Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

TomTom w Megane III


Madu

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ekran TomTom z czytnikiem kart (500zl), joystick (100zl) i wiązkę kabli (400zl) z megany która miała nawigacje i wyłuskałem z niej potrzebny mi fragment z kablami do joysticka, ekranu i radia i dokupiłem antenę GPS (40zl) i kabelek antenowy radio - nawigacja (20zl)

joystick jest niezbędny do sterowania i samochód musi być wyposażony w odpowiednie radio jak na zdjęciu czyli chyba standardowe

radio.jpg

najnowsza mapa (v.875) jest super nawigacja bardzo szybko działa w porównaniu z innymi jakie miałem (VW, audi) ta jest najlepsza

jeszcze jedna wiązkę mogę wyprodukować z pozostałych kabli z gotowym opisem co gdzie podłączyć - [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając gotowa wiązkę to prosta sprawa,

wpinamy 3 odpowiednie wtyczki:

1 w nawigacje (wtyczka zasilająca, od joysticka i sygnałowa od radia)

2 w nawigacje (wtyczka od kontrolek pasów i poduszki pasażera)

3 w joystick

zostaje do podłączenia 15 kabelków:

1 pod śrubkę - masa

2 i 3 pod złącze diagnostyczne 2 kable odpowiednio kolory

4 i 5 przy radiu sygnał na wyświetlacz

6 i 7 przy radiu zasilanie i zasilanie po zapłonie

8,9,10,11 i 12 przy radiu wejście sygnału audio z nawigacji czyli komendy głosowe

13 i 14 przy liczniku kontrolki od pasów i poduszki pasażera

15 przy bezpiecznikach kabelek do czujki ABS

temat anteny 3 gniazda w nawigacji:

antenę z radia przepinamy do nawigacji z zachowanie kolorystyki wtyczek,

dokładamy kabelek antenowy z nawigacji do radia (około 40cm),

wpinamy wtyk od anteny GPS (antenę zostawiłem wewnątrz przy nawigacji, łapie sygnał z 12 satelitów - działa bez problemu)

 

dokładniejszy opis już prywatnie dla zainteresowanych

  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładniejszy opis już prywatnie dla zainteresowanych

Wiele osób umieszcza na forum manuale i jak na razie nikt takich wymagań nie stawiał. Popatrz sobie do działu Pliki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest wymaganie tylko propozycja, podłączenie jest mojego autorstwa i łatwiej jest mówić o szczegółach i niuansach w konkretnym przypadku przez telefon niż pisać instrukcje instalacji do każdej wersji, ale oczywiście jak napiszę to zamieszczę, jutro instaluje TomToma z pilotem w clio o efekcie napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem temat i poszukałem trochę w Internecie. Na Allegro przewijają się dwa typy nawigacji:

Jeden z wyświetlaczem, który ma czytnik kart SD i ten chyba zakładał kolega Madu i ja też ten będę zakładał.

Drugi z wyświetlaczem bez czytnika kart SD za to z dodatkowym poza radiem czytnikiem płyt CD/ DVD oraz innym dżojstikiem.

Dla przykładu zdjęcia poniżej.

post-24044-0-56388800-1318086333_thumb.jpg

post-24044-0-10849900-1318086357_thumb.jpg

Macie może rozeznanie czym dokładnie i jakimi funkcjami różnią się te zestawy?

Następne pytanie to czy moje radio będzie nadawało się do tej nawigacji. Wziąłem je wydobyłem z Megi i porobiłem zdjęcia. Poza standardową kostką ISO posiada również dwa dodatkowe złącza, które podejrzewam że są do obsługi zestawu głośnomówiącego (mikrofon) gdyż posiadam wbudowanego Bluetootha. Ciekawe czy kostki będę musiał przerabiać. Zauważyłem też że moje radia wychodziły ze złączem USB po interfejsie CAN, wiec drugi tematem będzie dołożenie takiego bajeru.

Planowane koszty to jak na razie 300,00 PLN wyświetlacz, dżojstik około 150,00 PLN kable antenowe i antena koło 120,00 PLN natomiast najwięcej będzie pracy i kosztów przy instalacji, poniżej 300,00 PLN nie ma szansy zjechać.

Kolejne pytanie z wielu.. Na zdjęciu jest spód wyświetlacza od Navi. Do którego złącza antenowego podpinam antenę z radia a do którego antenę odpowiedzialna za łapanie satelitów.

 

post-24044-0-22712600-1318086348_thumb.jpg

Jak się uporam to na pewno powstanie tutorial ze zdjęciami, no chyba że Madu mnie uprzedzi.

 

 

Urodziło mi się jeszcze jedno pytanie. Czy musze wymieniać tunel czy zamiast miejsca na kubek da się tam po rozebraniu tunelu wmontować bezproblemowo dżojstik?

 

 

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woytus oto odpowiedzi na twoje pytania:

w zestawie z ekranem bez miejsca na karty SD jest dodatkowy czytnik do map na płyty DVD.

wtedy mapa jest na płycie i nawigacja nazywa się Carminat Navigation

a jak masz czytnik SD w ekranie to masz TomTom Carminat

 

jak kupisz wyświetlacz w cenie 300 zł to super a antena GPS to koszt około 40 zł

i nie pakuj się w oryginalną bo nie ma sensu dołożysz sobie tylko roboty

 

radio masz inne niż ja ale myślę ze tak samo jak moje będzie wyświetlać informacje na ekranie nawigacji.

chyba takie skoro masz bluetooth:

rad.jpg

 

co do gniazd antenowych w nawigacji:

w niebieskie - wpinasz antenę GPS

w białe - antenę wypiętą z radia (potrzebne do działania TMC w nawigacji)

w żółte - kabelek antenowy idący do radia (wraca sygnał FM z nawigacji do radia)

 

tunel nie musisz wymieniać, po wymontowaniu uchwytu na kubek będziesz miał miejsce na dżojstik

Edytowane przez Madu
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 przy bezpiecznikach kabelek do czujki ABS

 

Możesz mi powiedzieć gdzie takie coś znajdę?? Czy to jest taka biała puszeczka z szarą kostką?? Bo jakieś kable, który był w wiąże, którą rozbierałem dochodził do takiej właśnie puszeczki. Zdjęcia poniżej.

 

Proszę o kolejna pomoc.

post-24044-0-65222600-1318198151_thumb.jpg

post-24044-0-74863600-1318198166_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelek do ABS jest w kostce pod bezpiecznikami

wtyczka wchodząca w kostkę wygląda tak:

abs.jpg

kabelek do którego trzeba się podpiąć to ten urwany niebieski

abs2.jpg

w wersji bez nawigacji jego nie ma we wtyczce ale jest w kostce

trzeba dołożyć odpowiedni pin do wtyczki tak aby się połączył z bolcem w kostce

 

ta biała skrzynka nie jest niezbędna jak masz w samochodzie fabryczny wyświetlacz segmentowy do radia

biała skrzynka steruje radiem i wyświetlaczem radia

wymaga zakodowania VIN swojego samochodu bo inaczej nie uruchomi się (tego na 100% nie jestem pewien)

sk.jpg = zeg.jpgzeg2.jpg

Edytowane przez Madu
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. To właśnie to było moje kolejne pytanie, bo właśnie jeden zielony kabelek do takowej kostki się wybierał. Więc go uciąłem. U mnie tak to wyglądało.

post-24044-0-72602200-1318235693_thumb.jpg

 

Czy aby do tej wtyczki się dobrać należy zdjąć kokpit czy wystarczy jakieś plastiki porozbierać. I jeszcze jedno. Pin brakujący we wtyczce mogę wziąć ze rozbieranej instalacji, ale ten pin jest usytuowany pod jakimś plastikiem chroniącym te kable. Czy trzeba go wyłamać czy może da się go zdjąć bezpiecznie i po dołożeniu pinu to z powrotem na to miejsce założyć?

 

Ta biała puszka było w instalacji, która rozbierałem. Był też w niej C-Box czyli możliwość czytania PenDriva prze radio, więc stwierdziłem że przy okazji tez się do tego dobiorę. No i właśnie od kostki od modułu C-Box były te kable które prowadza do białej puszeczki, ale nie wiem gdzie ona jest zlokalizowana aby się w nią wpiąć. Z tego co gdzieś w necie znalazłem to jest to moduł cieci multiplexowej co by się zgadzało, bo radio z USB korzysta z sieci CAN.

 

 

Na razie moje MEGI jest nie poskładana do końca, ale jeździ, bo do pracy trzeba się jakoś dostać. Wygląda to mniej więcej tak:

post-24044-0-78149100-1318236455_thumb.jpg

 

Na koniec tego postu kolejne pytanie:

Wczoraj odpaliłem autko bez podłączonego wyświetlacza i kostki od czujnika pasów i poduszki. Komputer wywalił mi że poduszka pasażera jest odłączona (mimo że przełącznik jest w pozycji ON). Sprawdź poduszkę powierzaną. I stąd moje pytanie: Czy jest to powodowane moim brakami w podłączeniu czy możliwe że coś odłączyłem albo popsułem??

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby dostać się do wtyczki zdejmij plastik ten z klamką od pokrywy silnika, potem odepniesz sufit na pedałami sprzęgła i hamulca i od tyłu wypniesz ta wtyczkę dołożysz brakujący pin wepniesz i gotowe,

aby rozebrać wtyczkę obetniesz opaskę i zsuniesz osłonkę kabli potem wszystko złożysz s powrotem,

co do kontrolek od poduszki, aby nie wyświetlał się błąd zostawiłem wyświetlacz wpięty w swoja wtyczkę tylko rozebrałem go tak ze została sama płytka drukowana, zaizolowałem aby nie dotykał nigdzie i upchnąłem go pod nawigacja w kierunku zegarów, i tam sobie siedzi i wówczas wszystko działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od kostki od kontrolek pasów wychodziły 4 kable w kierunku zegara i są już one wlutowane w wiązkę oryginalną . Oraz jeden do bezpieczników i jedna masa. U mnie może na razie taki błąd wali ponieważ nie mam jeszcze wszystkiego podłączanego tak jak powinno być.

Wielkie dzięki za pomoc.

 

Dodano: 16 paź 2011 - 12:45

No i koniec. Wszystko się udało i działa.

Myślę że wspólnie z pomocą Madu stworzymy jakiś tutorial dla reszty, która była by chętna do zamontowania fabrycznej NAVI.

Na początek co potrzeba:

1. Wyświetlacz LCD

2. Wiązka kabli- kable można samemu zrobić, ale pojedynczych kostek raczej się nie dostanie, no chyba że czasami na allegro jak się kupuję dana część to kostka jest z uciętymi kablami. Jak jest schemat to kable, bardzo łatwo się podłącza. Może ASO sprzedaje same kostki, ale tego nie wiem.

3. Dżojstik

4. Antena GPS

5. Biała puszka z szarą kostką- sterownik multimediów. Fachowo nazywa się to Kontroler Sieci Multiplexowej.

6. Schemat NAVI dostępny w necie program Megane III X95 Visu 5.0 koniecznie edycja z czerwca 2009, ponieważ

wcześniejsza nie zawierają potrzebnych schematów do naszej NAVI TomToma

Najlepiej jakby wszystko było z jednego autka włącznie z radiem (wtedy odchodzi przyuczanie radia do NAVI), wtedy w multimediach nie ma konfliktu numeru VIN i potrzeba tylko wklepać KOD radia po, który podadzą w ASO po podaniu numeru VIN dawcy sprętu.

Narzędzia:

  • Śrubokręt Torx
  • Lutownica
  • Ucinaczki
  • Taśma izolacyjna, koszulki termokurczliwe.

Czas, garaż i trochę samozaparcia.

I końcowy efekt:

post-24044-0-12741900-1318932440_thumb.jpg

Oraz co ujrzałem po godzinnej zabawie ustawieniami, po zamontowaniu:

post-24044-0-75902900-1318932505_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!