Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewka zapłonowa - wymiana


Sid_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Na zimnym silniku mam problemy z odpaleniem, kręci kręci ale nie odpala. Jak poruszam tymi kablami do cewek to zapala. Dlatego wnioskuje że muszą mieć gdzięc przebicie albo coś gdzieś nie łączy.

Dodam że podczas jazdy jest wszystko ok, nie szarpie, nie kaszle, nie gaśnie, nie pali się żadna kontrolka itp...

 

Dodano: 26 sie 2013 - 10:51

Podbijam temat.

Ktoś poradzi mi coś?

Edytowane przez krisk88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij wtyczki z cewek wyczyść, dognij styki w cewkach. Z tego co piszesz możliwe, że coś tam jest zabrudzone.

Dodatkowo wyczyść i sprawdź czujnik położenia wału, daje podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Padała mi jedna cewka w Megane 1.6 16V, a że auto było mi bardzo potrzebne, to kupiłem na szrocie jedną Denso.

Czy dokupić drugą używaną Denso, czy lepiej naskładać na 4 nowe?

W tej chwili mam 3 Sagemy i jedną Denso i na liczniku ok 195 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli mowa tu o montażu cewek. Zapytam o samo mocownie cewki czyli o śrubę. Jaka to dokładnie śruba (gwint, rozmiar itp.)?

Bo gwint sie ukręcił i brak oporu przy dokrecaniu. Da sie to jakos zniwelować? Gorzej jak gwint w otworze sie wyrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie wkręcasz, jak śruba stawi opór to przestajesz, trudno wytłumaczyć coś co czuje się ręką. ;)

Po prostu śruba ma być wkręcona, a nie dokręcona na siłę. Można dać pod śrubę podkładki sprężynujące. Ja nie dałem i jak na razie żadna nie puściła.

Śruba ma być na tyle długa aby wkręciła się w otwór jednocześnie przytrzymując cewkę. Otwory nie są "przelotowe".

Głębokości nie podam bo nie mierzyłem. Po którymś wykręceniu cewek z jedną śrubą męczyłem się chyba z godzinę. Obrobiło się gniazdo na TORX-a i za nic nie dało się wykręcić. Pomogło wbicie większego TORX-a. Poszukałem śrubek o takim samym gwincie i długości, i wkręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Napiszę jeszcze raz. Aktualnie nie mogę przykręcić cewki nawet do min. oporu. Śruba się kręci i kręci...

Finalnie cewka ma delikatny luz. Teraz jakiś patent na dokręcenie cewki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć pozostałe cewki i zobacz jaką długość mają te otwory. Ja jak wykręcam cewki to zawsze przed założeniem smaruję śrubę smarem miedziowym żeby dobrze się wykręciła. Tak samo zrobiłem po wymianie dolnej poduszki silnika kiedy ogromna śruba w skrzyni mi się ukręciła bo otwór był w aluminiowej skrzyni ale przez wiele lat nastąpiło utlenianie aluminium i nie dało się do końca wykręcić śruby.

Tak samo robię ze śrubami plastikowej osłony silnika tylko, że już zwykłym smarem.

Jeśli dobrze pamiętam to śruba od cewek nie miała okrągłego przekroju tylko lekko trójkątny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!