Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej od przebiegu, chociaż wpływu czynników atmosferycznych w 100% też nie można wykluczyć.

Rurowa nie wiem jak często, ale 4 drążkowa bez problemu powinna zrobić ze 200k km lub nawet więcej (przy normalnej eksploatacji, bez przesadnych szaleństw i robienia z auta ciężarówki).

Ja regenerowałem przy niecałych 280k, ale przeciągnąłem to trochę.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg tu nie ma nic do tego. W jednym aucie może belka polecieć prze 150 tys a w drugim przy 300 tys a w jeszcze innym będzie przez całe życie samochodu.

To zależy od tego jak bardzo obciąża się bagażnik, czy auto jest wyposażone w hak i jakie przyczepy się ciągnie. Ogólnie bardziej niż sam przebieg ogromne znaczenie ma sama eksploatacja belki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mi od tyg. bardzo skrzypi zawieszenie z tyłu. Dwóch mechaników nie określiło bliżej pochodzenia tego dźwieku więc padło na belkę. Auto sprowadzone z niemiec w marcu tego roku, na liczniku ok. 100tys km. Wiadomo pewnie ma ze 150. Zadzwoniem do Antałex-u i co się okazało - Tak jak na stronie www facet (średnio miły) określił że to ułożyskowanie belki (prorok czy jak?). Powiedział że ok 500zł. Z rozmowy wynikło że zrobią mi to na miejscu w 2 godz. tyle że moją belkę zdejmą a założą inną zregenerowaną. Na stronie jest napisane że wymieniają zużyte cześci na nowe orginalne, jednak w moim przypadku (belka dwururowa) facet wstawia zregenerowana niezależnie od tego czy jest zużyty jeden czy wszystkie elementy. Czyli zabiera moją a wstawia inną której nie znam historii ani nie wiem czy są tam orginalne czy chińskie rzeczy. Dzwoniłem do piły ale tam nie robią meganek w dodatku uczulili mnie na fachowców robiących takie usługi za ok. 500zł argumentując to tym że same orginalne części mogą wynieść ok 400zł, wiec gdzie tu robocizna? szukałem troche w necie innej alternatywy ale w rozsądnej odległosci odemnie nic nie znalazłem (w szczecinie też wymieniają na zregenerowane ale za 1000zł + robota)i o zregenerowaniu mojej na moich oczach nie ma mowy. Mam wrażenie że my posiadacze meganek do 98roku jesteśmy skazani na oszustwo i chińszczyznę w biały dzień. Co o tym sądzicie, chciałbym poznac wasze opinie na temat tego zakładu czy naprawdę wszystko tam jest ok, czy belka po tych dwóch latach nie złamie się na pół i ostatecznie zabuli się parę tyś za naprawę. W końcu nie wiemy na jakiej belce jeździmy, jak była użytkowana.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(belka dwururowa)

Nie ma czegoś takiego.

Tylna belka jest albo rurowa z łożyskiem w środku belki, albo czterodrążkowa.

wstawia zregenerowana niezależnie od tego czy jest zużyty jeden czy wszystkie elementy.

Dlatego trawa to 2 godz. Daje Ci zregenerowaną belkę, powinieneś zapytać o gwarancję.

same orginalne części mogą wynieść ok 400zł,

Może i tak jest, ale części nie kosztują tyle, poszukaj sobie na allegro. Dostępne są elementy Hutchinsona lub FEBI,przykład

Mam wrażenie że my posiadacze meganek do 98roku jesteśmy skazani na oszustwo i chińszczyznę w biały dzień.

Zawsze możesz założyć belkę 4-rodrążkową, z tym że trochę z tym jest roboty i pewnie będzie kosztować więcej.

Zacznij od zidentyfikowania co tam masz.

Mi od tyg. bardzo skrzypi zawieszenie z tyłu.

Nie koniecznie. Mogą skrzypieć amortyzatory na mocowaniach. Zdejmij je i zobacz czy dalej skrzypi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie. Mogą skrzypieć amortyzatory na mocowaniach. Zdejmij je i zobacz czy dalej skrzypi.

 

Mi skrzypiało też z tyłu. Wydawało mi się że belka. W końcu przeszedł czas na wymianę amortyzatorów. Po wymianie amortyzatorów cisza. Skrzypiały właśnie amortyzatory na górnych mocowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby mechaniory mówili że to nie amortyzatory. Sam nie wiem. Gdy auto stoi i sam próbuję je rozbujać to jest cisza kompletna, skrzypi tylko podczas jazdy. Za bardzo sie na tym nie znam ale czy potem nie będzie problemu z założeniem tych amortyzatorów, ustawienia ich w jakiś pozycjach czy coś? No i czy to nie jest niebezpieczne dla auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że wymontujesz amortyzator i obejrzysz gumę na górnym mocowaniu. Jeśli jest popękana i ogólnie zniszczona to jest duże prawdopodobieństwo że to amorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem w zeszłym tygodniu belkę w Poznaniu w poleconym przez 2 nieznające się osoby tutaj http://dobrymechanik.net/mechanicy/poznan/baranski-tomasz-mechanika-samochodowa.html, co do jakości się okaże z czasem. Zresztą tu masz podobny temat odnośnie napraw, poczytaj http://megane.com.pl/topic/11139-megane-i-ph2-problem-z-belka-tylna/page__hl__anta%C5%82ex__st__96

Tez myślałem nad firmą Antałex ale nie chciało mi się jechać, zwłaszcza że tu tez mam polecana na miejscu. Warsztat nie jest okazały i raczej budzi na początku wątpliwości ale skoro inni zaufali i polecają to dlaczego nie. Można stać i patrzeć na naprawę, (trochę zimno bo drzwi otwarte), poczekalni brak i dostępu do neta też. Czynne od 9-tej rano.

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu trafiłem do gościa który specjalizuje się tylko w renault, a wychował sie na megankach. Obejrzał tył popsikał asekuracyjnie w łożysko belki i w sumie stwierdził że nic tam nie widzi oprucz troszke urdego kolorku w okolicy tego łożyka. Niby wszystko sztywne i sprawne. Dodatkowo parę dni przed wizytą pojawiły sie dodatkowe piski z tyłu. Jak to usłyszał odrazu stwierdził że to albo luźny rygielek zamka tylnej klapy albo plastikowa obudowa światła stop. Okazało sie to pierwsze. Po tej wizycie wszystko ustało. Dziwna sprawa, niektórzy jak o tym im mówię twierdzą że i tak należy się brac za wymianę łożysk bo jak popsikał i ustało to pewnie zaraz znowu sie to pojawi i może to byc już początek końca. Na razie 2 tyś. przejechana i cisza.

Dodatkowe pytanie, czy w mojej belce (rurowa) kupuje sie tylko ten zestaw naprawczy, czy należy również wymieniać jakieś tuleje metalowo-gumowe. Ma ktoś linka do tych drugich jesli są potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gratulacje, po prawie miesiącu się odzywasz, znaczy się nie przeszkadza Ci to.

A tak na poważnie, czytając forum na pewno zauważyłeś, że belka jest opisana w Sam Naprawiam.

A wymienia się łożysko i tuleje gumowo-stalowe, są one oczywiście inne niż w belce 4-drążkowej.

Trudno powiedzieć czy trzeba je wymienić czy nie, nie widząc auta.

Po za tym, nic nie tracisz na wymianie belki, a jak jeszcze dostaniesz gwarancję, to jeszcze lepiej.

Jeżeli chodzi o koszt to jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprosty w między czasie byłem u jakiegos fachury od meganek, popatrzył i trochę popsikał czymś w te łożysko i przestało skrzypieć. Powiedział że belka jest raczej ok. i może cos tam się dostało co mogło powodować skrzypienie. Tyle że parę dni temu gdy z tyłu siedziały dwie dorosłe osoby i bagażnik był załadowany na full przy zakretach gdzie auto sie mocno przechyla i jednocześnie najedzie na dziurkę lekkie skrzypienie da się usłyszeć, dlatego znów wrócił mi temat do głowy. Przy wymianie chciałbym wymieniać i takwszystko co do tej belki jeszcze należy dlatego moje pytanie dotyczące tych tulei gumowo-metakowych bo nigdzie takiego czegoś nie moge zmnajeźć do belki rurowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!