Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej w płynie chłodniczym?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od soboty posiadam Scenica. Zauważyłem dziwny dźwięk przelewającej się wody podczas odpalania na zimnym silniku. Po około 30 sek. ustępuje. Tutaj mam nagranie http://www.zshare.net/audio/934324079cc288a3.

 

Postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie jest zapowietrzony układ chłodniczy. Okazało się że w zbiorniczku płynu chłodniczego pływa coś białego, jakby zważonego i tłustego. Postanowiłem przeczyścić cały układ wodą i właśnie jestem po tej operacji.

 

Dodam, że silnik około 1,5 roku temu miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Silnik pracuje równo i nie ma ubytku mocy oraz nie grzeje się ( wskazówka dochodzi do połowy temperatury, nie wiem tylko czemu nie załącza się wiatrak chłodzący ). Nie bierze także oleju - 2 tys. temu był wymieniany rozrząd oraz olej. Wcześniej użytkowany był przez kobietę.

 

Jak wam się wydaje czy może być to uszczelka, czy jednak nie przeczyszczony po wymianie tejże uszczelki układ chłodniczy? A może płyn chłodniczy był stary i się zważył :shock: ?

 

 

 

Problem rozwiązany, dziękuję za pomoc.

Edytowane przez wariat1478
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby załączył się wentylator chłodnicy, przynajmniej w moim przypadku, muszę postać trochę przy pracującym silniku, ogólnie włącza się rzadko, co do uszczelki, może ktoś wymienił płyn i nie przeczyścił układu, stąd zabrudzenia, najlepiej wymienić i obserwować jego stan

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Dzisiaj przejeździłem trochę i jak na razie płynu nie ubywa, ani nie ma oleju. Jeszcze planuje kupić Prestona żeby dokładnie przeczyścić układ chłodniczy.

Czy znajdę gdzieś w Reni jakiś odpowietrznik od układu chłodniczego?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jest na chłodnicy, a drugi na wężu dochodzącym do termostatu.

Układ powinien odpowietrzyć się sam.

Jednak jeżeli spuszczasz cały płyn, to odpowietrzniki mogą się przydać.

Odpalasz silnik z odkręconym korkiem zbiorniczka płynu i czekasz na włączenie się wentylatora.

Jak płyn zejdzie poniżej minimum, to dolewasz tyle ile trzeba na zimnym silniku (nigdy na ciepłym).

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po paru dniach jazdy na nowym płynie chłodniczym na jego powierzchni znowu zaczęła pojawiać się najpierw biała, a teraz już jasno brązowa zawiesina. Oleju nie przybywa ani nie ubywa. Korek od wlewu oleju czysty. Płynu chłodniczego także nie przybywa ani nie ubywa. Nie ma spadku mocy ani nie kopci na biało.

 

Czy jest jakiś sposób sprawdzenia samemu czy to uszczelka pod głowicą?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się pojawiła maź w płynie oleju nie musi być dużo.

Wypłukałeś układ, czy tylko wymieniłeś płyn ?

Można jeszcze sprawdzić, czy są spaliny w płynie chłodniczym, ale to nie zawsze jest miarodajne (mechanicy mają testery).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wariat1478!

Miałem podobny problem z olejem dostającym się do układu chłodzenia. Wszyscy też obstawiali uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,mimo że nic innego na to nie wskazywało.

Problem okazał się banalny!

Należy sprawdzić połączenie obudowy termostatu z głowicą, tam oprócz wody jest też otworek prowadzący do klawiatury zaworów i właśnie tym otworkiem olej dostaje się do płynu!!!

W sklepach pytałem o uszczelkę na to połączenie lecz nikt nie wiedział o takiej.

Odkręciłem więc obudowę od głowicy(3 śrubki torx) oczyściłem z pozostałości starego uszczelnienia,odtłuściłem, pokryłem powierzchnię pastą uszczelniająca, taką do 300stopni C i skręciłem ponownie( z wyczuciem bo to aluminium!)

Problem znikł! Sprawdź najpierw tam, dopiero później ewentualnie uszczelka pod głowicą!

Aha, trzeba dobrze wypłukać układ z pozostałości oleju ( u mnie zalegał olej w wężach)

 

Odgłos przelewającej się wody po uruchomieniu to może być złe odpowietrzenie układu chłodzenia!

Też to miałem po odpowietrzeniu i po ok kilkudziesięciu kilometrach bulgotanie znikło!

 

Powodzenia!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!