Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna naprawa wtrysków.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informację czy ktoś z forumowiczów samodzielnie "regenerował" wtryskiwacze i z jakim skutkiem. Na jednym wtrysku mam za duży przelew więc stawiam na zaworek. Niestety warsztaty w mojej okolicy, które się tym zajmują nie mają dobrej opinii a poza tym cenią się dość wysoko. No i przede wszystkim oddanie do warsztatu (lub wysłanie do regeneracji) to wyłączenie samochodu z użytku na kilka dni a tego chciałbym uniknąć.

Proszę więc o wskazówki co i jak zrobić by czegoś nie spieprzyć.

 

Oczywiście widziałem film:

Edytowane przez lamer
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj wymieniłem zaworek w przepuszczającym wtrysku. Sprawa jest dość prosta. Trzeba tylko zachować czystość przy składaniu wtryskiwacza. Założyłem zamiennik zaworka za 190zł. Części wymyłem izopropanolem w myjce ultradźwiękowej i poskładałem na olej Husquarny do dwusuwów. Dałem też nową uszczelkę. Najwięcej zabawy miałem z wyczyszczeniem gniazda w głowicy bo było tam sporo syfu! Po poskładaniu z drżącymi rękami odpaliłem samochód i d...a :) Silnik przeszedł w tryb awaryjny (check injection + service). Szybkie spojrzenie pod maskę i... zapomniałem podpiąć kabelki to wtryskiwacza!!! Podpiąłem i zapalił od kopa ale w trybie awaryjnym :) Coś pocudowałem z odpalaniem - kilka startów normalnych + jedno włączenie zasilania bez możliwości rozruchu (długie trzymanie start bez wciśnięcia pedałów) i o dziwo silnik wyszedł z trybu awaryjnego. Pracuje jakby bardziej miękko. Zobaczymy jak zapali jutro z rana i czy będzie od razu pracował równo.

Dzisiaj już jest ciemno a nie mam garażu ale jutro zrobię próbę przelewową i zobaczę jak wypada po naprawie. W każdym razie jak ściągałem przelew to ledwo się z niego sączyło więc chyba będzie OK.

 

Rano samochód odpalił na dotyk. Wcześniej musiał na zimno trochę pokręcić. Zachęcony efektem poszedłem za ciosem i wymieniłem zaworek w jeszcze jednym wtryskiwaczu.

 

Kilka zdjęć dla zainteresowanych.

Tak wyglądał wynik próby przelewowej (3,5 minuty na rozgrzanym silniku) przed naprawą wtryskiwaczy:

7d9896a2ff7fdbc2med.jpg

Jak widać pierwszy od lewej lał zdrowo a drugi trochę odbiegał od 3 i 4.

 

A tak to wygląda po wymianie zaworków w 2 wtryskiwaczach:

0533bd434dcc8819med.jpg

Teraz wydaje się, że to 3 i 4 przepuszczają :P

 

A poniżej kilka fotek z procesu naprawy.

2e9f1dcd76dbba3cmed.jpg

9dee4102b201242amed.jpg

055fc13adc26a79cmed.jpg

96c0ab71eceedc7bmed.jpg

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przynajmniej wiem że nie rozpadną się chwile po założeniu. Rozmawiałem z jednym gościem, który sprzedaje te zaworki na allegro i mówił że szału nie ma ale dają rade. Ja mam jeden zrobiony chyba na oryginalnym zaworku więc jak się zdecyduje na zamienniki to postaram się wrzucić wyniki próby przelewowej oryginał kontra zamiennik. teraz muszę zrobić co najmniej dwa żeby ruszyć z miejsca (akumulator musi być naładowany żeby rozrusznik zakręcił z maksymalna szybkością inaczej nie zapali tak wtryski leją :)) a najlepiej trzy. Jakby ktoś miał potwierdzone info na temat wytrzymałości tej chińszczyzny to byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wygląda tak że po ok minucie ten po regeneracji nie zapełnia nawet całego dna od słoiczka po koncentracie w dwóch jest około jednej trzeciej a czwartego nie pamiętam ale rewelacji nie ma a jak zrobię 2 najgorsze to i tak ten ostatni zaraz padnie. Jeszcze mogę przerobić meganke na samochód elektryczny czyli będę woził ze sobą prostownik i jak ja zgaszę to podłącze do ładowania żeby rozrusznik dobrze kręcił :-)Na kiepskich wtryskach na pewno mniej nie spali mi teraz wychodzi średnia jakieś 5,5-5.6 według kompa ale jak jest naprawdę to nie sprawdzałem

Edytowane przez freak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja dziś zrobiłem próbę przelewową bo od kilku dni przy przyspieszaniu na 4tym i 5tym biegu zapala mi STOP i wyswietla INJECTION FAULT

na dole wyniki próby przelewowej

 

czas próby: 30s bo juz przepełniała się ostatnia strzykawka :/

wychodzi na to że do wymiany/regeneracji mam 2 wtryskiwacze

problem w tym że mam EJBR01801A i nigdzie nie mogę takich namierzyć do kupienia

post-36693-0-17171500-1331802936_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

całego wtryskiwacza o takim numerze

 

a zaworki to znalazłem po 400zł ale trzeba wziąć od razu 4szt :/ a do tego nie mam tej myjki ultradźwiękowej

 

jutro jadę do znajomka zrobić podmiankę bo ma taką megane anglika 1,5 74kW wiec może przełożę wtryskiwacze

Edytowane przez meganecoupe02
Przypomnij sobie zasady cytowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!