FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Kopci cały czas na czarno i nie ma mocy. - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Kopci cały czas na czarno i nie ma mocy.

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Maciek90 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-sierpień 11
  • Skąd:W-wa
  • Auto:Megane I
  • Silnik:1.9DTI
  • Przebieg (tys.km):188000

Napisano 11 sierpień 2011 - 09:26

Od tygodnia zmagam sie z dosc dziwnym problemem w moim megane. Tydzien temu normalnie jechalem do domu i podczas wyprzedzania nagle stracil moc i od tamtej chwili kopci ciagle na czarno. Pierwsza diagnoza to byla turbina, bo slychac bylo jak tarla o obudowe, wyczyscilem tez egr bo bylo w nim pelno nagaru. Nastepnego dnia chcialem ja zapalic, ale nie dalo rady, nie chciala zalapac i tyle. Przedwczoraj wymienilem turbine, a wczoraj wybralem sie na jazde probna, efekt bez zmian, kopci jak glupi na czarno i zadnego przyspieszenia. Ruszyc sie nie da choc bym nie wiem ile by gazowac gasnie, za ktoryms razem uda sie ruszyc. Przyspieszenie jest poprostu zabojcze 5km rozpedzalem sie do 60km/h. Na dodatek strasznie odzywaja sie zawory, podejrzewam ze silnik nie dostaje wogole powietrza. Na postoju jak dodaje lekko gazu to jest ok nie kopci, ale jak dam pelny gaz to przy ok. 3 tys obr cos zarzezi i puszcza czarna chmure. JA Juz rece rozkladam, co to moze byc, przeplywka ok, egr tez. Stara turbina miala luzy na osce w ta i we w ta, na boki prawie nic. Renault megane 1.9dti 2001r.
Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.6 -Prezes
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 11 sierpień 2011 - 16:11

Jak kopci na czarno, to do sprawdzenia wtryskiwacze i pompa wtryskowa.
Obstawiam, że takie rzeczy jak filtr powietrza i paliwa już sprawdziłeś.
Pad turbiny objawia się raczej kopceniem na biało.
:)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 11 sierpień 2011 - 19:05

Primo - podpiąć dziada pod clipa i sprawdzić co pokaże.
Secundo - a biało to raczej jak wywala uszczelka pod głowicą i woda dostaje sie do cylindrów. Na czarno jak pali olej albo dostaje za mało powietrza w stosunku do paliwa. Sprawdź czy węże z turbo albo IC nie wyskoczyły, czy nie ma nieszczelności, czy egr się nie blokuje w pozycji otwartej, czy działa przepływomierz i czy może nie wywaliło czujnika doładowania lub elektrozaworu regulacji turbo jeśli w tym silniku coś takiego jest. Możliwe że wtryski zaczęły lać (stosowałeś ostatnio jakiś dodatek mocno czyszczący wtryski lub tankowałeś paliwo - lewe). opcji jest wiele.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 11 sierpień 2011 - 20:41

Przy padniętym turbo auto kopci na biało.


:)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Maciek90 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-sierpień 11
  • Skąd:W-wa
  • Auto:Megane I
  • Silnik:1.9DTI
  • Przebieg (tys.km):188000

Napisano 12 sierpień 2011 - 20:32

Chyba juz jestem na dobrym tropie. Zauwazylem ze w EGR brakuje jednego talerzyka, a kiedys byly dwa, gdzies polecial i cos przyblokowal, jutro bd szukal dalej.
Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.6 -Prezes
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 15 sierpień 2011 - 22:06

W tym silniku możesz spokojnie zaślepić EGR i wyjdzie mu to na dobre.
:)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Maciek90 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-sierpień 11
  • Skąd:W-wa
  • Auto:Megane I
  • Silnik:1.9DTI
  • Przebieg (tys.km):188000

Napisano 16 sierpień 2011 - 09:20

Jednak to wina egr-a. Brakuje tego talerzyka na dole i zamiast zamykac, to on caly czas jedzie na spalinach. Jak go zaslepic? Slyszalem o odlaczaniu kostki, ale tu to nic nie pomoze bo on jest caly czas otwarty. Narazie obrocilem go o 180 stopni i kompletnie jest teraz zamkniety, tylko nie da sie go prawidlowo umocowac. Moze zaklepac ta rurke laczaca kolektory?
Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.6 -Prezes
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 16 sierpień 2011 - 16:50

Obróć egr o 180 stopni wokół własnej osi (tak jak to zrobiłeś) - musisz dorobić jakąś obejmę bo jak nie to przykręcony tylko na 1 śrubie. Kabelek z egr wypiąć.
Talerzyk pewnie poleciał gdzieś do kolektora dolotowego. Ktoś na forum miał już podobny problem.
Rurki nie musisz zaślepiać bo będzie taki sam efekt jak przy obróceniu egr'a. Zresztą zaślepić tę rurkę to nie taka łatwa sprawa.

Użytkownik dexterpl edytował ten post 16 sierpień 2011 - 17:01

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   norbi100000 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-listopad 11
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Auto:Megan I
  • Silnik:1.9 dt
  • Przebieg (tys.km):280000

Napisano 27 maj 2012 - 12:58

U mnie ten sam problem od niedawna-spadek mocy i czarny dym z rury.Gdzie umiejscowiony dokładnie jest ten zawór egr-Megan 1.9 dt 96r.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 27 maj 2012 - 15:22

Szukaj u siebie czegos takiego:
http://img09.allegro...7/85/2312478597
http://img09.allegro...7/91/2312479119
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   norbi100000 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-listopad 11
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Auto:Megan I
  • Silnik:1.9 dt
  • Przebieg (tys.km):280000

Napisano 31 maj 2012 - 16:41

Załączony plik  123456.jpg (92,97 KB)
Ilość pobrań: 84
Podjechałem do mechanika i stwierdził,że można zaślepić EGRa ale są jego dwa rodzaje i może się nie dać.Uszkodzony może być też układ podłączony do EGRa.Więc aby się ewentualnie upewnić co do usterki podjechałem do innego mechanika.Inna diagnoza-uszkodzony zawór w pompie odpowiedzialny za sterowaniem fazami wtrysku.Rozkładam ręce.
Załączony plik  7890.jpg (71,68 KB)
Ilość pobrań: 68
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   JacekZielinski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-maj 12
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,5 dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 15 czerwiec 2012 - 14:38

Witam,
no to jestem kolejny w tym temacie. Starsza Megane I 1,9 dTi 2003 r. dziś odmówieła współpracy. Identyczne objawy: brak mocy i czarny kopeć z rury wydechowej. Wczoraj wymieniałem olej i filtr i przy okazji zauważyłem odpiętą wtyczkę od jakiegoś interesu w okolicach sprężarki. Coś mnie podkusiło i zapiąłem ją. Dziś rano pojechałem w trasę i po przejechaniu ok 50km nie było mowy o dalszej jeździe. Wszystko zgadza się co do joty z wcześniejszymi opisami Kolegów.
Zanim znajomy mechanik weźmie się do roboty bardzo proszę o sugestie. Od ostatnich wpisów minęło już trochę czasu. Czy udało się usunąć usterkę ?
Proszę o pomoc i pozdrawiam,
Jacek Zieliński
Już wiem co to za interes, od którego była odpięta wtyczka:
http://megane.com.pl...km-problem-egr/
sławny zawór recyrkulacji spalin i to taka wersja, jak w poście powyżej. Napiszcie proszę, czy możliwe, że po nieświadomym podłaczeniu go spowodowałem cały ten galimatias ???
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 15 czerwiec 2012 - 18:12

Przedewszystkim wykręcić EGR,przeczyścić i zobaczyć czy tależyk nie odpadł od zaworu.
U mnie tak było to go zamontowałem ponownie,zaklepałem i poprawiłem migomatem .
Po tej operacji mam spoko od 4 lat .
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   JacekZielinski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-maj 12
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,5 dci
  • Przebieg (tys.km):140000

Napisano 15 czerwiec 2012 - 18:26

Witam serdecznie Kolegę z moich stron. Pozwól, że zapytam. Czy Twoje poczyniania z EGR-em miały podobną przyczynę, tzn. brak mocy i kopcenie ?
Mieszkam w Niedrzwicy. Rano dojechałem za obwodnice Kocka i tam dopadł mnie problem. Udalo mi się cofnąć do Niemiec i z tamtąd, na sznurku kolega dociągnął mnie do mechanika w okolicach Elizówki. Aktualnie tam mam teraz samochód i nie mam możliwości zrobienia tego samodzielnie.
Dziękuję za odzew i proszę o odpowiedź na moje pytanie.

Pozdrawiam,
Jacek Zieliński
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 16 czerwiec 2012 - 20:38

Take miałem objawy jak i TY -mocy prawie wcale ,za autem czarno jak za starym autobusem marki IKARUS .
W starszych dTi ze EGR-em sterowanym podciśnieniowo można go było zaślepić i było extra ,w naszych niestety jest sterowany elektronicznie
i niestety taki bajer nie przejdzie .
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi POMOCY - fotki meganek Forum Ogólne DrNO 
  • 8 Odpowiedzi
  • 5702 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Radio !! pomocy Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I kuba 
  • 16 Odpowiedzi
  • 5909 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Pomocy... ciężko odpala po dłuższym postoju... 1.9 diesel andr3 
  • 7 Odpowiedzi
  • 5789 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer