Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
koyote

Scenic I phI Kontrolka świec 1.9 dci

Recommended Posts

koyote    0

Jako że jest to mój pierwszy post witam wszystkich.

 

Problem kontrolki świec i usterki elektroniki był już dużo razy poruszany ale nie znalazłem tu mojego problemu.

Objaw jest taki, iż w trakcie jazdy na autostradzie prędkość około 130-140 obroty w okolicach 2900 często zapala mi się kontrolka świec i usterki elektroniki, zazwyczaj ten objaw pojawia się przy gwałtowniejszym dodaniu gazu lub jazdy pod wzniesienie, ale wystarczy, że wcisnę sprzęgło aby obroty spadły do około 1000 i po 2sek kontrolki gasną i nie zapala się znowu do czasu aż gwałtowniej dodam gazu lub jadę pod wzniesienie. Zaznaczam iż dolegliwość ta pojawia się tylko przy predkościach powyżej 130 km i obrotach w okolicy 2900. Śmigając po mieście nic takiego nigdy się nie stało. Demontowałem zawór recylkulacji spalin, nie był usyfiony ale pro forma go wyczyściłem, sprężynka odbija prawidłowo, talerzyk przylega równo.

 

Dodano: 29 paź 2011 - 15:29

up

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denik    0

W Peugeocie 307 HDI miałem kiedyś podobnym problem, pomogła wymiana zaworu sterującego podciśnieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pindziool    0

Witam

koyote i ustaliłeś może co było przyczyną tego?

Mam podobny problem w swoim Scenicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomik    41

Poczytajcie o przepływomierzu i zaworze EGR - tam macie odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredi    6

Panowie odgrzany temat, ale słów kilka.

W moim przypadku nie było tego problemu aż do czasu gdy auto zaczeło częściej stać niż jeździć. Jeździłem w tym czasie innym autem. Konkretnie chodzi o to że jak przestaje śmigać w trasy to czasem pojawia sie ta kontrolka.Auto działa normalnie, zero oznak większego zużycia paliwa(przynajmniej jak patrzę na kompie to nic nie rośnie w tym momencie no i ogólnie w normie w zbiorniku) czy też braku mocy. Nawet ostatnio widzę spadek spalania bo wiadomo cieplej czyli powracamy do normy.

Sprawdziłem co i jak. Wszystko wyglada OK. Czyste, brak oznak zużycia EGR czy przepływki, zero nalotu na EGR, przepływka też zmierzona i nie wykazuje oznak uszkodzenia, świece nowe. Znajomy w serwisie powiedział mi, że tak bywa gdy auto zamuli się jeźdżeniem wkoło komina. Inny mechanik powiedział to samo oraz dodatkowo zasugerował sprawdzenie czy wszystkie kable są na swoim miejscu, nie ma przetarć, latających itd. I coś w tym jest. Jak auto zrobi konkretne trasy to przez długi czas nie ma śladu po kontrolce. Nie wiem czy na tym forum, ale czytałem że zapalająca się kontrolka świec to możliwość załączania się podgrzewania silnika, gdy jest niedogrzany. Nie wiem czy to jest możliwe w renault, ale tak było napisane.

Oczywiście sprawdzić przepływomierz i EGR. To podstawa. Może ktoś znajdzie inna przyczynę. Chętnie przeczytam coś nowego bo przejrzałem tematy na forum, ale każdy pisze EGR, przepływomierz.

Edited by fredi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomik    41

Można jeszcze dodać sprawdzenie potencjometru pedału gazu bo problem ten również objawia sie podobnie :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamins    0

Odświeżam.

 

Scenic I ph II 1,9 dci problem objawia sie tak.

 

Silnik zimny auto jedzie, silnik ciepły zaczyna sie zamulanie. do 2800RPM auto w ogóle nie jedzie (niezależnie czy kontrolka świec świeci czy nie). Powyżej 2800RPM dostaje takiego kopa, że na śniegu przyczepność zrywa. Podpieliśmy pod komputer pokazuje zawór EGR, więc wykręciłem wyczyściłem podjazd na komputer kasowanie błędów i nadal to samo.. EGR na bank sprawny. Może ktoś podpowiedzieć co robić? Aha dodam, że jeden z 2 katalizatorów był zapchany (ten pierwszy) został wycięty i wrzucony przelot, ale komputer nie pokazuje błędów z katem związanych. Pomóżcie bo się jeździć nie da :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomik    41

Przepływomierz i czujnik temperatury powietrza dolotowego który sie w nim znajduje. Przepływke masz za obudową filtra powietrza, odepnij ją i wtedy silnik powinien iść mułowato tak do 2000 tyś a powyżej powinien rwać do przodu jak głupi.

Jeśli Twoje opisywane objawy ustąpią a moje sie pojawią to masz ją do wymiany :mrgreen:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamins    0

Tomik dziękuje jutro sprawdze. :mrgreen:

 

Jak myślicie szkodliwa jest jazda z takim problemem ? Szczerze mówiąc auto zrobilo ze 3 tys km z tym problemem bo nie miało czasu na serwis. :mrgreen:

Edited by beniamins

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomik    41

Ja jeździłem prawie miesiąc, trochę więcej pali i tyle :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredi    6

jutro sprawdze.

I jak udało się sprawdzić?

Jak wspominałem wyżej u mnie pojawia się od czasu do czasu. Co ciekawe wczoraj cieplutko bo 8 stopni i nie było żadnych światełek itd. Jak sobie przypominam to sporadyczna kontrolka zaczęła się pojawiać jak przyszły chłody. Spalanie bez zmian czyli OK, przyspieszenie także.

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamins    0

I jak udało się sprawdzić?

Jak wspominałem wyżej u mnie pojawia się od czasu do czasu. Co ciekawe wczoraj cieplutko bo 8 stopni i nie było żadnych światełek itd. Jak sobie przypominam to sporadyczna kontrolka zaczęła się pojawiać jak przyszły chłody. Spalanie bez zmian czyli OK, przyspieszenie także.

U mnie kolego padnięty przepływomierz:) Padnięty w dosłownym słowa znaczeniu bo nawet czyszczenie wiele nie dało... Więc jeżeli komputer Wam pokazuję błąd EGR to czyścimy EGR i sprawdzamy przepływomierz.

 

 

Pytanie jeszcze do Was. Jaki przepływomierz polecacie? Bo za Siemensa w hurtowni mi 700zł powiedział... Zdziwiłem sie z lekka. Do BMW 330d zapłaciłem 450zł za Boscha, a on do Scenica chcą 700!? Ktoś poleca coś konkretnego?

 

http://allegro.pl/przeplywomierz-renault-scenic-trafic-dci-dti-fv-i2163687348.html

 

Taką przepływke znalazłem na Allegro, co to warte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
fredi    6

Nie mam pojęcia. Jak nie jest extra promocja to raczej chińczyk. Wiem, cena ze sklepu potrafi zaszokować.

U siebie czyściłem EGR i przepływkę. Jeszcze przed nowym rokiem. Było czyściutko, wręcz sterylnie. Na oko jest OK. Ostatnio ostro jeździłem. Tzn robiłem trasy auto śmigało konkretne prędkości i zero problemów ale sporadycznie coś takiego powraca.

Czytałem na forum, że z chińczykami różnie bywa, ale oryginały jak widać są dość felerne. Może oryginalny Chińczyk jest lepszy niż ten robiony przez Chińczyka dla Niemca czy Francuza.Trudny wybór.

Beniamins, wiesz czy na oryginalnym przepływomierzu są jakieś napisy, nalepki? Nie pamietam czy coś takiego było na moim a nie chce mi się grzebać. Jest jakaś tabliczka przy silniku. O, to pamietam.

Edited by fredi

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamins    0

Fredi u mnie jest tak

 

Siemens 5WK 620

77 00 10 44 26

77 00 10 98 12

 

Znajomy znalazł takiego samego Siemensa za 450zł pewnie będę go brał. :lol: Nowy oczywiscie.

Edited by beniamins

Share this post


Link to post
Share on other sites

chińczyka odpuść, dlaczego? - czytaj na forum, bo opisywane było nie raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×