FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Kontrolka świec 1.9 dci - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Kontrolka świec 1.9 dci

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   koyote 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-lipiec 11
  • Skąd:Knurów
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1.9dci
  • Przebieg (tys.km):170000

Napisano 29 październik 2011 - 14:29

Jako że jest to mój pierwszy post witam wszystkich.

Problem kontrolki świec i usterki elektroniki był już dużo razy poruszany ale nie znalazłem tu mojego problemu.
Objaw jest taki, iż w trakcie jazdy na autostradzie prędkość około 130-140 obroty w okolicach 2900 często zapala mi się kontrolka świec i usterki elektroniki, zazwyczaj ten objaw pojawia się przy gwałtowniejszym dodaniu gazu lub jazdy pod wzniesienie, ale wystarczy, że wcisnę sprzęgło aby obroty spadły do około 1000 i po 2sek kontrolki gasną i nie zapala się znowu do czasu aż gwałtowniej dodam gazu lub jadę pod wzniesienie. Zaznaczam iż dolegliwość ta pojawia się tylko przy predkościach powyżej 130 km i obrotach w okolicy 2900. Śmigając po mieście nic takiego nigdy się nie stało. Demontowałem zawór recylkulacji spalin, nie był usyfiony ale pro forma go wyczyściłem, sprężynka odbija prawidłowo, talerzyk przylega równo.

Dodano: 29 paź 2011 - 15:29
up
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www z dyskami SSD


Szukasz samochodu?
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Denik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-lipiec 09
  • Skąd:Słupsk / Koszalin
  • Auto:Scenic II & Clio III Sport
  • Silnik:1.4 16V & 2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 01 listopad 2011 - 13:09

W Peugeocie 307 HDI miałem kiedyś podobnym problem, pomogła wymiana zaworu sterującego podciśnieniem.
Aktualnie:
Scenic II 1.4 16V LPG ; Clio III Sport F1 Team R27
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   pindziool 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-październik 11
  • Skąd:Skawina
  • Auto:Renault Scenic
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):115

Napisano 24 luty 2012 - 22:28

Witam
koyote i ustaliłeś może co było przyczyną tego?
Mam podobny problem w swoim Scenicu.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomik 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 02-luty 08
  • Skąd:Krzepice
  • Auto:Grand Scenic II ph I - Citroen Saxo II - Kingway Rocky
  • Silnik:1,9 dci - 1,1 i
  • Przebieg (tys.km):135 tyś

Napisano 24 luty 2012 - 22:34

Poczytajcie o przepływomierzu i zaworze EGR - tam macie odpowiedź
Zapraszam do oceny
MOJE AUTKO
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   fredi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-październik 11
  • Skąd:łódzkie
  • Auto:Scenic I phII 2002 Expression
  • Silnik:1,9 dci F9Q732 102km, 72kw
  • Przebieg (tys.km):166000...

Napisano 24 luty 2012 - 23:57

Panowie odgrzany temat, ale słów kilka.
W moim przypadku nie było tego problemu aż do czasu gdy auto zaczeło częściej stać niż jeździć. Jeździłem w tym czasie innym autem. Konkretnie chodzi o to że jak przestaje śmigać w trasy to czasem pojawia sie ta kontrolka.Auto działa normalnie, zero oznak większego zużycia paliwa(przynajmniej jak patrzę na kompie to nic nie rośnie w tym momencie no i ogólnie w normie w zbiorniku) czy też braku mocy. Nawet ostatnio widzę spadek spalania bo wiadomo cieplej czyli powracamy do normy.
Sprawdziłem co i jak. Wszystko wyglada OK. Czyste, brak oznak zużycia EGR czy przepływki, zero nalotu na EGR, przepływka też zmierzona i nie wykazuje oznak uszkodzenia, świece nowe. Znajomy w serwisie powiedział mi, że tak bywa gdy auto zamuli się jeźdżeniem wkoło komina. Inny mechanik powiedział to samo oraz dodatkowo zasugerował sprawdzenie czy wszystkie kable są na swoim miejscu, nie ma przetarć, latających itd. I coś w tym jest. Jak auto zrobi konkretne trasy to przez długi czas nie ma śladu po kontrolce. Nie wiem czy na tym forum, ale czytałem że zapalająca się kontrolka świec to możliwość załączania się podgrzewania silnika, gdy jest niedogrzany. Nie wiem czy to jest możliwe w renault, ale tak było napisane.
Oczywiście sprawdzić przepływomierz i EGR. To podstawa. Może ktoś znajdzie inna przyczynę. Chętnie przeczytam coś nowego bo przejrzałem tematy na forum, ale każdy pisze EGR, przepływomierz.

Użytkownik fredi edytował ten post 25 luty 2012 - 00:06

0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomik 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 02-luty 08
  • Skąd:Krzepice
  • Auto:Grand Scenic II ph I - Citroen Saxo II - Kingway Rocky
  • Silnik:1,9 dci - 1,1 i
  • Przebieg (tys.km):135 tyś

Napisano 25 luty 2012 - 08:12

Można jeszcze dodać sprawdzenie potencjometru pedału gazu bo problem ten również objawia sie podobnie :mrgreen:
Zapraszam do oceny
MOJE AUTKO
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   beniamins 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 10
  • Skąd:Ostrowiec Św
  • Auto:Renault Scenic I Ph II, BMW e46 330Cd
  • Silnik:1.9 Dci
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 28 luty 2012 - 18:27

Odświeżam.

Scenic I ph II 1,9 dci problem objawia sie tak.

Silnik zimny auto jedzie, silnik ciepły zaczyna sie zamulanie. do 2800RPM auto w ogóle nie jedzie (niezależnie czy kontrolka świec świeci czy nie). Powyżej 2800RPM dostaje takiego kopa, że na śniegu przyczepność zrywa. Podpieliśmy pod komputer pokazuje zawór EGR, więc wykręciłem wyczyściłem podjazd na komputer kasowanie błędów i nadal to samo.. EGR na bank sprawny. Może ktoś podpowiedzieć co robić? Aha dodam, że jeden z 2 katalizatorów był zapchany (ten pierwszy) został wycięty i wrzucony przelot, ale komputer nie pokazuje błędów z katem związanych. Pomóżcie bo się jeździć nie da :mrgreen:
...
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomik 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 02-luty 08
  • Skąd:Krzepice
  • Auto:Grand Scenic II ph I - Citroen Saxo II - Kingway Rocky
  • Silnik:1,9 dci - 1,1 i
  • Przebieg (tys.km):135 tyś

Napisano 28 luty 2012 - 18:37

Przepływomierz i czujnik temperatury powietrza dolotowego który sie w nim znajduje. Przepływke masz za obudową filtra powietrza, odepnij ją i wtedy silnik powinien iść mułowato tak do 2000 tyś a powyżej powinien rwać do przodu jak głupi.
Jeśli Twoje opisywane objawy ustąpią a moje sie pojawią to masz ją do wymiany :mrgreen:
Zapraszam do oceny
MOJE AUTKO
1

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   beniamins 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 10
  • Skąd:Ostrowiec Św
  • Auto:Renault Scenic I Ph II, BMW e46 330Cd
  • Silnik:1.9 Dci
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 28 luty 2012 - 22:37

Tomik dziękuje jutro sprawdze. :mrgreen:

Jak myślicie szkodliwa jest jazda z takim problemem ? Szczerze mówiąc auto zrobilo ze 3 tys km z tym problemem bo nie miało czasu na serwis. :mrgreen:

Użytkownik beniamins edytował ten post 28 luty 2012 - 22:37

...
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomik 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 02-luty 08
  • Skąd:Krzepice
  • Auto:Grand Scenic II ph I - Citroen Saxo II - Kingway Rocky
  • Silnik:1,9 dci - 1,1 i
  • Przebieg (tys.km):135 tyś

Napisano 28 luty 2012 - 22:48

Ja jeździłem prawie miesiąc, trochę więcej pali i tyle :mrgreen:
Zapraszam do oceny
MOJE AUTKO
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   fredi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-październik 11
  • Skąd:łódzkie
  • Auto:Scenic I phII 2002 Expression
  • Silnik:1,9 dci F9Q732 102km, 72kw
  • Przebieg (tys.km):166000...

Napisano 01 marzec 2012 - 14:09

Wyświetl postUżytkownik beniamins dnia 28 luty 2012 - 22:37 napisał

jutro sprawdze.

I jak udało się sprawdzić?
Jak wspominałem wyżej u mnie pojawia się od czasu do czasu. Co ciekawe wczoraj cieplutko bo 8 stopni i nie było żadnych światełek itd. Jak sobie przypominam to sporadyczna kontrolka zaczęła się pojawiać jak przyszły chłody. Spalanie bez zmian czyli OK, przyspieszenie także.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   beniamins 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 10
  • Skąd:Ostrowiec Św
  • Auto:Renault Scenic I Ph II, BMW e46 330Cd
  • Silnik:1.9 Dci
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 13 marzec 2012 - 16:49

Wyświetl postUżytkownik fredi dnia 01 marzec 2012 - 14:09 napisał

I jak udało się sprawdzić?
Jak wspominałem wyżej u mnie pojawia się od czasu do czasu. Co ciekawe wczoraj cieplutko bo 8 stopni i nie było żadnych światełek itd. Jak sobie przypominam to sporadyczna kontrolka zaczęła się pojawiać jak przyszły chłody. Spalanie bez zmian czyli OK, przyspieszenie także.

U mnie kolego padnięty przepływomierz:) Padnięty w dosłownym słowa znaczeniu bo nawet czyszczenie wiele nie dało... Więc jeżeli komputer Wam pokazuję błąd EGR to czyścimy EGR i sprawdzamy przepływomierz.


Pytanie jeszcze do Was. Jaki przepływomierz polecacie? Bo za Siemensa w hurtowni mi 700zł powiedział... Zdziwiłem sie z lekka. Do BMW 330d zapłaciłem 450zł za Boscha, a on do Scenica chcą 700!? Ktoś poleca coś konkretnego?

http://allegro.pl/pr...2163687348.html

Taką przepływke znalazłem na Allegro, co to warte?
...
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   fredi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-październik 11
  • Skąd:łódzkie
  • Auto:Scenic I phII 2002 Expression
  • Silnik:1,9 dci F9Q732 102km, 72kw
  • Przebieg (tys.km):166000...

Napisano 13 marzec 2012 - 18:26

Nie mam pojęcia. Jak nie jest extra promocja to raczej chińczyk. Wiem, cena ze sklepu potrafi zaszokować.
U siebie czyściłem EGR i przepływkę. Jeszcze przed nowym rokiem. Było czyściutko, wręcz sterylnie. Na oko jest OK. Ostatnio ostro jeździłem. Tzn robiłem trasy auto śmigało konkretne prędkości i zero problemów ale sporadycznie coś takiego powraca.
Czytałem na forum, że z chińczykami różnie bywa, ale oryginały jak widać są dość felerne. Może oryginalny Chińczyk jest lepszy niż ten robiony przez Chińczyka dla Niemca czy Francuza.Trudny wybór.
Beniamins, wiesz czy na oryginalnym przepływomierzu są jakieś napisy, nalepki? Nie pamietam czy coś takiego było na moim a nie chce mi się grzebać. Jest jakaś tabliczka przy silniku. O, to pamietam.

Użytkownik fredi edytował ten post 13 marzec 2012 - 18:29

0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   beniamins 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 10
  • Skąd:Ostrowiec Św
  • Auto:Renault Scenic I Ph II, BMW e46 330Cd
  • Silnik:1.9 Dci
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 13 marzec 2012 - 18:55

Fredi u mnie jest tak

Cytat

Siemens 5WK 620
77 00 10 44 26
77 00 10 98 12


Znajomy znalazł takiego samego Siemensa za 450zł pewnie będę go brał. :lol: Nowy oczywiscie.

Użytkownik beniamins edytował ten post 13 marzec 2012 - 18:56

...
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 13 marzec 2012 - 20:18

chińczyka odpuść, dlaczego? - czytaj na forum, bo opisywane było nie raz.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer