Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pochłaniacz par paliwa - elektrozawór- megan


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po włączeniu zapłonu (bez odpalania) słyszę cykliczne, bardzo szybki, ciche stuki.

(Odgłos charakterystyczny do przełączania styków przekaźnika).

Dźwięki, zlokalizowałem jako dochodzące z pochłaniacza par paliwa.

(dokładnie - elektrozawór pochłaniacza par paliwa).

Czy takie zachowanie elektrozaworu pochłaniacza par paliwa przy zimnym silniku jest normalne? Czy tez może świadczyć o jakiejś nieprawidłowości?.

Nie jestem doświadczony w tej kwestii.

Nadmieniam, iż przedmiotowe stuki słychać też podczas normalnej jazdy, choć nie jest to regułą .

Silnik jest raczej dynamiczny i stabilny na wysokich obrotach. Nie wiem co o tym sadzić ?

Proszę o opinię.

 

[ Dodano: 2007-01-12, 19:09 ]

Mam pytanie czy nikt nie ma pojęcia o co chodzi czy też temat jest zbyt lamerski.

Mechanik stwierdziłm, że to jakieś uszkodzenie. Ja się nie znam więc pytam bardziej doswiadczonych :mrgreen:

Jeśli ktoś coś wie w temacie będe wdzięczny :)

Jeśli nie i tak sobie jakoś radę dam 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja na takie dźwięki nie zwrociełem uwagi. Trudno mi coś więcej powiedzieć. Na jałowym biegu układ reycrkulacji spalin powinien być chyba odcięty. Możesz sprawdzić czy tak jest. Tam jest szybkozłączka - ja sciągałem na siłę i pękła rurka. Zeby to rozpiąć trzeba scisnąć końcówkę wpiętą do gumowej rurki. Masz stabilnie wolne obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolne stabilne.

Wczoraj przewód zdjąłem i wygląda, że zawór jest zamknięty. Sprawdzałem do momentu wyłączenia przez silnik ssania.

Prawidłowe działanie zaworu interesuje mnie głównie z tego powodu, że mam małe problemy podczas gwałtownego dodania gazu. Silnik przytyka na chwilę, poczym ładnie wkręca się na obroty.

Dlatego szukam powoli przyczyny takiego zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa był zmieniany przez pop. właściciela razem ze świecami przy przebiegu 40 000. Obecnie auto ma przejechane 44 000.

Stan filtra, sprawdził mechanik przy okazji ogólnej kontroli auta po zakupie.

Podobno ok.

Wymieniłem też proforma filtr paliwa.

Mam małe wątpliwości co do świec. Dziwnie osmolone (czarne) jak na 4000, przynajmniej tak mi się wydaję

Szczególnie cylindry 2 i3. .

Co ciekawe znalazłem przebicie do masy na cewce cylindra 2 natomiast gorzej wyglądała cewka cylindra 3.

Zrobiłem pomiar obwodów nn oraz wn wszystkich cewek i co ciekawe rezystancje obwodów wn. cewek cylindrów 2 i 3 były ponad 250 Ohn (pomiar pow 9550 oOhm ) wyższe od cewek cylindrów 1 i 4.

Są to wartości trochę odbiegające od normy ale wcale nie jestem pewny czy świadczy to o uszkodzeniu cewek. (cewki to Sagem, które raczej podobno lubią padać).

Wątpliwości moje budzą też świece.

Co prawda nowe ale mechanik sam nie wiedział co to jest dlatego myślę by dla świętego spokoju wymienić na coś pewnego?

Jak na razie dużo zmiennych. Próbuję więc jak najlepiej rozpoznać temat, by uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby wykluczyc zawór recyrkulacji, możesz sprobowac odpiąć od niego zasilanie a rurkę odłączyć od kolektora dolotowego i przepustnicy (odłączyć od tej gumowej rurki). Nigdy tego nie robiłem ale może da to jakiś efekt. Nie weim tylko jak komputer zareaguje na brak "kontaktu" z układem recyrkulacji. Może pojawić się usterka elektryczna (kontrolka).

 

U siebie męczę się z wolnymi obrotami - czy u Ciebie obrotomierz stoi w miejscu czy jednak deliktanie (ale wyraźnie) pulsuje?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby wykluczyć zawór recyrkulacji, możesz spróbować odpiąć od niego zasilanie a rurkę odłączyć od kolektora dolotowego i przepustnicy (odłączyć od tej gumowej rurki).

Tak też myślę zrobić aczkolwiek nie będę raczej odpinał zasilania od elektrozaworu.

Z tego co wiem faktycznie powinien pojawić się błąd (usterka elektryczna),

Sprawdziłem natomiast, że odsysanie, par paliwa po otarciu zaworu jest wymuszane podciśnieniem panującym w układzie dolotowym powietrza (zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i prowadzę właśnie prace badawcze :mrgreen: ).

Po prostu odpiąłem rurkę przy kolektorze i musiałem ją zaślepić bo inaczej silnik brał lewe powietrze i obroty gwałtownie wzrastały (normalne).

Zasugerowało mi to kolejną możliwość powodu niestabilność pracy silnika na wolnych. Nieszczelne przewody :-/

 

U siebie męczę się z wolnymi obrotami - czy u Ciebie obrotomierz stoi w miejscu czy jednak delikatnie (ale wyraźnie) pulsuje?

 

U mnie też nie są idealne.

Sam jestem głupi.

 

Po kupnie auta obserwowałem zrywanie wolnych, chwilowe gwałtowne nawet silnik gasł.

Po tym jak zaizolowałem jedną namierzoną cewkę ,zjawisko ustał, ale pojawiło sie chwilowe pływanie.

Nagle silnik, zwiększa obroty a potem jest ok :)

No i do tego przytykanie po dodaniu gazu :) :shock:

Ponadto nawet gdy silnik jest w mirę stabilny na wolnych obserwuję migotanie wyświetlaczy np: temperatury i trzaski w radiu co z kolei może sugerować alternator.

Gdzieś doczytałem sie też, ze powodem przytykania silnika może być przeskok paska rozrządu.

Im więcej dociekam tym mniej wiem :cry:

Odnośnie typowego pływania tylko na wolnych, bez innych objawów, pierwsze co mi przychodzi na myśl to krokówka.

Czytałem na wielu grupach, że po jej wyczyszczeniu, tego typu objawy mijały, ja jednak tego nie robiłem, najpierw wymienię uszkodzoną cewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu nie jestem pewny na 100% ale raczej nie sądzę, że jest inny(np: dużo większy. Nic o tym nie świadczy, niczego się nie doszukałem.

Co do rozrządu. To masz rację należy go wymienić i zrobię to pomimo teoretycznie małego przebiegu. Wolę nie ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . mam ten sam motyw, po włączeniu zapłonu cyka mi elektrozawór od pochłaniacza, poza tym silnik pracuje zupełnie poprawnie, chociaż kilka dni temu zdarzyło mi się że nie odpalił za pierwszym razem dopiero po 3-4 i nie wiem czy wiązać to z tym cykaniem ( byly to jedyne 3 przypadki, kiedy nie zapalił za pierwszym razem na 130 tys -mam go od nowości) Jak ci sie uda coś ustalić to będę wdzięczny za info, a ze swojej strony służę radą, mam go od 6 lat i troszke poznałem megane r.2000

 

[ Dodano: 2007-01-22, 11:41 ]

ps. co do cewek to są zamienniki japońskie o ile dobrze pamiętam kenso - nie psują sie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworu to nie wiem, czy tak powinno być czy nie wiem. Mam obecnie problemy ze zrywaniem silnika - poruszyłem temat w "Zrywanie silnika, cewki -Megane 1.6 16 V K4M" więc nie będę tutaj już dublował.

Robiłem jednak testy odpinając przewód pochłaniacza par od kolektora dolotowego i nie zauważyłem wpływu jego braku na moje problemy. Z podpiętym czy nie, silnik rwał po dodaniu gazu.

Na razie walczę z cewkami, kupiłem dwie nowe Beru i nie wiem czy są dobre czy gryzą się z pozostałymi starego typu. Na samych starych cewkach sinik pracował o niebo lepiej. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne cewki nie powinny mieć wpływu na prace ( jeżeli są dobrze dobra i sprawne ), ja miałem kłopoty z nierówną pracą silnika, ale okazało się że wymiana świec załatwiła sprawe, również warto przeczyścić przepustnice, ale ona ma raczej wpływ na szarpanie podczas jazdy,a nie na wolnych obratach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że silnik wariuje tylko podczas jazdy. Wolne ok. Gazowanie silnika bez obc. (auto stoi) ok.

Świece nowe, co do przepustnicy nie zaglądałem do niej nie wiem. Nie podoba mi się jednak praca czujnika temp. w kol pow. nie wiem czy może on mieć tu jakiś wpływ ale podczas pracy silnika na wolnych jego rezystancja bardzo gwałtownie się zmieniała :roll: . Bardzo niestabilne odczyty. Nie wiem jak powinno być prawidłowo.

Po wyłączeniu silnika rezystancja czujnika stabilna, odczyty różne w zależności od temp. to rozumiem. Ale jak powinien zachowywać się czujnik temp podczas pracy silnika?

Bawiłem się też czujnikiem ciśnienia, jego odpięcie nie miało wpływu na zrywanie. powodowało jedynie wzrost wolnych obrotów na gorącym do ponad 1000 po zapięciu wolne spadają i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!