Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie EGRu


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu wreszcie zrobiłem to na co miałem ochote już dawno. Zmobilizował mnie sam EGR, gdyż zaczął świrowac. Raz świecił silniczek a raz nie. Postanowiłem posłuchać rady znajomego z serwisu Renault.

Robi się to tak:

Trzeba posiadać sprawny EGR i niesprawny EGR.

Niesprawny montujemy w samochodzie tak jak powinno być. Musi on być jednak szczelny w pozycji zamkniętej czyli w takiej jak ze sklepu. Nie podłączamy do niego żadnych oprzewodów!

Sprawny umieszczamy dodatkowo w komorze silnika i przystwierdzamy tak aby był stabilny. Podłaczamy do niego przewody z kostką. Nalezy przy tym uważać przy umiejscowieniu EGR by przewody dostały do gniazda EGRu (gdyż są b.krótkie). Prawdopodobnie tak czy inaczej trzeba bedzie je przedłużyć. I jeszcze uwaga: zamontować EGR należy tak by od przeciwnej strony wtyku było trochę wolnego miejsca, gdyż podczas jazdy część ruchoma EGRu będzie pracowac tak jakby był on zamocowany w silniku.

Wyłączenie EGRu w samochodzie nic sie szkodzi silnikowi, gdyż jest to układ recyrkulacji spalin. Może trochę szkodzić środowisku (ale nie będzie to widoczne np. w postaci dymu z rury wydechowej)i nie zaszkodzi badaniom technicznym (chyba ze diagnosta wsadzi łeb w silnik). Zaslepienie EGR bez dodatkowego sprawnego EGRu też nie zaszkodzi silnikowi, natomiast wtedy będzie sie na stałe świecił "silniczek" i "service". Jest to o tyle niebezpuieczne, ze inne ewentualne otrzeżenia nię bedą widoczne, gdyż cały czas będzie się świecił "service".

Co ja mam z takiej przeróbki? Święty spokój z EGRem.

Jak zrobie zdjecie mojej przeóbki to zamieszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa Ty masz meganke przedliftowa,prawda?Po co te wszystkie kombinacje?W przedliftowej trzeba po prostu zawor zamknac i odlaczyc wtyczke.Zadnego bledu na desce rozdzielczej nie bedzie...na CLIPIE owszem ale akurat to najmniej wazne.Pisalem o tym na forum dziesiatki razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

wykorzystać zaślepkę EGR

Niestety u mnie się nie sprawdziło. I być może u innych tego typu samochodach też nie. Nawet zakładając nowy EGR trzeba komputer samochodowy przyuczyc do parametrów nowego EGRa. W innym przypadku bedzie swiecić. U mnie tak właśnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odświeżam. Żeby nie robić kolejnego tematu. (których są dziesiątki, a w wielu napisane: 'było na forum, poszukaj!!!!!!!!!!!!!!' itp)

Jak w tym silniku zaślepić EGR? Jaka zaślepka i w którym miejscu ją zamontować? (jeżeli jest rozwiązanie bez spawania i odłączania wtyczki zaworu)

To zaślepka, która pasuje do silników: 90 KM (F9Q 808), 92 KM (F9Q 808). Sprzedawca nie wie, czy do tego też.

thumb_hosting_zdjec_1493935533__a16b53cd49af905ad909fa06497e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, dzięki :) Po jej wsadzeniu ten bolec wystający z 'serwomechanizmu' (części elektronicznej) będzie cały czas wciśnięty. Trzeba więc odłączyć wtyczkę. Tu tak mają napisane (Link Allegro). Ciekawe, czy błędu nie będzie generowało odłączenie.

 

Montaż w miejscu jak tu.

 

thumb_hosting_zdjec_1493935373__mzegr4702uk.jpg

 

meganecoupe02, nie mam pojęcia. O taki:

thumb_hosting_zdjec_1493935392__19063.jpg

 

 

edit:

Jeszcze coś takiego znalazłem... Wygląda o tyle fajnie, że odcina spaliny tuż przy ich wylocie. Nie idą przez metalową rurę ani zawór. Co będzie pasować? I co jest najlepszą opcją?

thumb_hosting_zdjec_1493935413__mzegr85f9a.jpg

Edytowane przez Wiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz EGR-a jak na zdjęciu powyżej (zdjęcie silnika) to wystarczy poluzować te dwie śruby powyżej strzałki, wsunąć odpowiednią zaślepkę od góry i po sprawie. Tam, gdzie wskazuje strzałka to bardzo dobre miejsce do zaślepienia, ale słaby dostęp do tej opaski. Do tych śrub od góry dostęp jest o wiele lepszy:

thumb_hosting_zdjec_1493936002__egr.jpg

 

Jak masz takiego EGR-a to jest chłodzony cieczą. Jest on dość problemowy, bo zbiera się w nim dużo sadzy i bardzo ciężko jest go wyjąć w celu wyczyszczenia. Ja mam jeden w garażu, zdemontowany z silnika, a i tak nie dałem rady go wyjąć z obudowy. Na clipie wyświetlał błąd "mikropęknięcie" czy coś takiego - zawór do wymiany. Ja zdecydowałem się na zaślepienie i wyłączenie w sterowniku silnika - problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nieco inny. Tak wygląda mój:

thumb_hosting_zdjec_1493936455__20170504_151837.jpg

 

Chyba nie jest chłodzony cieczą jednak (nie ma np. tej kwadratowej rury pod zaworem). Ale wyjąć do czyszczenia to mi się nie udało. Tak zaklejony. Może zrobię 'dźwignię' do obruszania opisywaną na forum Laguny. Ale z drugiej strony, skoro będzie zaślepiony to po co czyścić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!