton po butach) się do tego nie nadaje, zresztą i tak z takiej tektury praktycznie nie da się wyciąć uszczelki.

PS-w ten sposób można również zrobić uszczelkę na przepustnicę i sprawdza się znakomicie.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda i zaoszczędzi na niepotrzebnej wymianie uszczelki pod głowicą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mario1p - Dziękuję Ci bardzo za wyczerpujący i dokładny opis procesu naprawy. Jutro kupuję pastę i zabieram się za operacje. Płyn chłodniczy należy spuścić przed rozkręceniem czy można to zrobić później?

 

Kreciq - Przepraszam, że nie spytałem czy mogę użyć zdjęć. Mam tylko nadzieję, że nie masz nic przeciwko. Mam nadzieję, że u mnie także skończy się na tylko na uszczelnieniu tego połączenia. Czy bitex to na pewno dobry środek do tego typu rzeczy?

 

Jutro po całej naprawie napisze w temacie co i jak.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez wariat1478
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nie ma sprawy. Po to się wrzuca zdjęcia, aby z nich korzystać.

Płyn trzeba spuścić do poziomu poniżej termostatu.

Co do bitex-u, akurat to miałem pod ręką. Można użyć farby w spray-u. Generalnie chodzi o to, aby nasączyć uszczelkę czymś wodoodpornym. Na dobrą sprawę nie trzeba nasączać, ale wtedy uszczelka po jakimś czasie może przesączać płyn/olej.

Edytowane przez Kreciq
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kartkę z bloku technicznego

Tektura falista

Zamartwię Cię, karton też nie bardzo się nadaje. :)

Kiedyś można było kupić w sklepach motoryzacyjnych tak zwany preszpan. Ogólnie jest to papier nasączony jakąś żywicą, który potem jest prasowany. Nie mam pojęcia gdzie to teraz kupić, kiedyś było to we wszystkich sklepach motoryzacyjnych. W formacie A4 o różnych grubościach i twardościach. Coś fantastycznego na wszelakie uszczelki, gdzie występowała temperatura, ciśnienie lub substancje ropopochodne.

Jak Ktoś gdzieś ma stare teczki na dokumenty, takie jakby nawoskowane to właśnie jest to.

Wracając do głównego wątku...

Potwierdzam, że dokładnie tak samo jest w silnikach 16V. Choć sama obudowa termostatu jest deczko inna. Ja na ten przykład miałem uszczelkę w postaci blaszki, o grubości nie napiszę bo nie zmierzyłem, gdzieś ok. 0,5 mm.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

preszpan

Niestety wszystko dla pomysłowych ludzi znika ze sklepów.

Ja nie rozumiem np. dlaczego zniknęło mleko w szklanych butelkach zwrotnych. A tyle się, za przeproszeniem, pie...szy o całej tej ekologii...Ale to temat na zupełnie inną dyskusję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się miałem zabierać za naprawę połączenia, gdy zobaczyłem że wężyk od filtru powietrza jest odpięty a jakiś wężyk obok pękł i zachlapał silnik olejem. Czy może mi powiedzieć ktoś od czego jest ten wężyk bo nie wiem nawet o jaki przewód mam pytać w sklepie. Załączam zdjęcia mojego silnika z zaznaczonym przewodem.

 

 

20110903163233.jpg

20110903163244.jpg

20110903163256.jpg

 

 

Oraz inne zdjęcia opisywanego wcześniej problemu:

 

20110903163521.jpg

20110903163511.jpg

20110903163459.jpg

20110903163438.jpg

20110903163405.jpg

20110903163358.jpg

20110903163318.jpg

20110903163331.jpg

20110903163525.jpg

 

 

Ufff. Wreszcie skończyłem. Możliwe, że olej przedostawał się tym połączeniem bo stary silikon nie był najlepszej jakości. Teraz muszę znaleźć jakiegoś dobrego człowieka, który nakieruje mnie do czego służy ten wężyk zaznaczony na zdjęciu i nakieruje co za trójnik muszę kupić. Wtedy będę mógł zobaczyć efekty swojej pracy. Była to moja pierwsza samodzielna naprawa :)

Edytowane przez wariat1478
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pierwsze zdjęcie)

Większe kółko, to węże do nagrzewnicy. Jak nie naprawisz/poprawisz tego, możesz gubić płyn chłodzący.

Mniejsze kółko, to trójnik od odmy oleju. Postaraj się go skleić (kropelka nie wystarczy). Możesz go oczywiście wymienić, ale na identyczny. Wieści niosą, że przy innych średnicach wewnętrznych otworów, dziwne rzeczy potrafią się dziać z silnikiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieści niosą, że przy innych średnicach wewnętrznych otworów, dziwne rzeczy potrafią się dziać z silnikiem.

Spokojnie można zamontować trójnik równoprzelotowy, wielokrotnie testowane :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domontowałem jako brakujący element miedzianą rurkę o tej samej średnicy. Wszystko trzyma się dobrze. Teraz muszę obserwować przez najbliższy czas czy uszczelnienie połączenia termostat głowica rozwiązało mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!