Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w scenic 1,9 dci z 2002 roku


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie wymiany oleju. W moim sceniku z 2002 roku jest komputer, pokazuje poszczególne funkcje.

Przy odpalaniu auta pojawia się napis OIL OK a jak nacisne przycisk od kompa to wyskakuje grafika ze stanem oleju. Sprawdzałem bagnetem i też jest w normie. Niby jest OK, ale wiadomo, że trzeba zmienić. Czy wystarczy spuścić stary i nalać nowy? Czy komp sam to "przerobi". Nie wiem jak poprzedni własciciel zrobił wymianę.Wiem ze była.

Powiedzcie co i jak. Poczytałem trochę ale wielu pisze o scenikach po 2003 roku, ze tam się coś naciska przy kierownicy itd.

Chodzi mi o tego scenika z 2002 roku czyli z lat 2001-2003(w 2003 wyszły ostanie modele w starszej budzie)

O oczywiście jaki olej lać. Mam teraz 10W 40 Mobila. Kontynuować czy całkeim inny. ELF to rozumiem daje fabryka ale auto ma już około 150 tysięcy(orygnalny przebieg na 100%)więc pytam.

To tyle a jak coś to spytam o więcej.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OIL Ok znaczy tyle ze jego poziom jest w normie. Do tego jeszcze sa kwadraciki 6 szt to tyle ile byc powinno znikające kwadraciki zastępowane kreseczkami znaczy, że oleju ubywa lub po prostu auto krzywo stoi, olej się przelewa i czujnik traktuje jako ubytek. Wymiana polega na zagrzaniu silnika spuszczeniu starego oleju, czasami na wymianie miedzianej uszczelki na korku i zalania nowym. Trzeba pamiętać o wymianie filtra oleju. Skoro wiesz jaki olej był stosowany to zalej takim samym jaki masz 10W40. Producent ma mniejsze znaczenie, byle klasa oleju była taka sama. Elf jest wlewany fabrycznie ale niekoniecznie taki musi być.

Co do kasowania przebiegu o jakim wspominasz, dotyczy odliczania dystansu do następnego przeglądu. Zazwyczaj jest to 30 000km. Olej zapewne wymieniasz częściej, wiec zmiana tego na nowy, pełny dystans mija się z celem. Ma to sens i jest taka potrzeba jeśli ta wartość jest zmieniona na 10 000, lub 15 000km i można to wówczas jako dystans do wymiany oleju traktować. Jest to tylko kasowanie w komputerze podróżnym i ma tylko informacyjny charakter.

Co do zawieszenia, to możesz sobie podnieść. Wysokość nie ma związku z wersją. Wersja ma znaczenie przy wyposażeniu auta.

Co do miejsca napisania posta to powinny to być 2 posty. W dziale technicznym, mechanice, a nie na ogólnym, jeden ten o olejach, w już istniejącym temacie, a drugi o zawieszeniu, w topiku nadwozie podwozie wnętrze.

W przyszłości staraj się nie mieszać takich pytań w jednym poście, bo robi się bałagan i trudno to potem znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odkurzę swój temacik.

Wymieniłem olej na taki jaki wlał poprzedni właściciel. Jeździł na nim dość krótko.

Jest to Mobil Super 2000 Diesel 10W40 stosowany od lat w większości aut jakie były na domowym stanie.

Mobilem jest także zalany Ford na Turbo Dieslu z 1999 roku.

Kilka lat temu była lepsza jakość. Obecnie Mobil jest jakiś kombinowany. Stwierdziliśmy, że trzeba zmienić.

Opinie znajomych i mechaników są nieciekawe. Niby stosowany masowo, ale coś mi tu nie pasuje.

Oprócz tego ten Mobil chyba faktycznie nie do końca pasuje pod dci. Mobil jest ACEA A3/B3 a podobno powinno być B3/B4 (Kolega Gandi sugerował ten problem)

Wcześniej napewno był ELF, ale poprzedni właściciel na krótko zalał Mobilem co i ja powtórzyłem <piwko> Zastanawiam się nad powrotem do ELFa, ewentualnie Lotos.

Z ELFa na rynku mamy ELF Competition ST 10W40 , ELFCcompetition STI 10W40 oraz ELF Competition Turbo Diesel 10W40. Na stronie ELF są tylko dwa pierwsze

http://www.elf.com.pl/diesel.php

Oprócz tego na rynku są zamienne Total bo to jedna firma.

Pasuje mi zalać wszystkie auta tym samym olejem(oczywiście nic na siłę) Bedzie praktycznie. W fordziku jest już potrzeba wymiany stąd narodziła się taka koncepcja. Ważne aby normy się zgadzały.

Tylko który jest pod moje dci. Pod turbo diselka w fordzie podejdzie każdy, ale czy ten typowo pod Turbo diesel jest lepszy od dwóch pierwszych? W sumie jak spojrzeć na dane to różnica w opisach ale w zasadzie to samo.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie jeżdżę Sceniciem I ph II 1.9 dCi (2002 r), zalany jest olej 15W40, zaraz zbliżę się do 10tys od wymiana i właśnie po tylu kilometrach chcę zmienić olej. Zostać przy 15W40 czy wybrać np. 10W40 czy też zalecany 5W40...? Zalany olej to Mobil 1, nie spełniający normy ACEA B4. Przebieg auta to 164 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na jakim jeździłeś wcześniej? Mobil 1 10W40 ? czy jakiś minerał?

 

Nie cytujemy postu w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Poprawiłem. - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ELF Competition Turbo Diesel 10W40

ja zalałem ten, też rozważałem 5w40, ale nie ryzykowałem, po co ma mi się później lać z silnika póki suchy niech tak zostanie. Jedyny szczegół jaki zauważyłem, że wcześniej był zalany mobil 10w40, a teraz elfem wspomnianym w cytacie, po zmianie na elfa rano za klekocze chwile z 5s, na mobilu tego nie było...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem płacz, że turbo padło... skoro nic nie cieknie to czemu nie zalać po bożemu 5w40 ? Chyba nigdy nie zrozumiem myślenia niektórych osób.

5W szybciej dotrze rano, gdy zimny do turbo i co najważniejsze jest rzadszy w niższych temperaturach i na początku podczas jazdy na zimnym lepiej. Nie wspominając że jeden to syntetyk(najczęściej), ale może być hydro, a drugi pół. Tyle w temacie.

Edytowane przez Domcio181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze producent do 1.9 DCI 102KM zaleca 10W40, od 1.9 DCI 120KM zmienił na 5W40. Doczytaj sobie instrukcje, dużo renówek 1.9 DCI znam co jeżdżą na 10w40 nawet 120KM znajomy ma lagunę ma nastukane 290tys. ma ją od przebiegu 60tys. 8 lat jeździ na 10W40, turbo regenerował przy 160tys. i jakoś chodzi już drugie tyle, więc nie pisz bredni że od 10W padają turbiny, może i jest gorsze smarowanie w zimie, ale te parę sekund nie robi aż takiej dużej różnicy niż jakby miał zalane 5W. Jakby było 15W40 to by różnica była, ale 10W40 a 5W40 to nie ma aż tak dużej różnicy. Jakbym wiedział że zalane było 10W ze 2-3 razy to bym przeszedł na 5W, ale jak może jeździ już z 7 lat na 10W to nie mam zamiaru przechodzić na rzadszy, właśnie czasami po takim przejściu jak długo nie był zalewany ten olej może się turbo ********.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paulioss, też tak myśle. Gdybym wiedział, że poprzedni właściciel zalał 10W tylko raz to OK, ale w używce wiemy tyle ile wierzymy w papiery i słowa. Stąd logiczna kontynuacja 10W. Zobaczę jak Elf będzie działał w warunkach zimowych. Zdam relację :)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze producent do 1.9 DCI 102KM zaleca 10W40, od 1.9 DCI 120KM zmienił na 5W40. Doczytaj sobie instrukcje, dużo renówek 1.9 DCI znam co jeżdżą na 10w40 nawet 120KM znajomy ma lagunę ma nastukane 290tys. ma ją od przebiegu 60tys. 8 lat jeździ na 10W40, turbo regenerował przy 160tys. i jakoś chodzi już drugie tyle, więc nie pisz bredni że od 10W padają turbiny, może i jest gorsze smarowanie w zimie, ale te parę sekund nie robi aż takiej dużej różnicy niż jakby miał zalane 5W. Jakby było 15W40 to by różnica była, ale 10W40 a 5W40 to nie ma aż tak dużej różnicy. Jakbym wiedział że zalane było 10W ze 2-3 razy to bym przeszedł na 5W, ale jak może jeździ już z 7 lat na 10W to nie mam zamiaru przechodzić na rzadszy, właśnie czasami po takim przejściu jak długo nie był zalewany ten olej może się turbo ********.

Jaki jest związek przyczynowo-skutkowy przy zmianie oleju z 10w40 na 5w40 dla turbosprężarki? Jaki okres to długo? Rok? a może 2 miesiące?

 

Ryzyko z użytkowaniem oleju rzadszego wynika z wypłukiwania nagaru z silnika. Myślę, że różnica polega na tym, że w większości oleje 5wX0 są w pełni syntetyczne, a 10w40 półsyntetyczne. To duża róznica jakościowa. Osobiście bardziej niż nad marką oleju (oczywiście nie mówie o jakieś marketówce) skupiłbym się na jej częstotliwości wymiany.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

To zalej do silnika, który jeździ na mineralu 10 lat, full syntetyk i zobaczymy efekt?!

Regulamin 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!