Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic 2001 1,6 16v Problem z obrotami na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Scenica 2001r 1,6 16v benzyna bez gazu :) od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na zimnym silniku.Odpala ładnie ale obroty to 5000. Czasami zapala sie kontrolka akumulatora(za male ładowanie)czasami również sam sobie poradzi i po sekundzie pomalutku same obroty rosną lub trzeba go przytrzymać parę sekund na gazie aż się zagrzeje i jest ok

Na kompie wyszło ze mam sondę ta za katalizatorem do wymiany wymieniłam ja, również czujnik temperatury cieczy,świece.Na komputerze innego błędu nie pokazuje.

Jeśli ktoś wie co to może być proszę o pomoc będę bardzo wdzięczna :)

Edytowane przez dorka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko, 500 rpm i 1000 rpm, w tych silnikach jest odcięcie przy bodaj 6750 rpm więc nie mam mowy o uzyskaniu 10000 rpm.

Polecam sprawdzić i wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy, przy okazji zwrócić uwagę na uszczelki przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzysz od przodu auta na silnik to krokowiec jest z lewej strony przepustnicy, na jej górze.

Niestety ale Koleżanka dorka o ile dobrze pamiętam ma umiejscowioną przepustnicę z prawej strony silnika, jak w M/S II.

Co nie zmienia, że tam też w jakiś sposób musi być sterowana przepustnica. Niestety nie miałem jeszcze przyjemności z taką przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawi się maganecoupe02 to potwierdzi albo zaprzeczy, nie ma o co kopii kruszyć. :)

Co nie zmienia przypuszczenia, że coś dzieje się z regulacją obrotów na biegu jałowym. Tu bym upatrywał problemu.

 

PS

Sprawdził bym przy okazji cewki, a szczególnie gniazda. Czy czasem nie dostała się tam wilgoć, objawy są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest elektryczna na 100% potencjometr gazu działa na tej samej zasadzie co w dCi, czyli idzie kawałek linki do potencjometra i dalej wiązka elektryczna.

Już próbowałem coś robić z tym autem, clip pokazywał błąd sondy lambda, po wykasowaniu przez jakiś czas było ok, później znów to samo. Po wymianie sondy na nową znowu to samo się dzieje, tylko, że błędu nie ma.

W aucie był zamontowany tempomat, sterowany podciśnieniowo. Osobiście go wyjąłem i zostało wszystko przywrócone do stanu fabrycznego. Z tego co pamiętam, po odłączeniu siłownika tempomatu i zostawieniu otwartego przewodu do serwa, obroty trzymał dobre, no ale przecież tak zostać nie może. Może to kogoś naprowadzi, bo mi pomysły też się kończą.

Odpięcie pochłaniacza par paliwa nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyszczone przez meganecoupe02 z moja pomocą asysty hehe świece(gniazda) cewki.Troszkę 2 gniazda zabrudzone i lekki osad oleju(niewielki) ale to chyba nie od tego bo dalej to samo się dzieje po wyczyszczeniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda miejsce gdzie zazwyczaj jest tradycyjny silniczek krokowy :)

imag0727znz.jpg

 

Czy ktoś czyścił kiedyś elektroniczną przepustnicę?

 

Po odpięciu wtyczki od przepustnicy silnik utrzymuje stałe obroty na poziomie 2000-21000obr/min. Wywala wtedy błąd usterki elektronicznej oraz ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin sprawdź w jakim stanie jest uszczelka pod czujnikiem podciśnienia. To ten czujnik na pierwszym planie.

Przepustnicę czyściłem u siebie, ale standardową. Dostaniesz się do niej po zdjęciu plastików podszybia. Przypuszczam że jej wymontowanie jest identyczne jak w manualu na plikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzimy ten czujnik.

Do przepustnicy nie będe się dotykać, bo nie ma warunków, żeby to rozkrecić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wymieniony rozrząd-paski rolki pompa.Widać było po starych częściach że wymiana została zrobiona w dobrym czasie!!!

Myślałam że skończy się problem z gaśnięciem gdyż każdemu zabrakło pomysłu jaka może być tego przyczyna.

Znajomy-sąsiad pracował w salonie Renault i podpowiedział że przy rozrządzie jest <<rolka-kolo>> ale nie ta do paska od rozrządu jakaś inna że kosztuje tyle samo co rozrząd w komplecie i może odpowiadać za gaśniecie na zimnym silniku.Przy wymianie rozrządu nie widziałam takiej rolki-kola coś co by to przypominało.Może ktoś z was wie o co chodzi i wytłumaczył by mi i miała bym informacje z którą mogę pojechać do mechanika.

Pozdrawiam

Dorota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!