Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odpowietrznik na chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie ponieważ już wiele razy szukałem go i go nie znalazłem mam pytanie czy on w ogóle jest?

 

proszę o pomoc bo przecież prawie połowa chłodnicy jest zapowietrzona bo wąż wychodzi z niej trochę powyżej połowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niektórych informacji zamieszczonych na forum wynika, ze nie zawsze jest. Jeśli jednak jest, to jest z lewej strony w górnym rogu chłodnicy, od strony alternatora, stojąc oczywiście przed autem, przodem do otwartej komory silnika. Jest to gwintowany, plastikowy korek z nacięciem w płaskim łbie na śrubokręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrznik1.jpg

odpowietrznik2.jpg

odpowietrznik3.jpg

odpowietrznik4.jpg

A - Odpowietrznik na chłodnicy

B - odpowietrznik w elastycznym przewodzie zasilania nagrzewnicy

C - odpowietrznik w elastycznym przewodzie kolektora dolotowego

Uwaga

Nie których odpowietrzników może nie być, zależy to od wersji silnika i rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadnego z tych odpowietrzników nie mam (jedyny jaki mam to na termostacie taka śruba 13) :) a chłodnica jest w 1/3 może 1/4 zapowietrzona

 

a co wy myślicie jak by wywiercić małą dziurkę u samej góry i potem wkręcić tam śrubkę ?

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wy myślicie jak by wywiercić małą dziurkę u samej góry i potem wkręcić tam śrubkę ?

Można poeksperymentować, jednak należy pamiętać, że układ jest pod wyższym ciśnieniem w czasie eksploatacji. Należałoby to dobrze zrobić by śrubki nie wyrwało. Może jednak warto dowiedzieć się jak w takiej chłodnicy dokonać odpowietrzenia układu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam megankę z tego samego roku i chyba ja pierwszy na to zwróciłem uwagę, że przy takim rozwiązaniu wprowadzeniu górnego przewodu do chłodnicy i braku odpowietrznika na niej nie da się skutecznie pozbyć całego powietrza z obiegu (i twardych węży). Też swego czasu zastanawiałem się nad wiercenie dziurki i wkręceniem śrubki ale sobie to odpuściłem, bo nie wiem jaka jest grubość tej zaślepki i czy gwint wytrzyma przy wzroście ciśnienia. Obecnie mi to nie przeszkadza, bo jeżdżę na układzie bezciśnieniowym - tyle że chłodnica nie jest w pełni wykorzystana, ale z utrzymaniem temperatury nie mam najmniejszych problemów. Można objętość tego pęcherza w chłodnicy mocno zmniejszyć przez wjechanie bokiem na stromą skarpę, albo go podnieść z boku.

Spotkałem się na tym forum również z takim sposobem (przy wymianie chłodnicy), że chłodnica została podłączona do układu i napełniony układ przy takim ułożeniu chłodnicy, że musiała się cała napełnić i dopiero wtedy została umieszczona na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie tez myślałem o wjechaniu bokiem na coś ale lepszym rozwiązaniem będzie chyba wywiercenie tej dziurki myślę że powinna ona wytrzymać to ciśnienie co nie???

 

Dodano: 08 gru 2011 - 11:45

też /close :)

 

dzięki za pomoc

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!