Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Główna przyczyna uszkodzenia turbo


bodzioprince

Rekomendowane odpowiedzi

Odmę też kupiłem nową za ok. 90zl na allegro.

Wycieków nie miałem, robiłem remont i uważałem, że warto to wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont to za duże słowo. Wywaliłem stary silnik i wsadziłem używkę i w nim powymieniałem panewki, pompę oleju i miskę. Wszystko z wersji 130KM, dlatego odma też poszła nowa, bo jest inna niż w 120KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont to za duże słowo. Wywaliłem stary silnik i wsadziłem używkę i w nim powymieniałem panewki, pompę oleju i miskę. Wszystko z wersji 130KM, dlatego odma też poszła nowa, bo jest inna niż w 120KM.

 

 

Czyli w skrócie poprawiłeś nie dociągnięcia inżynierów Reno :]

Ja zmieniam olej regularnie max 10 tys km nie butuję na zimnym , chłodzę turbo po jezdzie zazwyczaj minutke chyba że dłuższa trasa to wtedy troszkę dłużej i póki co odpukać.

Z poważniejszych awarii to koło pasowe wału korbowego mi się posypało jednak szczęście w nieszczęściu nie zrobiło spustoszenia w silniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Dołączę się do dyskusji w sprawie odmy do 1.5 dci. Dzwoniłem do ASO Reno i powiedzieli mi, że w moim silniku 106 KM były montowane dwa rodzaje zaworów odmy. Prosili o przyjazd do ASO celem sprawdzenia jaki zawór jest zamontowany. Wygląda na to, że ja mam zawór zintegrowany z osłona klawiatury a wiec niewymienny. Trzeba wymieniać całość. Jeszcze tego nie rozbierałem a więc dokładnie nie wiem jak to jest u mnie zrobione. Jak rozbiorę to napiszę co i jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Takie pytanie. Okazało się, że mam pękniętą rurę doprowadzającą powietrze od filtra powietrza do turbosprężarki. Pęknięcie jest przy metalowej opasce przy samym turbo.

Czy dobrze kombinuję, że przy takiej usterce nie wytworzy się podciśnienie w przewodzie powietrznym i nie będzie tym samym sterowany zawór pochłaniania oparów?

Znalazłem też ciekawy post odnośnie tego zaworu i jego związku z dużym zużyciem oleju:

https://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=24764

Zawór pochłaniania oparów oleju.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcie jest przy metalowej opasce przy samym turbo, napisałeś, a więc powietrze nie filtrowane dostaje się do cylindrów.

Zawór odmy olejowej będzie inaczej ( niepoprawnie ) pracował.

Poczytaj ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co myślicie o wymianie samego regulatora ciśnienia (zwór odmy) bez regeneracji turbiny?? U mnie zauważyłem wycieki oleju +  turbina włącza się z opóźnieniem tj. wcześniej włączała się przy ok. 1600 obrotów, a teraz 2000 - 2100. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!