Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś wymieniłem klocki i po próbie jazdy zauważyłem że osłabła siła hamowania i pojawiło się pulsowanie na pedale.

Czy to ustąpią te "efekty" po datarciu klocków czy coś jest nie tak?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może opisz proces wymiany...czy czyściłeś piastę ? Jeśli nie tarcza osadziła się krzywo...i może być teraz taki efekt .Niedawno sam zrobiłem manuala dotyczącego wymiany tarcz i klocków i u siebie nie miałem takiego efektu w postaci pulsujacego hamulca...no chyba,że załącza się ABS .Proponuję jeszcze raz rozebrać całość i złożyć ponownie ,a tarcze sprawdzić czy są proste .Jakie tarcze zakładałeś ?

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś klocki i zamiast dobrze je dotrzeć przez 500 km i odpowiednio chłodzić, to je katowałeś bo chciałeś sprawdzić skuteczność i zdziwiony że nie jest najlepsza (normalne jak są nowe) ponawiałeś próby. Nowy zestaw się bardzo szybko nagrzewa nawet przy łagodnym hamowaniu (po to się je dociera), przegrzałeś więc tymi próbami tarcze które się skrzywiły. Taki mój werdykt. Oszczędności w wiedzy kosztują czasem 3x tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda :)

Nie katowałem klocków. Hamuje delikatnie i zrobiłem na razie 7 km. Jak wiem że nie zatrzymam się np. przed skrzyżowaniem, to przyciskam mocniej hamulca tylko pomagam sobie hamulcem ręcznym. A zaczynam proces hamowania dużo wcześniej niż zwykle hamując delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem dolną śrubę zacisku.

Nie mogłem obrócić zacisku na górnej śrubie to ją odkręciłem.

Zdjołem zacisk i wyciągnołem stare klocki.

Wciśnąłem tłoczek, wsadziłem nowe klocki i założyłem zacisk.

Przykręciłem obie śruby (nowe, w komplecie z klockami).

Odciądnołem nadmiar płynu.

Założyłem koło.

Druga strona analogicznie.

Koniec

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównaj z tym : http://megane.com.pl/topic/29515-klocki-i-tarcze-megane-i-hatchback-14-z-1996/page__p__235068__fromsearch__1#entry235068 .

JA jak wymieniam same klocki zawsze przetaczam delikatnie tarcze jesli mają jakieś nierówności .

znalazłem film pokazujący proces wymiany :

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wydaje mi, że andrzej27r ma rację. Należało przy wymianie klocków przetoczyć tarcze, ponieważ tarcza zużywała się nierównomiernie (pod palcami wyraźnie można wyczuć, że jest lekko pofalowana, tak było u mnie). Po założeniu nowych klocków nie przylegają całą powierzchnią do tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję w poniedziałek przetoczyć te tarcze

 

Dodano: 10 gru 2011 - 23:29

Zrobiłem teraz 25km i jest lepij. Siła hamowania się zwiększyła, a pulsowanie się zmniejszyło, choć nadal występuje. Przy hamowaniu z prędkości poniżej 50km/h nie jest odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakładaniu klocków powinieneś sprawdzić czy swobodnie przesuwają się w prowadnicy. Jeżeli tak nie jest boki klocków należy lekko spiłować, a miejsca te przesmarować smarem miedzianym.

Ponoć, dobrze jest przeszlifować klocki, ich powierzchnie cierne, grubym papierem ściernym, położonym na płaskiej równej powierzchni. Dobrze jest też przemyć tarcze płynem odtłuszczającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jeżeli wystepuje pulsowanie i lekkie bicie na kierownicy to jest to zesługa krzywych tarcz. Jeżeli natomiast kolega zauważył pulsowanie siły hamowania to jest to zasługa częściowo przegrzanych tarcz hamulcowych tzn. na tarczy w niektórych tylko miejscach nastapiło przegrzanie i tylko w tych miejscach zmieniła się powierzchnia i jej struktura bardziej odporna na tarcie. Czyli po prostu na całej tarczy sa miajsca gdzie klocek łapie idealnie a są miejsca przegrzane w których się ślizga ponieważ tarcza została zahartowana i jest bardzo twarda. Poprzednie klocki mogły byc miekksze po prostu i efekt nie był tak odczuwalny. proponuje zmienic tarcze albo klocki na miękkie np. z oferty ferrodo gdzie znajdziesz wiele rodzaji twardosci. Warto ponieważ hamulce to podstawa.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!