Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapala się kontrolka ABS oraz SERVIS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie i panie a ja mam nastepujący problem z ABS przy moim diselku jak przkręcam kluczyk zapalaja sie kontrolki i gasna tak jak byc powinno ale jak odpalam to zapala sie ABS i SERV i po 2 sekundach gaśnie dzieje sie to tylko rano lub jak odpalam samochód pierwszy raz w wciagu dnia ?potem juz tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to spowodowane spadkiem napięcia podczas rozruchu. Pisane już było o tym wcześniej. Akumulator słabnie i podczas porannego rozruchu wykonuje nieco cięższą pracę, co skutkuje spadkiem napięcia w instalacji. Gdy alternator zaczyna ładować wszystko wraca do normy i kontrolka gaśnie. Nie należy się tym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam meganke od niedawna i zauważyłem dziwne zjawisko, przy dużych prędkościach ~160km/h i więcej (oczywiście nie na naszych polskich drogach :-P ) zapala mi się kontrolka od abs-u i serwisu. Gaśnie dopiero po wyłączeniu silnika. Trochę dziwne zjawisko, nie spotkałem się z czymś takim do tej pory i muszę przyznać że trochę niepokojące przy takiej prędkości. Do ukł. hamulcowego jeszcze nie zaglądałem, ale może ktoś będzie miał jakiś pomysł od czego zacząć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam maly problem z ABS-em gdy przekrecam kluczykiem to zapala sie kontrolka i gasnie tak jak powinno byc ale po zapaleniu silnika zaswieca sie znowu i swieci. Niewiem co to moze byc i czym spowodowane, sprawdzilem dzisiaj czujniki i kanle wygladaja na dobre. Dalej niewiem co robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

a ja mam tak: ni stąd ni zowąd zaświeciło mi się ABS i Service, jakichś 300 km, albowiem dopiero co kupiłem mojego 'szczeniaczka.' więc ból tym większy :mrgreen:

Oczywiście wigilia wieczór i oczywiście jeszcze bez wyrobionych chodów o jakiegoś dobrego mechanika, co by mnie nie zabił jak mu w taki wieczór do domu bym próbował zadzwonić. Samochód i owszem, w tym stanie jeździ, tyle że nie wyświetla prędkości i co gorsza - nie działa klima, ogrzewanie i w ogóle nawiew, więc zimno i zaparować można. Pewnie patent francuzików, żeby zbyt długo nie jeździć takim wozem.

 

Jakież zdziwienie, kiedy na drugi dzień lampki zgasły i wszystko działało jak należy. Później święta, głównie przy stole... przejechałem się dopiero po świętach - raptem parę kilosów do teściówki. Stop na parkingu. Odpalam po chwili i... to samo. A który dzisiaj? Sylwestra!!!! zapomnij o mechaniku. Tym razem nawet zgasić go nie mogłem (wcześniej jak przytrzymałem start/stop, to wyłączał się z opóźnieniem jakichś 20 sekund, teraz w ogóle). Jakoś dojechałem w zimnicy do chaty.

 

Oczywiście zaraz po Nowym Roku jadę do jakiego bądź mechanika, nawet do ASO, żeby mi coś z tym zrobili. Pewnie wyzerują error i tyle, ale przynajmniej ciepło będę miał. No chyba że ktoś ma jakieś sugestie? jakieś czary-mary? Aha, zagasiłem go na 'kursanta' - wrzuciłem 3 i lekko podgazowałem :)

Ach i jeszcze taki objaw - jak jest w takim stanie to gada ze nie widzi karty, nie ma i kropka, nawet jak ją wetknę do dziury. nie widzi i tyle, no i pisze "błąd elektroniczny" (jeszcze po francusku)

 

To mój pierwszy post, więc nawet nie wiem jak wyjdzie... jakby nigdzie się nie pokazało to mam scenic ii 1.5 dci z 2006. jak się uporam - dam znać co to było.

 

Dzięki za wszelkie sugestie, szczęśliwego Nowego Roku!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Austin Powers, na początek to odepnij minusową klemę na akumulatorze na jakieś pół godzinki.Może się błędy pokasują.Będziesz musiał po tym zabiegu zapodać kod do radia i szybki przyuczyć.

jeszcze jedno-czasami za takie wariowanie elektroniki jest winny akumulator,też sobie go sprawdż.Miernik powinien wskazywac napiecie ok 12.5 V natomiast jak zmierzysz to samo napiecie na pracujacym silniku to powinno byc ponad 14 Volt :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dziki, Waldek708, za radę! będę musiał to przetrenować, bo szlag mnie trafiał, jak mi mechanik wyznaczył "wizytę" za tydzień. Dziś to chuchałem i drapałem (żoną oczywiście, ja prawidłowo dzierżyłem kierownicę) kiedy mi dziad zagasł na skrzyżowaniu. Pierwszy raz w trakcie jazdy, dotad, a było tego może ze 3-4 razy, było tak, że nie moglem odpalić. Po kwadransie tak samo nagle zaczęło wszystko działać!!! No i wtedy, takim pięknie działającym wozikiem dojechałem do mechanika... to jest tak jak człowiek ma jakieś chorubsko, już się cieszy na zwolnienie, a rankiem przed wizytą u lekarza nagle zdrowieje.

A teraz tekst z rodzaju "melduję posłusznie, że jestem idiotą": czy może mieć to związek z nagłym zejściem powietrza z koła? Na tyle nagłym, że nie zauważyłem tego przez te parę dni, no jedyne co mam na swoje usprawiedliwienie to to, że do mrozów autko stało w zapadającym się mokrym trawniku, do połowy gum, a jak ścięło to dla odmiany nurzało się w śniegu. Najpierw myślałem, że mi chłopcy nie dopompowali jak zimowki zakladałem, ale dziś wulkanizator pokazał mi elegancką śrubeczkę, którą wyjął z mego koła, i oznajmił, że ostatnie 50 kilosów zrobiłem naprawie-flaku.

O mateczko, po tym poście, chyba nikt się do mnie już nie odezwie.

Dam znać za parę dni czy coś się w objawach zmieniło (na razie jest dobrze), dojdzie taki punkt do ogólnej skarbnicy wiedzy "jak nie należy traktować samochodu', na jaki nikt o zdrowych zmysłach by się nie poważył, bu go wypróbować. Ale kto wie, może dostanę za to nagrodę Darwina albo coś...

 

Pozdrowionka Noworoczne dla wszystkich forumowiczow!!!

A.P. International Man of Mystery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Wszystkich!

jestem posiadaczem od tygodnia meganki, dziś rano auto pod śniegiem zastałem, uruchomiłem silnik i ustawiłem ogrzewanie ma max + nawiew wewnętrzny na max + ogrzewanie tylnej szyby i to tak pochodziło z dobre 5-10 minut. Potem ruszam i dopiero zobaczyłem ze SERV i ABS świecą się cały czas. Więc raczej nie jest to kwestia przetartych przewodów tak jak często się o tym czyta tu na forum, słaba wydajność akumulatora?

 

pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem u mnie polega na tym, że nawet przy hamowaniu przy małych prędkościach 10-20 km/h pedał odbija jak na śliskiej nawierzchni. Usterka pojawiła się nagle i nie wiem gdzie szukać przyczyn a o mechaniku przed świętami mogę zapomnieć. Zetknął się ktoś z takim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!