Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki w Scenicu II


Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim,

problem jest prozaiczny - spaliły sie żarówki w lewej lampie w Scenicu II. Wyuczony innymi moimi furami zakupiłem żarówki, otwieram maske i przeżyłem zawał - jak się dostać do tej pieprzonej lampy? Zdjąłem osłone aku i pcham łapy,ale niestety poździerałem tu i ówdzie skóre, krew poleciała , podkuliłem ogon i spasowałem. Podpowiedzcie laikowi jak wymienić ta zarowke, co poodkrecac i w jakiej kolejnosci? Pomocy, błagam....

-----

-----

pozdro

-----

rav_lcj

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9-Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam Megane II ph I i też ten sam problem miałem... u mnie nawet jest możliwość przez nadkole się dostać. W ASO biorą 30zł za wymianę + swoja żarówka - robią to w ciągu 2minut... szkoda nerwów i zadrapań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav_lcj sądząc po opisie chodzi o lewą stronę??

Ja wymieniałem i lewą i prawą ale w sceniolu drugim po lifcie Ph II a tam są inne lampy i z silnikiem 1,5 dCi. Jednakże dostęp też taki sobie, a mijania jest na zewnątrz reflektora za soczewką czyli wszystko na "czuja"

Za reflektor dostałem się po zdjęciu osłony nad skrzynką obok akumulatora ale można też, po zdemontowaniu rury zasysającej powietrze do filtra. Wtedy ręka wchodzi przed akumulatorem.

Przy prawej , najlepiej wypiąć z zaczepu wlew do zbiorniczka płynu spryskiwaczy i albo go wyciągnąć albo odpowiednio odchylić. Jak to wygląda już w samych lampach poczekaj na porady innych. U mnie w reflektorach HELLA wystarczy tylko przekręcić cokół z żarówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety! Nie wszyscy mają małe lub szczupłe dłonie. U mnie konieczne było odkręcenie lewego nadkola (dłoń nie mieściła się z góry)i dostanie się do żarówki od dołu. Po odchyleniu nadkola wsunąłem dłoń i wymieniłem żarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona od kierowcy jest troche gorsza,po zdjęciu osłony aku musisz najpierw zdjąć gumową zaślepke,żarówka siedzi w takim metalowym uchwycie który po bokach ma zaczepy.Zaczepy te zachodzą za zwykłe wkrety powkręcane w lampe.Musisz trzymać i przekręcić odwrotnie do wskazówek zegara.Wyciągasz metalowe oczko w którym siedzi żarowka i montujesz nową.Miejsca jest niewiele ale da rade to zrobić.Najwiekszy problem to zaczepienie tymi uchwytami pod wkrety.Najpierw radze pomacać paluchem bo sa podciete takie ustepy w lampie zeby prowadziły zaczepy pod wkrety.Pierwszy raz jest hmmm....przykrym doświadczeniem ale dasz rade.Strona od pasażera jest łatwiejsza bo wyciągasz wlew płynu do spryskiwaczy i jest dosyć dobry dostęp.Generalnie zadanie jest ciężkie jak sie ma duze łapska,mimo że takie posiadam pozmieniałem bez problemu.Zdrówka życze temu co to zaprojektował ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem że pod maska nie ma dużo miejsca i jest czasami ciezki dostęp ale tu troche przesadzili,trzeba mieć dwa długie paluchy i siedem łokci żeby było łatwo to zrobić.Mogli to rozwiazać jak w volvo s40/v50.Tam sprawa jest banalnie prosta.Wyciągamy jedna alu listwe i lampe mamy na kolanach.Jak do tej pory najfajniejsze rozwiazanie z jakim sie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co jakoś specjalnie ułatwiać czynność, którą przeciętny Francuz czy inny mieszkaniec Europy zachodniej wykonuje raz, może dwa razy w ciągu całego życia samochodu? A jeżeli często podróżuje nocą, to pewnie wybierze wersję z ksenonami, których też częściej nie będzie wymieniał, jeśli w ogóle... Mi od trzech lat nie spaliła się w aucie żadna żarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem że pod maska nie ma dużo miejsca i jest czasami ciezki dostęp ale tu troche przesadzili,trzeba mieć dwa długie paluchy i siedem łokci żeby było łatwo to zrobić.Mogli to rozwiazać jak w volvo s40/v50.Tam sprawa jest banalnie prosta.Wyciągamy jedna alu listwe i lampe mamy na kolanach.Jak do tej pory najfajniejsze rozwiazanie z jakim sie spotkałem.

 

To samo jest w Mondeo MkIII... 2 listwy i lampa wyjęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda w zwykłych żarówkach, ale ja mam ksenony i do wymiany palnika (a robiłem już to dwa razy) muszę ściagnąć zderzak, aby odkręcić reflektor, po dochyleniu którego jest dostep do gniazda. Za p[ierwszym razem byłem przerażony, ale od tego czasu zderzak demontowałem z 7-8 razy i zajmuje mi to ok. 10minut.

(...)

Zajrzałem do dialogsysa i faktycznie dla zwykłych żarówek wystarczy zdiąć osłone akumulatora.

Dla ksenonów pisze, że należy wymontować reflektor.

Tak więc - nie jest tak samo (ja mam gorzej hihihi ale rzadziej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha to jak już w końcu ci się spali to daj znać jakiej ona była firmy :)

Nie ma sprawy - mogę już teraz napisać, bo wiem co zakładałem. Zwykłe żarówki TUNGSRAM H7 kupione na stacji benzynowej i zapakowane w kartoniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Wszystkich!

 

Mi rowniez padla zarowka od swiatel mijania od strony pasazera, a dokladniej mowiac od strony kierowcy, bo mieszkam obecnie w Irlandii. Poczatkowo jak pisaliscie, ze od strony kierowcy jest gorsze dojscie, to sie troche zmartwilem, ale pozniej sobie uswiadomilem, ze u mnie jest odwrotnie. Dzieki Waszym podpowiedziom udalo mi sie ja wymienic, ale jak niektorzy z Was, pocharatalem sobie troche rece. Do dzis boli mnie nadgarstek i zona mi uswiadomila, ze to chyba od tego lawirowania miedzy przewodami itp. Z dojsciem do zarowki nie bylo wiekszego problemu. Lapy mam dosc dlugie, ale na szczescie niezbyt grube. W pierwszej kolejnosci zdjalem z uchwytow wles do zbirnika z plynem do spryskiwaczy. Potem sciagnalem gumowa oslone zakrywajaca dojscie do zarowki i wyjalem zarowke. Niestety nie moglem tej nowej zarowki umiescic w reflektorze. W sumie to probowalem cwiczyc na starej zarowce, zeby tej nowej nie uszkodzic, ale mi nie szlo. Nie moglem jej "wkrecic", ale jakos sie udalo i jest ok.

Niestety nie znalazlem tu zarowek firmy Tungstam, ktore polecacie, a troche ryzykowne, zeby ktos mi je wysylal z kraju, bo nie wiadomo, co sie z nimi moze stac w drodze.

 

Pozdrawiam!

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazlem tu zarowek firmy Tungstam, ktore polecacie, a troche ryzykowne, zeby ktos mi je wysylal z kraju, bo nie wiadomo, co sie z nimi moze stac w drodze.

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale czy do ruchu lewostronnego są te same europejskie żarówki czy "lewaki" mają swoje, też odwrotne jak reflektory???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!