Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
Maciek90

Megane I phII Kopci cały czas na czarno i nie ma mocy.

Recommended Posts

Maciek90    0

Od tygodnia zmagam sie z dosc dziwnym problemem w moim megane. Tydzien temu normalnie jechalem do domu i podczas wyprzedzania nagle stracil moc i od tamtej chwili kopci ciagle na czarno. Pierwsza diagnoza to byla turbina, bo slychac bylo jak tarla o obudowe, wyczyscilem tez egr bo bylo w nim pelno nagaru. Nastepnego dnia chcialem ja zapalic, ale nie dalo rady, nie chciala zalapac i tyle. Przedwczoraj wymienilem turbine, a wczoraj wybralem sie na jazde probna, efekt bez zmian, kopci jak glupi na czarno i zadnego przyspieszenia. Ruszyc sie nie da choc bym nie wiem ile by gazowac gasnie, za ktoryms razem uda sie ruszyc. Przyspieszenie jest poprostu zabojcze 5km rozpedzalem sie do 60km/h. Na dodatek strasznie odzywaja sie zawory, podejrzewam ze silnik nie dostaje wogole powietrza. Na postoju jak dodaje lekko gazu to jest ok nie kopci, ale jak dam pelny gaz to przy ok. 3 tys obr cos zarzezi i puszcza czarna chmure. JA Juz rece rozkladam, co to moze byc, przeplywka ok, egr tez. Stara turbina miala luzy na osce w ta i we w ta, na boki prawie nic. Renault megane 1.9dti 2001r.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Jak kopci na czarno, to do sprawdzenia wtryskiwacze i pompa wtryskowa.

Obstawiam, że takie rzeczy jak filtr powietrza i paliwa już sprawdziłeś.

Pad turbiny objawia się raczej kopceniem na biało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dexterpl    6

Primo - podpiąć dziada pod clipa i sprawdzić co pokaże.

Secundo - a biało to raczej jak wywala uszczelka pod głowicą i woda dostaje sie do cylindrów. Na czarno jak pali olej albo dostaje za mało powietrza w stosunku do paliwa. Sprawdź czy węże z turbo albo IC nie wyskoczyły, czy nie ma nieszczelności, czy egr się nie blokuje w pozycji otwartej, czy działa przepływomierz i czy może nie wywaliło czujnika doładowania lub elektrozaworu regulacji turbo jeśli w tym silniku coś takiego jest. Możliwe że wtryski zaczęły lać (stosowałeś ostatnio jakiś dodatek mocno czyszczący wtryski lub tankowałeś paliwo - lewe). opcji jest wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Przy padniętym turbo auto kopci na biało.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek90    0

Chyba juz jestem na dobrym tropie. Zauwazylem ze w EGR brakuje jednego talerzyka, a kiedys byly dwa, gdzies polecial i cos przyblokowal, jutro bd szukal dalej.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

W tym silniku możesz spokojnie zaślepić EGR i wyjdzie mu to na dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek90    0

Jednak to wina egr-a. Brakuje tego talerzyka na dole i zamiast zamykac, to on caly czas jedzie na spalinach. Jak go zaslepic? Slyszalem o odlaczaniu kostki, ale tu to nic nie pomoze bo on jest caly czas otwarty. Narazie obrocilem go o 180 stopni i kompletnie jest teraz zamkniety, tylko nie da sie go prawidlowo umocowac. Moze zaklepac ta rurke laczaca kolektory?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
dexterpl    6

Obróć egr o 180 stopni wokół własnej osi (tak jak to zrobiłeś) - musisz dorobić jakąś obejmę bo jak nie to przykręcony tylko na 1 śrubie. Kabelek z egr wypiąć.

Talerzyk pewnie poleciał gdzieś do kolektora dolotowego. Ktoś na forum miał już podobny problem.

Rurki nie musisz zaślepiać bo będzie taki sam efekt jak przy obróceniu egr'a. Zresztą zaślepić tę rurkę to nie taka łatwa sprawa.

Edited by dexterpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
norbi100000    0

U mnie ten sam problem od niedawna-spadek mocy i czarny dym z rury.Gdzie umiejscowiony dokładnie jest ten zawór egr-Megan 1.9 dt 96r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
norbi100000    0

post-39027-0-24412100-1338479025_thumb.jpg

Podjechałem do mechanika i stwierdził,że można zaślepić EGRa ale są jego dwa rodzaje i może się nie dać.Uszkodzony może być też układ podłączony do EGRa.Więc aby się ewentualnie upewnić co do usterki podjechałem do innego mechanika.Inna diagnoza-uszkodzony zawór w pompie odpowiedzialny za sterowaniem fazami wtrysku.Rozkładam ręce.

post-39027-0-44270400-1338478889_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

no to jestem kolejny w tym temacie. Starsza Megane I 1,9 dTi 2003 r. dziś odmówieła współpracy. Identyczne objawy: brak mocy i czarny kopeć z rury wydechowej. Wczoraj wymieniałem olej i filtr i przy okazji zauważyłem odpiętą wtyczkę od jakiegoś interesu w okolicach sprężarki. Coś mnie podkusiło i zapiąłem ją. Dziś rano pojechałem w trasę i po przejechaniu ok 50km nie było mowy o dalszej jeździe. Wszystko zgadza się co do joty z wcześniejszymi opisami Kolegów.

Zanim znajomy mechanik weźmie się do roboty bardzo proszę o sugestie. Od ostatnich wpisów minęło już trochę czasu. Czy udało się usunąć usterkę ?

Proszę o pomoc i pozdrawiam,

Jacek Zieliński

Już wiem co to za interes, od którego była odpięta wtyczka:

http://megane.com.pl/topic/34517-19-dti-98-km-problem-egr/

sławny zawór recyrkulacji spalin i to taka wersja, jak w poście powyżej. Napiszcie proszę, czy możliwe, że po nieświadomym podłaczeniu go spowodowałem cały ten galimatias ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisand    1

Przedewszystkim wykręcić EGR,przeczyścić i zobaczyć czy tależyk nie odpadł od zaworu.

U mnie tak było to go zamontowałem ponownie,zaklepałem i poprawiłem migomatem .

Po tej operacji mam spoko od 4 lat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie Kolegę z moich stron. Pozwól, że zapytam. Czy Twoje poczyniania z EGR-em miały podobną przyczynę, tzn. brak mocy i kopcenie ?

Mieszkam w Niedrzwicy. Rano dojechałem za obwodnice Kocka i tam dopadł mnie problem. Udalo mi się cofnąć do Niemiec i z tamtąd, na sznurku kolega dociągnął mnie do mechanika w okolicach Elizówki. Aktualnie tam mam teraz samochód i nie mam możliwości zrobienia tego samodzielnie.

Dziękuję za odzew i proszę o odpowiedź na moje pytanie.

 

Pozdrawiam,

Jacek Zieliński

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisand    1

Take miałem objawy jak i TY -mocy prawie wcale ,za autem czarno jak za starym autobusem marki IKARUS .

W starszych dTi ze EGR-em sterowanym podciśnieniowo można go było zaślepić i było extra ,w naszych niestety jest sterowany elektronicznie

i niestety taki bajer nie przejdzie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×