Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie EGRu


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

To masz zwykły, nie chłodzony cieczą.

Jak nie wyczyścisz, to może się zacinać, nie domykać, nie otwierać i wtedy może wywalać błędy. Żeby było dobrze, musisz go wyczyścić i zaślepić, wtedy masz spokój na długo.

 

p.s. jak nie wyjdzie po dobroci, to czeka Cię demontaż kolektora. Ja usuwałem tą sadzę zmywaczem do gaźników, oczywiście jak już nie było zaworu. Może Ci to pomoże w wyjęciu go z kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Bardziej chciałem typ silnika pokazać. Inna wersja nie ma np. tej rury która idzie nad EGR w stronę przodu auta.

 

Obie zaślepki które podawałem będą pasować. Dam znać jak coś poczynię w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja tam, wiciąłem blaszkę z nakrętki od słoika i wsadziłem między EGR a rurkę elastyczną. Już z 70 tys tak jeźdżę (albo więcej) Trochę trudno tą opaskę później zapiąć, bo od góry mao miejsca, ale się da. A co do czyszczenia EGR. Skoro Ci się nie acina teraz to już nie powinien po zaślepieniu. Jak odetniesz spaliny, to smoły już nie będzie przybywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeszcze wrócę do tematu zaślepienia EGR-u. Otóż zaślepić można nawet starym nie sprawnym EGR-em byle był włożony w pozycji zamkniętej, czyli ruszające się zawory przylegały do obudowy EGR-u - oczywiście w części nie widocznej na zewnątrz silnika. Wtedy kostka musi być wyciągnięta z EGR-u. Powoduje to palenie się na kokpicie światełka pomarańczowego silniczka oraz pomarańczowego service. Jak komuś to nie przeszkadza to może tak jeździć. Natomiast w aucie posiadającym temopmat komputer wychwyci błąd EGR-u i wyłączy możliwość ustawienia i regulacji prędkości - natomiast ustawienie ograniczenia prędkości będzie możliwe. Sprawę opisałem przy temacie z tempomatem: 

 

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie lepiej wymienić ten EGR ja u siebie wymieniłem na nowy z 4 lata temu i od tamtej pory mam spokój.A koszt nie taki duży 200 + zł.Zaślepianie to może chyba powodować nieprawidłowe spalanie.Przy wymianie EGR najlepiej zdjąć kolektor dolotowy bo wtedy jest najlepszy dostęp i dodatkowo mozna sobie wyczyścić kolektor z nagaru.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!