Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapala się kontrolka ABS oraz SERVIS


Rekomendowane odpowiedzi

No niestety w moim przypadku cały modulator nie jest umieszczony pod filtrem paliwa jak opisujesz .Jest umiejscowiony na przegrodzie kabiny po prawej stronie i dodatkowo przykryty wyciszeniem .kiedys sie oszukałem tego z godzine,i dopiero szedłem po przewodach od pompy i dopiero namacałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no mnie też dziś dopadł podobny problem z kontrolką ABS-u i SERVIS-u i to na prostej drodze bez jakiś nierówności :shock: jednak po przejechaniu z kilometra wszystko doszło do normy. Wiem że jak się świeci ABS to system nie działa a jutro wybieram się w dłuższą trasę i mam nadzieje że się problem nie powtórzy :-/ a pytanie gdzie mam szukać czujników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie się świecić jedź na komputer. Może wystarczy tylko przeczyścić styki w czujniku. Ja wiem że mam coś z prawym tylnim czujnikiem, ale się tym kompletnie nie przejmuję ;-)

Czujniki są umieszczone od wewnętrznej strony hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęły czujniki wariować jak założyłem różne wielkości opon na przód w stosunku do tyłu.

Przód 195/60/15

Tył 195/55/15

 

Uspokoiło się po zamianie na

Przód 185/60/15

Tył 195/60/15

 

Zalecane w moim autku są 185/60/15 a los chciał że kupiłem te nieszczęsne 195/60/15

których profil jest jednak ciut wyższy od 185/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintal, nie wiem po co coś takiego robić (poza obrotami, ale to można wspomagać ręcznym) ale możesz np rozpiąć czujnik ew sterowanie pompy ABS'u. Dowolna usterka systemu powoduje że ABS nie działa, więc możliwości jest dużo.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintal, bez sensu odłączać ABS. Meganki są kiepsko wyważone jeśli chodzi o hamulce po wyłączeniu się abs'u, przód jest zdecydowanie mocniejszy. Do ćwiczeń z hamowaniem lewą nogą nie musisz go wyłączać (przecież głównie chodzi o wyczucie na lewej nodze, i sprawienie, by mogła być delikatniejsza niż dla sprzęgła). No a jeżeli chcesz koniecznie odłączyć ABS, to wystarczy, że dłużej pobawisz się na ręcznym. ;] Po pewnym czasie ABS się wyłączy z powodu błędnych odczytów (czemu koła z tyłu stoją jak ja jadę?). :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie trzeba wyłączać ABS'u, ale jeśli używasz hamulca nie tylko do transferu masy, a chcesz zarzucić tyłem, to efekt bez ABS jest mocniejszy. Wiem o co chodzi z ćwiczeniem lewej nogi, ale jazde na luzie i hamowanie lewą nogą mam już za sobą. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintal, meganka ma tak piękne rozłożenie masy że nie ma o czym mówić, do zarzucenia tyłem w niej wystarczy pierwsze depnięcie zanim ABS wogóle zorientuje co sie dzieje. Jeżeli poczujesz już go pod nogą że działa znaczy że za długo go trzymasz :mrgreen:

to efekt bez ABS jest mocniejszy.

Chyba jedynie bardziej widowiskowy - zblokowane koła - pisk - obrót :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam taki problem, po wymianie lozyska (prawy przod) zaczal sie swiecic ABS, pojechalem do innego mechanika bo gosc ktory wymienial lozysko mowi ze to normalne :-/

okazalo sie ze urwane jest "gniazdo" do ktorego wsadza sie kabel od abs.

Kabel teraz mam jakos zaczepiony i tak jezdze ale mam kilka pytan:

1. czy jest mozliwe ze ten kabel by urwany wczesniej ale ta kontrolka sie nie swiecila? (auto kupione miesiac temu wiec nie znam dokladnej historii)

2. czy jest mozliwa naprawa tego (dospawac?) czy trzeba wymienic cala piaste (? nie wiem czy dobrze mowie ale nie jestem mechanikiem) i na jaki koszt trzeba sie nastawiac w takim przypadku?

3. czy jesli wykasowane zostana bledy z komputera to pomimo urwanego kabelka kontrolka zgasnie?

 

Pozdrowienia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS widzi usterke i dlatego sygnalizuje Ci to na desce - informując że nie zadziała kiedy koła sie zblokują. System sprawdza sie po włączeniu zapłonu jezeli wszystko jest OK to kontrolka zgaśnie.

Jeżeli kabel był urwany kontrolka powinna sie świecić.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak problem mój z absem przedstawia się następująco. dostałem się do czujników abs-u wszystkie wyczyszczone i w prawym nadkole kabelek byl przetarty. a więc kabelek zreperowany i co sie okazało, że raz kontrolka abs gaśnie a czasem świeci z servisem. więc usterka połowicznie naprawiona bo to czy działa abs nie zależy ode mnie jak na razie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYMIANIA CZUJNIKA ABS??

mam przetarty czujnik znaczy kabel od prawego przedniego abs. mam komplet czujników do wszystkich kol i czy wystarczy wymiana tylko przedniego kompletu czy muszę wymieniać wszystkie 4. Po wymianie jest potrzebne podpięcie komputera do resetu czy nie??

 

 

Już po problemie:D prawy czujnik wymieniłem i po awarii :mrgreen: zostały mi jeszcze 2 tylne czujniki i 1 przedni w zapasie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!