Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6e 8V - ucieka moc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na forum jest nowy, mam pewien problem z samochodzikiem, od dłuższego czasu ale jest to już bardzo deneruwjące i postaram się go wam opisać. Z 15 kkm samochodzik chodził jeszcze elegancko, co prawda klawiaturę było słychać ale nie było to straszne.

 

Posiadam samochodzik jak w tytule, Renault Megane 1.6e 8V ( k7m ) z 97 roku.

Przebieg ponad 190 kkm, 5 kkm po wymianie oleju, 8 kkm po wymianie świec, i 30 km po regulacji elektrod.

 

Problem polega na tym, że czasem silnik pracuje cicho, słychać już co prawda zawory, ale nie jest to uciążliwe, silnik ciągnie, wkręca się na obroty.

Na tym samym paliwie, w ciągu tej samej jazdy, potrafi stracić moc, silnik nie chce się wkręcać, strasznie wyje i bardzo głośno słychać zawory.

Podczas jazdy w tym stanie, słychać takie dziwne dudnienie z silnika.

Zastanawiam się czy to nie padł jakiś czujnik, może komputer szaleje ?

Podczas hamownia obroty strasznie falują, potrafi prawie do zera spaść, ale nie gaśnie. Po dodaniu gazu, zaraz się ustabilizuje, ale potrafi jeszcze lekko falować.

 

 

Silnik nie bierze oleju, nie widać wycieków. Z odpalaniem nie ma praktycznie problemu, nie ma róznicy , zimny czy ciepły.

Zauważyłem jeszcze, że na ssaniu( o ile można to tak nazwać), jak silniczek krokowy popuszcza, to silnik się dławi i skacze jak żaba, po chwili obroty rosną i chodzi normalnie, aż do kolejnego popuszczenia przez automat. Bez ssania chodzi normalnie.

 

Dodano: 22 sty 2012 - 23:29

Dzisiaj przeczyściłem czujnik położenia wału i jest lepiej ale jeszcze coś mu brakuje. Zrobiłem 30 km i jak wracałem to znowu zaczęły zawory klepać, potem przestały, znów zaczęły. Nie mam pojęcia co to może byc.

Edytowane przez Olass_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem rożne wersje na temat resetowania komputera np.

a) odłączyć na 10 s

:) odłączyć na 10 minut i potem zewrzeć klemy

c) odłączyć na 10 minut

 

o 30 minutach nie słyszałem :-)

ale się nia znam na tym, więc może to być prawdą.

 

Zawory nie mam pojęcia, ja nim jeżdżę 15 kkm, wcześniej jeździł nim mój Wójek, i myszę się go spytać kiedy były regulowane.

 

 

Przy potrzebie regulacji zaworów nie klepały by cały czas, bo teraz to jak mu najdzie, raz klepie, raz nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!