FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Olej w płynie chłodniczym? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Olej w płynie chłodniczym?

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   wariat1478 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:1598 cm3
  • Przebieg (tys.km):240000

Napisano 09 sierpień 2011 - 15:16

Dziękuję za odpowiedź.
Dzisiaj przejeździłem trochę i jak na razie płynu nie ubywa, ani nie ma oleju. Jeszcze planuje kupić Prestona żeby dokładnie przeczyścić układ chłodniczy.
Czy znajdę gdzieś w Reni jakiś odpowietrznik od układu chłodniczego?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www z dyskami SSD


Szukasz samochodu?
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży


 

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 09 sierpień 2011 - 17:31

Jeden jest na chłodnicy, a drugi na wężu dochodzącym do termostatu.
Układ powinien odpowietrzyć się sam.
Jednak jeżeli spuszczasz cały płyn, to odpowietrzniki mogą się przydać.
Odpalasz silnik z odkręconym korkiem zbiorniczka płynu i czekasz na włączenie się wentylatora.
Jak płyn zejdzie poniżej minimum, to dolewasz tyle ile trzeba na zimnym silniku (nigdy na ciepłym).

Użytkownik Pawel edytował ten post 09 sierpień 2011 - 17:31

:)
1

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   wariat1478 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:1598 cm3
  • Przebieg (tys.km):240000

Napisano 09 sierpień 2011 - 18:41

Ten przy chłodnicy znalazłem. Trochę powietrza uleciało. Drugiego nie mogę zlokalizować.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 09 sierpień 2011 - 18:48

Ten drugi powinien być na wężu odchodzącym od obudowy termostatu, możliwe że jest zmieniona rura na zwykłą bez odpowietrznika.
:)
1

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   wariat1478 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:1598 cm3
  • Przebieg (tys.km):240000

Napisano 10 sierpień 2011 - 14:17

A w jaki sposób odczepić wąż od chłodnicy żeby spuścić resztę płynu? Nie mogę tam sięgnąć.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 10 sierpień 2011 - 15:30

Najlepiej wejść pod auto, z tego co pamiętam jest tam zwykła opaska zaciskowa.
:)
1

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   wariat1478 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:1598 cm3
  • Przebieg (tys.km):240000

Napisano 15 sierpień 2011 - 09:09

Po paru dniach jazdy na nowym płynie chłodniczym na jego powierzchni znowu zaczęła pojawiać się najpierw biała, a teraz już jasno brązowa zawiesina. Oleju nie przybywa ani nie ubywa. Korek od wlewu oleju czysty. Płynu chłodniczego także nie przybywa ani nie ubywa. Nie ma spadku mocy ani nie kopci na biało.

Czy jest jakiś sposób sprawdzenia samemu czy to uszczelka pod głowicą?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 15 sierpień 2011 - 22:50

Żeby się pojawiła maź w płynie oleju nie musi być dużo.
Wypłukałeś układ, czy tylko wymieniłeś płyn ?
Można jeszcze sprawdzić, czy są spaliny w płynie chłodniczym, ale to nie zawsze jest miarodajne (mechanicy mają testery).
:)
1

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   wariat1478 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:1598 cm3
  • Przebieg (tys.km):240000

Napisano 16 sierpień 2011 - 15:12

Tak wypłukałem wodą, następnie przeczyściłem prestonem.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   grzesiek_n 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-listopad 07
  • Skąd:z miasta
  • Silnik:1.6E
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 19 sierpień 2011 - 14:03

Moim zdaniem niestety uszczelka pod głowicą.Miałem identyczne obiawy,płukanie po jakimś czasie pływające oczka w zbiorniczku z czasem coraz więcej.Nie czekałem,aż cały układ chłodzenia będę miał zawalony olejem.
1

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   mario1p 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 11
  • Skąd:Wielgie k/Wielunia
  • Auto:Scenic ph1
  • Silnik:1,6 K7M
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 25 sierpień 2011 - 16:28

Witam wariat1478!
Miałem podobny problem z olejem dostającym się do układu chłodzenia. Wszyscy też obstawiali uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,mimo że nic innego na to nie wskazywało.
Problem okazał się banalny!
Należy sprawdzić połączenie obudowy termostatu z głowicą, tam oprócz wody jest też otworek prowadzący do klawiatury zaworów i właśnie tym otworkiem olej dostaje się do płynu!!!
W sklepach pytałem o uszczelkę na to połączenie lecz nikt nie wiedział o takiej.
Odkręciłem więc obudowę od głowicy(3 śrubki torx) oczyściłem z pozostałości starego uszczelnienia,odtłuściłem, pokryłem powierzchnię pastą uszczelniająca, taką do 300stopni C i skręciłem ponownie( z wyczuciem bo to aluminium!)
Problem znikł! Sprawdź najpierw tam, dopiero później ewentualnie uszczelka pod głowicą!
Aha, trzeba dobrze wypłukać układ z pozostałości oleju ( u mnie zalegał olej w wężach)

Odgłos przelewającej się wody po uruchomieniu to może być złe odpowietrzenie układu chłodzenia!
Też to miałem po odpowietrzeniu i po ok kilkudziesięciu kilometrach bulgotanie znikło!

Powodzenia!
1

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 25 sierpień 2011 - 22:33

Problem oleju przedostającego się do chłodziwa poprzez termostat był już na forum poruszany. Zanim zacznie się szukać problemu w uszczelce głowicy, warto termostat przejrzeć choćby profilaktycznie.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
1

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   wariat1478 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic I
  • Silnik:1598 cm3
  • Przebieg (tys.km):240000

Napisano 30 sierpień 2011 - 15:37

Dziękuję bardzo za pomocne odpowiedzi. Ostatnio nie zaglądałem na forum dlatego tak późno odpisuje. W weekend wybrałem olej z płynu i oprócz niego wyłowiłem parę kawałków czerwonego uszczelniacza oraz tak jakby kawałki starej niebieskiej farby.
Dołączona grafika
O które połączenie chodzi? O to zaznaczone na zdjęciu?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zaznaczył gdzie znajdują się odpowietrzniki.
1

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 30 sierpień 2011 - 16:29

Odpowietrznik zaznaczyłem na fotce. Dokręca się go lekko, bo jest z plastiku. Śrubokrętem można go łatwo ukręcić.

Załączone pliki

  • Załączony plik  28.JPG (81,52 KB)
    Ilość pobrań: 78

Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
1

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   mario1p 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 11
  • Skąd:Wielgie k/Wielunia
  • Auto:Scenic ph1
  • Silnik:1,6 K7M
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 31 sierpień 2011 - 20:34

Połączenie które należy sprawdzić pod kątem przedostawania sie oleju do płynu o którym pisałem wcześniej to miejsce styku obudowy termostatu(z obudowy tej wychodzi wężyk z odpowietrznikiem) z głowicą silnika.
TO co zaznaczone strzłkami to poktywa termostatu.
Interesujące nas połączenie jest ok 15 cm dalej w stronę głowicy!!!
Na załączonym przez ciebie zdjęciu widać uszczelnienie tego styku jakimś czerwonym silikonem!
Obudowa ta przyktęcona jest do głowicy 3 śrubami.
Należy odkręcić oczyścić powierzchnie styku(nie porysować!),odtłuścić i pokryć pastą uszczelniającą i delikatnie przykręcić z powrotem.
Po przykręceniu pasta uszczelniająca wyciśnie się trochę na zewnątrz,co świadczy o właściwym uszczelnieniu.
Oczywiście pokrywamy pastą nie tylko dookoła ale i środek, tak aby oseparować kanał wodny od olejowego.
Po odkręceniu obudwy będziesz widział o co chodzi:)

Pojawiający się kawałki starego silikonu w zbiorniczku mogą świadczyć właśnie o puszczeniu w/w uszczelnienia.
Na fotce zanaczyłem połączenie które trzeba sprawdzić.

Dodano: 31 sie 2011 - 21:34
Sorki!
fotka nie dołączyła się.
wysyłam jeszcze raz!

Załączone pliki


1

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi dCi lubi olej? 1.5 diesel DrNO 
  • 4 Odpowiedzi
  • 7423 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Zmiana typu oleju. 1.6 benz. baad74 
  • 3 Odpowiedzi
  • 7872 wyświetleń
Nowe odpowiedzi olej do skrzyni biegów 1.5 diesel wk 
  • 3 Odpowiedzi
  • 6236 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer